Recension – WRC 8

Robot
Recension – WRC 8

En seriös utmanare till Dirt Rally.

#wrc-8


Medlem

Tack för en bra recension! Första gången jag blivit sugen på ett rallyspel i wrc serien. Har spelat nått wrc spel tidigare men har tyckt att ljudet och känslan varit katastrof jämfört med Dirt 1.0

Kommer ge detta en chans på PC.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Låter ju lovande, spelade ditt rally och om det var något jag verkligen ogillade var det att banorna kändes som de var uppbyggda av 15 sektioner som var ihopklistrade på olika sätt. Man kände alltid igen sig.

Blir nog inget köp direkt men kanske framöver på någon steamrea.

Medlem

Synd att det är Epic store exklusivt första året bara. Så tråkigt att vi som kunder ska behöva bli drabbade av företagens sinsemellan ekonomiska affärer.

Medlem

Bra recension, hade önskat att ni kunnat inkludera vad för prestanda spelen har på dom olika konsolerna/dator. Visst, nu finns det ju PS4, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One X, så blir kanske mastigt. Men vore kul att veta hur det flyter på Xbox enligt kartongen.
Sjukt sugen på ett rallyspel, kanske. Men blir väl som alla andra spel i backlisten, aldrig spelat.

Redaktör
Skrivet av Håkan:

Bra recension, hade önskat att ni kunnat inkludera vad för prestanda spelen har på dom olika konsolerna/dator. Visst, nu finns det ju PS4, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One X, så blir kanske mastigt. Men vore kul att veta hur det flyter på Xbox enligt kartongen.
Sjukt sugen på ett rallyspel, kanske. Men blir väl som alla andra spel i backlisten, aldrig spelat.

Det rullar stabilt i 30 fps på PS4 och PS4 Pro. Pc hann jag bara testa kort, bättre flyt förstås, tror det låg +60 i 2560x1440 med det mesta maxat. RTX 2080-grafik, nyare I5-prolle, 16 GB minne. Men menysystemet kändes ofärdigt och inkonsekvent.


signatur
Medlem

Ja bra recension, och kul att det äntligen börjar likna något med WRC, man tycker WRC med officiella licensen borde ha varit bättre mycket längre/tidigare, men bättre sent än aldrig, då kanske nu när betygen verkar bli bra, så vet dom vad vi gillar, så då kanske nästa version blir mer jämn i sin helhet?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Kan nog bli ett köp, har kört version 5, 6 och 7 på PS4. Dom har varit helt okej.

Redaktör
Skrivet av xverminator:

Kan nog bli ett köp, har kört version 5, 6 och 7 på PS4. Dom har varit helt okej.

Ja, Kylotonn ryckte ju upp serien, WRC 5 var klart bättre än Milestones spel. Men det är ändå överraskande att detta är så jäkla bra. Riktigt rolig utveckling!


signatur
Medlem

Tack för en riktigt bra recension och det får nog bli att testa detta, mycket tack vare att jag läste "Men WRC 8 är svårt på rätt sätt: svårt som i att i konkurrenskraftig hastighet hålla bilen på vägen. Men inte överjävligt på det där Dirt Rally-viset, där AI:n redan från start gör tider som får en att falla i fosterställning"
Funderar om du bara testat det med ratt, då jag själv kör med Xbox gamepad och är lite nyfiken hur körkänslan är där med.


signatur

Nothing is power without Control

Redaktör
Skrivet av erazerswe:

Tack för en riktigt bra recension och det får nog bli att testa detta, mycket tack vare att jag läste "Men WRC 8 är svårt på rätt sätt: svårt som i att i konkurrenskraftig hastighet hålla bilen på vägen. Men inte överjävligt på det där Dirt Rally-viset, där AI:n redan från start gör tider som får en att falla i fosterställning"
Funderar om du bara testat det med ratt, då jag själv kör med Xbox gamepad och är lite nyfiken hur körkänslan är där med.

Tack själv!
Jag testade lite med gamepad men tyckte inte det funkade särskilt bra, kontrollen gav för mycket utslag så det blev vingligt. Jag har nästan bara kört med rattar. Men det är möjligt att man kan ställa in så gamepad funkar bättre, men default var det inget vidare.


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Tackar för infon, får väl trixa lite med deadzone osv så kanske man får till det.


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar