Klart! The Game Awards återvänder i december med priser och trailers

Robot
Klart! The Game Awards återvänder i december med priser och trailers

Kom för priserna, stanna för utannonseringarna.

#game-awards, #nyhetstips


Medlem

Glorifierad reklamshow som får mig att tänka på hur nära Idiocracy vi redan befinner oss.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Glorifierad reklamshow som får mig att tänka på hur nära Idiocracy vi redan befinner oss.

Geoff: Förstår inte vad du talar om?

Men vi får lite utannonseringar och trailers iallafall!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Glorifierad reklamshow som får mig att tänka på hur nära Idiocracy vi redan befinner oss.

Jo, men det är väl såklart? Även om det bara var priser som delades ut och inga nya spel visades så hade det ju fortfarande varit marknadsföring. Så är det ju med alla prisutdelningar inom kultur.

Medlem

Mer Cringe åt alla Gamers!

Idén är god men just nu så är det bara massor av reklam. Varför visar folk trailers på spel mitt i en prisgala? Lite som att Oscars skulle börja köra senaste Avengers-trailern mitt i galan.

De borde kolla mer på hur andra galor gör. Det är tex trevligt med musikspelningar mellan alla prisutdelningar. Eller ha en Cosplay tävling samtidigt istället för "röda mattan".

Medlem
Skrivet av employed:

Mer Cringe åt alla Gamers!

Idén är god men just nu så är det bara massor av reklam. Varför visar folk trailers på spel mitt i en prisgala? Lite som att Oscars skulle börja köra senaste Avengers-trailern mitt i galan.

De borde kolla mer på hur andra galor gör. Det är tex trevligt med musikspelningar mellan alla prisutdelningar. Eller ha en Cosplay tävling samtidigt istället för "röda mattan".

Förra året hade de lite allt möjligt, live spelmusik inkluderat.

Medlem

Tycker personligen att eventet har blivit bättre för varje år, fortfarande ganska(väldigt) meh, men bättre. Mindre reklam och mindre pinsamheter överlag. Man får ta det för vad det är helt enkelt. Kollar som sagt mest för trailers/utannonseringar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av employed:

Mer Cringe åt alla Gamers!

Idén är god men just nu så är det bara massor av reklam. Varför visar folk trailers på spel mitt i en prisgala? Lite som att Oscars skulle börja köra senaste Avengers-trailern mitt i galan.

De borde kolla mer på hur andra galor gör. Det är tex trevligt med musikspelningar mellan alla prisutdelningar. Eller ha en Cosplay tävling samtidigt istället för "röda mattan".

För att det inte har hittat sin identitet än. Spel är inte riktigt i kulturens finrum ännu.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd

Läste någonstans att det var väl under detta Playstation 5 troligen skulle utannonseras. Men är väl bara rykten, tror nästa E3.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Sedan kan man ju fråga sig hur de kan utse "Game of the Year" när året inte är över ännu, och jag gissar att röstningen avslutas till och med tidigare?!
Om ett supergrymt spel kommer i december, ska det då vara med i nästa års tävling?
Lägg det i januari, då händer det ju så lite ändå.

Skrivet av aasecond:

Sedan kan man ju fråga sig hur de kan utse "Game of the Year" när året inte är över ännu, och jag gissar att röstningen avslutas till och med tidigare?!
Om ett supergrymt spel kommer i december, ska det då vara med i nästa års tävling?
Lägg det i januari, då händer det ju så lite ändå.

Eller att Witcher 3 kunde vinna bästa RPG både 2015 och 2016.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar