Medlem
Google Stadia

Tänkte köpa mig ett PS4 nu när höstreorna börjar men har läst lite mer om Google Stadia och det verkar sjukt lovande? Och jäkla mycket billigare. Vad tror ni? Är det någon här som ska köpa Founders Edition?

Moderator | Testpilot

Jag är intresserad att se hur det blir när allmänheten får det i sina händer, men har svårt att tro det blir någon hit.

Det jag stör mig på mest är att man inte kommer äga spelen man köper. Du får bara en streaming-variant av spelet och inte en version du kan ladda ned. Hade tjänsten varit mer lik Netflix eller Spotify där du betalar en summa och får spela vad du vill så hade det varit annorlunda för min del.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inget i deras tjänst tilltalar mig, men då har jag redan en spel-PC och en PS4 så jag tillhör definitivt inte målgruppen.

Utgår man från deras egen prissättning så tycker jag heller inte att det blir "jäkla mycket billigare". Lek med tanken att en PS5 kommer kosta 6000kr och ha en livslängd på 5 år. Lägg till PSN Plus för 550kr om året så kostar PS5 8750kr över en femårsperiod. Google Stadia kostar 100kr i månaden, alltså 6000kr över samma femårsperiod.

Däremot gratisversionen av Stadia kan möjligtvis tilltala vissa som bara vill ha en enklare spellösning.

Medlem

Jag har förbokat det. Kommer prova nån månad eller två, är det bra fortsätter jag använda det. Har en PC som är i behov av nytt grafikkort och enda konsolen jag numera äger är Switch så för min del är det väldigt tilltalande. Men jag hade nog hoppat på tåget och provat det oavsett. Gillar idén.

Skrivet av GreveGroggula:

Jag har förbokat det. Kommer prova nån månad eller två, är det bra fortsätter jag använda det. Har en PC som är i behov av nytt grafikkort och enda konsolen jag numera äger är Switch så för min del är det väldigt tilltalande. Men jag hade nog hoppat på tåget och provat det oavsett. Gillar idén.

Samma här, plockar hem en Founders edition och ger det en chans...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Har bokat/förbeställt founders edition och vill testa hur det funkar helt enkelt


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar