Ännu mer gameplay och info om Final Fantasy 7 Remake

Robot
Ännu mer gameplay och info om Final Fantasy 7 Remake

Vi kommer till exempel kunna utkämpa striderna i "Classic Mode".

#Final-fantasy-7-remake, #Square-enix


Medlem
Medlem

Precis som vad jag gissar är alla andra 30+ nördar så ligger verkligen FFVII varmt om hjärtat, spelet som satt fröet för en karriär inom 3D och spelutveckling för mig då jag satt i 3ds Max som tonåring och försökte bygga ihop ett Buster sword. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir så bra som det faktiskt ser ut att vara, jag vet vilken otrolig arbetsinsats det krävs att bygga ett så stort spel med nutidsgrafik så jag förstår valet att dela upp spelet men jag hoppas att resterande delar går snabbare nu när grunden är lagd.

Moderator | Testpilot
Skrivet av moggen:

ÄNTLIGEN

Du säger det men det kommer ju inte vara likadant. Det är inte fiender i världen du går in i, kommer till en arena där du kan välja "attack". Det är samma spel som vi sett tidigare, med skillnaden att du inte går runt med karaktären själv och inte kan attackera med alla vapen.

Nu är det inte 100% bekräftat att det är så det fungerar, men jag är tveksam till att man kommer få springa runt själv och att karaktären attackerar om man är nära.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Classic Mode"...Ja tack, annars är det helt ointressant.

Medlem
Skrivet av Maggot:

"Classic Mode"...Ja tack, annars är det helt ointressant.

Var det verkligen turordnings mekaniken som gjorde FF såååå bra. Var det det alla tänkte på när de spelade FFVII? Det är en väldigt intressant värld med många intressanta karaktärer. Jag är väldigt förvånad över hur många så kallade "fans" som är villiga att bojkotta spelet HELT bara för att gameplayen är annorlunda.

Vi får chansen att återuppleva en av tidernas störta spelklassiker med current gen teknologi. Vi får se alla våra favoriter med denna häftiga grafik och spelet kommer även expandera och förmodligen vara MER än vad originalet var med tanke på att det nu blir en trilogi. Hur kan turn based systemet vara SÅ viktigt att folk innan de ens fått chansen att prova spelet vara så negativt inställda till det och villiga att bojkotta det? Jag förstår inte riktigt grejen.

Helt ointressant? Tyckte du verkligen turn based systemet var det bästa med FFVII?? Jag förstår att folk gillade det gamla, jag älskade de gamla spelet och det är just därför jag ser väldigt mycket fram mot detta. Självklart får man vara negativt inställd när de gör om något som man redan tycker fungerar väldigt bra. Det är mer den där "HELT OINTRESSANT OM EN AV DE SAKERNA JAG GILLADE ÄR BORTA" som jag inte riktigt förstår mig på? Jaa combaten är en STOR del av spelet men att helt bojkotta det bara för att det är mer action RPG, rly? Förstår inte hur spelet kan ha varit en sån stor succé bland de med dem åsikterna med tanke på att FF är typ 80% cutscenes och bara springa runt och snacka med olika NPCer.

Kanske bara jag som är korkad men förstår inte riktigt hur den där mentaliteten fungerar.

"WOW FETT EPIC eller vänta dem gör om en grej nä nu var det helt plötsligt helt ointressant".

Avstängd

Jag spelade inte FFVII för att det var turordningsbaserat utan jag fastnade för storyn och själva världen. Det gick väl inte att göra striderna på något annat sätt på den tiden men nu har tekniken gått framåt.

Personligen tycker jag att dessa striderna ser bättre ut, turordningsbaserat är så jäkla stelt. Ni som vill ha det kan väl spela det gamla spelet då och sluta klaga på detta. Vi är nog fler som ser fram emot detta än vad det är som inte kommer spela det för att det inte är turordningsbaserat.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av 1337Figaro:

Var det verkligen turordnings mekaniken som gjorde FF såååå bra. Var det det alla tänkte på när de spelade FFVII?

Kort svar: Nope!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Intressant att så pass många vill ha turordningsbaserat. Trender inom spelvärlden talar snarare för det motsatta, de flesta JRPG av i dag har inte kvar detta och anledningen till att systemet ens fanns från början var ju tekniska begränsningar. Finns några undantag som Dragon Quest och Persona dock.

Har inga problem med att det finns med i spelet men jag kommer definitivt välja det nyare stridssystemet.

Medlem

Jag vill också ha turordningsbaserat. Gillar tex inte FFXV pga stridssystemet. Men då är man 40+ också.

Medlem

@uberpwnage2.0: Nej självklart inte (tyvärr) eller snarare så här jag har faktiskt inget emot att du inte byter till en "arena" för mig har så funkar det utmärkt så som det gör i exempelvis Chrono Trigger. Det som fortfarande stör mig mest är om jag förstår det rätt auto attackerna som görs till din ATB är fylld min fråga är varför. Hur skulle det då funka om du exempelvis skulle ha fire som en add-effect till din attack och så möter du fiende som är får liv av fire!?.

Medlem
Skrivet av Pickadoll:

Jag vill också ha turordningsbaserat. Gillar tex inte FFXV pga stridssystemet. Men då är man 40+ också.

Konstigt resonemang. Jag är också 40+ och jag hatar turordningsbaserat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av moggen:

@uberpwnage2.0: Nej självklart inte (tyvärr) eller snarare så här jag har faktiskt inget emot att du inte byter till en "arena" för mig har så funkar det utmärkt så som det gör i exempelvis Chrono Trigger. Det som fortfarande stör mig mest är om jag förstår det rätt auto attackerna som görs till din ATB är fylld min fråga är varför. Hur skulle det då funka om du exempelvis skulle ha fire som en add-effect till din attack och så möter du fiende som är får liv av fire!?.

Med "arena" menade jag mer att man shiftar till en stridsvy. Även om Chrono Trigger har striderna direkt i spelvärlden så hamnar du spelmekaniskt i en arena.

Vet inte. Därav jag menar att det här inte är något "klassigt" på något sätt : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Mutumba: Fast det beror på hur man ser det om du räknar in spel som X-com, Mutant, Fire Emblem, Shadow Run returns så är ju turordning något som verkligen har kommit tillbaka rent RPG-mässigt. Jag tror inte egentligen det handlar så mycket om just FF utan det handlar mer om spelstil. Personligen tror jag det går tillbaka till att jag vill ha RPG så som när jag började spel D&D för 27 år sedan. Det vill säga du får en uppmaning "vad gör du", sen kan du i lugn och ro fundera över ditt nästa drag därefter utföra din handling. Jag tycker att hacken and slash RPG och dess hybrider i så fall passar bäst i SOM format där det mer handlar om att spamma magi och positionering än att beräkna din motståndares närmaste drag. Ett utmärkt exempel på detta är FFX vilket är det FF som jag anser ha det bästa fighting systemet.

Medlem

Gameplay ser ut att vara ren dynga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Märkligt tycker jag är, att ingen reagerar på översättningen av grafiken. För mig var FFVII bland annat trevligt för att karaktärerna inte var mänskliga utan, fantasy - med "felaktiga" proportioner och förenklade. Liksom symboler, seriefigurer som lämnade mycket åt fantasin. Men hade jag översatt det till nutids grafik skulle det definitivt inte gått mot det "realistiska hållet". Alla Final Fantasy-karaktärer efter FF9 måste av någon anledning se ut som nåt slags emo-fjortisar med liknade frisyrer. Likaså detta, Varför?! Det var inte så jag föreställde mig att Cloud såg ut! Inte alls. Men jag hade tydligen fel.

Testpilot
Skrivet av moggen:

@Mutumba: Fast det beror på hur man ser det om du räknar in spel som X-com, Mutant, Fire Emblem, Shadow Run returns så är ju turordning något som verkligen har kommit tillbaka rent RPG-mässigt. Jag tror inte egentligen det handlar så mycket om just FF utan det handlar mer om spelstil. Personligen tror jag det går tillbaka till att jag vill ha RPG så som när jag började spel D&D för 27 år sedan. Det vill säga du får en uppmaning "vad gör du", sen kan du i lugn och ro fundera över ditt nästa drag därefter utföra din handling. Jag tycker att hacken and slash RPG och dess hybrider i så fall passar bäst i SOM format där det mer handlar om att spamma magi och positionering än att beräkna din motståndares närmaste drag. Ett utmärkt exempel på detta är FFX vilket är det FF som jag anser ha det bästa fighting systemet.

Jo såklart, tänkte mest på JRPG genren. Var mest förvånande hur pass många som verkligen ville ha det i det här spelet! För när jag har talat om det med vänner och folk på internet ibland så upplevs turordningsbaserat som "tråkigt" och att man bara står och väntar in en snabb animation och sedan nästa etc.

Personligen uppskattar jag båda lägena, det är vad som passar i rätt spel helt enkelt. Håller med om att FFX gjorde en intressant take på ATB-systemet.

Avstängd
Skrivet av Cedmoy:

Märkligt tycker jag är, att ingen reagerar på översättningen av grafiken. För mig var FFVII bland annat trevligt för att karaktärerna inte var mänskliga utan, fantasy - med "felaktiga" proportioner och förenklade. Liksom symboler, seriefigurer som lämnade mycket åt fantasin. Men hade jag översatt det till nutids grafik skulle det definitivt inte gått mot det "realistiska hållet". Alla Final Fantasy-karaktärer efter FF9 måste av någon anledning se ut som nåt slags emo-fjortisar med liknade frisyrer. Likaså detta, Varför?! Det var inte så jag föreställde mig att Cloud såg ut! Inte alls. Men jag hade tydligen fel.

Har du inte sett Final Fantasy VII Advent Children? Alltså filmen. Där ser dom nog inte ut som du hade föreställt dig heller.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

detta är ju inte classic nånstans.. är ju det nya systemet där dom tatt bort grejer så är ju samma fast sämre... fy fan vilken dynga

Medlem
Skrivet av Cedmoy:

Märkligt tycker jag är, att ingen reagerar på översättningen av grafiken. För mig var FFVII bland annat trevligt för att karaktärerna inte var mänskliga utan, fantasy - med "felaktiga" proportioner och förenklade. Liksom symboler, seriefigurer som lämnade mycket åt fantasin. Men hade jag översatt det till nutids grafik skulle det definitivt inte gått mot det "realistiska hållet". Alla Final Fantasy-karaktärer efter FF9 måste av någon anledning se ut som nåt slags emo-fjortisar med liknade frisyrer. Likaså detta, Varför?! Det var inte så jag föreställde mig att Cloud såg ut! Inte alls. Men jag hade tydligen fel.

Jag håller med dig och jag tycker också det är synd.
"Anime" och det som du beskriver "Emo-fjortisar" utseendet är det som fått en att tappa suget för JRPG mer och mer till idag vara helt obefintligt.
Jag ser ändå fram emot FF7 Remake gillar originalet
Jag antar att utseende stilen är typisk "japanskt" och helt enkelt nått man får acceptera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

varför heter det ff 7 remake? när det bara är en den del av spelet vi ska spela.

Borde väl snarare heta FF 7 midgar edition hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SunShine:

varför heter det ff 7 remake? när det bara är en den del av spelet vi ska spela.

Borde väl snarare heta FF 7 midgar edition hehe.

För att spelet kommer släppas i delar och täcka allt som original-spelet hade.

Möjligen att det blir en FF7 Remake Part 2, Part 3, osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Ja precis.. i delar så att kalla det här ff 7 remake när det inte är hela spelet är tämligen konstigt.
Det borde så klart ha en undertitel som visar det inte är hela ff 7 man får på en gång.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SunShine:

@uberpwnage2.0: Ja precis.. i delar så att kalla det här ff 7 remake när det inte är hela spelet är tämligen konstigt.
Det borde så klart ha en undertitel som visar det inte är hela ff 7 man får på en gång.

Det är ju inte första och sista gången spelet får någon typ av undertitel när det väl går guld. Kommer spelet i delar som det är tänkt så kommer namnet i slutändan reflektera det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

@uberpwnage2.0: Ja precis.. i delar så att kalla det här ff 7 remake när det inte är hela spelet är tämligen konstigt.
Det borde så klart ha en undertitel som visar det inte är hela ff 7 man får på en gång.

Tror ni inte man får hela spelet om man köper första delen för en tusing eller vad det brukar kosta? Det kanske finns allternativ att köpa del för del men så kan man också köpa hela spelet för en klumpsumma? Jag tänker ungefär som AC Odyssey, jag betalade någon tusing där för att få med allt, dvs båda expansionerna + spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av breahl:

Tror ni inte man får hela spelet om man köper första delen för en tusing eller vad det brukar kosta? Det kanske finns allternativ att köpa del för del men så kan man också köpa hela spelet för en klumpsumma? Jag tänker ungefär som AC Odyssey, jag betalade någon tusing där för att få med allt, dvs båda expansionerna + spelet.

Tveksamt. Square har fått det låta som att varje ny del är som ett nytt spel, likt säg Gears of War 1, 2 och 3. Hur det sedan fungerar i praktiken när de andra delarna släpps vet vi ännu inte.

Ska sägas att första delen ska ta hand om början i Midgar och lite till. De har expanderat den delen något rejält.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tveksamt. Square har fått det låta som att varje ny del är som ett nytt spel, likt säg Gears of War 1, 2 och 3. Hur det sedan fungerar i praktiken när de andra delarna släpps vet vi ännu inte.

Ska sägas att första delen ska ta hand om början i Midgar och lite till. De har expanderat den delen något rejält.

Ah ok om varje del är som ett nytt spel så förstår jag. Men då hoppas jag varje del är en massa timmar med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

2 blu-ray skivor rätt rejält me content me like.

Skribent
Skrivet av moggen:

@uberpwnage2.0: Nej självklart inte (tyvärr) eller snarare så här jag har faktiskt inget emot att du inte byter till en "arena" för mig har så funkar det utmärkt så som det gör i exempelvis Chrono Trigger. Det som fortfarande stör mig mest är om jag förstår det rätt auto attackerna som görs till din ATB är fylld min fråga är varför. Hur skulle det då funka om du exempelvis skulle ha fire som en add-effect till din attack och så möter du fiende som är får liv av fire!?.

Jag tror nog Square har tänkt på det och har en lösning. Kanske att autoattacken inte ger add-effect eller något?

För mig är nog det här med att de delat upp spelet i delar och att det blir splittat över ett generations-byte av konsoler som jag ställer mig lite kritisk till. Nog för att man nog kommer kunna köpa hela spelet i en GOTY-edition till PS5 när alla delar är släppta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Konstigt resonemang. Jag är också 40+ och jag hatar turordningsbaserat.

Vi som vill ha turordningsbaserat lär ju till största delen vara äldre som spelade FFVII när det var nytt.

12
Skriv svar