Recension – NHL 20

Robot
Recension – NHL 20

Fifas fattiga kusin är sig (för) lik.

#nhl-20


Likadant med NBA 2k20, dom brydde sig inte ens att ändra ikonen till "nba 2k19".
Men varför förbättra sig, de flesta köper ju fifa/nhl/nba årligen endå.

Medlem

Och som vanligt inge PC.
Kan inte förstå att Madden släpps på origin men inte NHL.
Är det så mycket större?
NHL borde ju vara populärare än Madden i Europa som är betydligt mer PC gamer än vad amerikaner är.

Bye vill man spela hockey på PC så kan jag tipsa om.
Super Blood hockey - som en lite våldsammare variant av gamla Nintendo Ice hockey
Bush Hockey League (Tidigare Old Time hockey) -
Som ett cell shadat "NHL 94" i 70-tals stil.
NHL 2004 - Har du eller hittar denna goding till spel så släpps varje modden NHL 04 Rebuild som uppdaterar spelet.
NHL 2004 var sista riktiga PC NHL spelet (alla efter var ps2 portar) och Rebuild moderniserat spelet rätt bra.
Det som saknas är väll "skill stick".
Rekommenderas verkligen NHL2004


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Samma gamla fejk landslagströjor i år? Jag vill ha riktiga nationers dressar som det var 2005 däromkring. Ska det vara så förbannat jobbigt. Vill även kunna ändra rink storlek när man lirar SHL matcher. Mycket roligare o tajtare spel på den mindre NHL rinken. Detta gick också att göra 2005. Detta blev för dyrt för EA.....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vad jag undrar är om AI'n är bättre än i 2017? Jag och polaren brukar lira franchise i låsta positioner och AI'n på egna datagubbarna är horribel och moståndar AI'n fuskar till 100%.

Medlem

Jag önskar att 2k ska börja göra nhl ige n. EA har ingen konkurrent, så dom kan släppa vilken soppa dom vill varje år. Att folk fortsätter köpa det förstår jag mig inte på. Jag själv slutade köpa denna dynga -15.

Skribent
Skrivet av GOLGO13:

Har själv inte testat det men står på förpackningen att det finns.

Skribent
Skrivet av BadMrBox:

Vad jag undrar är om AI'n är bättre än i 2017? Jag och polaren brukar lira franchise i låsta positioner och AI'n på egna datagubbarna är horribel och moståndar AI'n fuskar till 100%.

Yep, AI känns mycket bättre än på många år faktiskt. Har fokuserat på onlinespel så har mest testat i Squad Battles i hut, men det borde vara samma i franchise. Mer realistiskt och mindre statiskt tycker jag.

Medlem

Är ju en sån som köper det här år efter år, mest för att jag spelar online versus och väntetiden på motstånd blir ju kortare med rätt årtal. 🙂 Men kanske väntar tills det kommer på halva priset under black friday..

Edit:Köpte spelet idag, inte mycket till nytt spel jämfört med 18-19. Nya typsnitt i menyerna hade dom väl knappast behöva lägga energin på heller.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Och som vanligt inge PC.
Kan inte förstå att Madden släpps på origin men inte NHL.
Är det så mycket större?
NHL borde ju vara populärare än Madden i Europa som är betydligt mer PC gamer än vad amerikaner är.

Bye vill man spela hockey på PC så kan jag tipsa om.
Super Blood hockey - som en lite våldsammare variant av gamla Nintendo Ice hockey
Bush Hockey League (Tidigare Old Time hockey) -
Som ett cell shadat "NHL 94" i 70-tals stil.
NHL 2004 - Har du eller hittar denna goding till spel så släpps varje modden NHL 04 Rebuild som uppdaterar spelet.
NHL 2004 var sista riktiga PC NHL spelet (alla efter var ps2 portar) och Rebuild moderniserat spelet rätt bra.
Det som saknas är väll "skill stick".
Rekommenderas verkligen NHL2004

Jag har försökt mig på 2004 ett antal gånger men får tyvärr aldrig rått känsla för det. Jag vill gilla det, men tyvärr. De här moderna tilltalar mig inte, har till trots köpt typ vartannat men nej.. Jag har antingen för få händer eller är bara för gammal och jag är fullkomligt allergisk mot trasiga spel (aka iap-skräp). Återgår till 2001 på pc nån gång var tredje år eller så och NHL 94 konstant.

C64
Medlem
Avstängd

Tror det sista NHL jag spelade var 2002 kanske eller något. Sen har det bara varit FIFA för mig då dom spelen är så otroligt mycket bättre och fotboll är roligare.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Medlem

Sportspel i största allmänhet är svårt att skapa så att det känns realistiskt. Det närmsta man kan komma är nog NBA 2K-serien.

Redaktör
Skrivet av jonapaloma:

Sportspel i största allmänhet är svårt att skapa så att det känns realistiskt. Det närmsta man kan komma är nog NBA 2K-serien.

Virtual Pool 4. Bollfysiken ligger väldigt nära riktig biljard. Men det är kanske inte det största sportspelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Xstioph:

Jag har försökt mig på 2004 ett antal gånger men får tyvärr aldrig rått känsla för det. Jag vill gilla det, men tyvärr. De här moderna tilltalar mig inte, har till trots köpt typ vartannat men nej.. Jag har antingen för få händer eller är bara för gammal och jag är fullkomligt allergisk mot trasiga spel (aka iap-skräp). Återgår till 2001 på pc nån gång var tredje år eller så och NHL 94 konstant.

Ja 2001 är en goding
Jag har spelat alla NHL på PC fram tills den årgången då det blev en PS2-port.
Sen kom "nya" nhl på xbox 360 så då fortsatte det där men slutade nog efter NHL 09 att köpa varje år.
Sista NHL är NHL 16 på PS4 sen har man som tappat suget lite.
Det behövs en konkurrent i Hockey-spel sammanhang


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tack för all info. Köpte NHL 19 på rea. men då kan man skippa 20 om det är likadant som 19.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det behövs en konkurrent i Hockey-spel sammanhang

Exakt. Många klagar på att det inte blir större skillnader mellan åren, men hur motiverad är man om man inte haft någon konkurrens sedan... typ 2006?


signatur

I'm like you, I have no name.

Att det är likt föregående år är ju inte direkt chokerande, hockey är ju hockey liksom. Svårt att komma med nåt revolutionerande år efter år då.

Det bästa som hänt NHLserien är ändå skillstick som introducerades på ps360 och det var nog det som dödade K2:s hockeyspel. Innan det föredrog jag K2s spel helt klart.

Skrivet av Darkflow:

Tack för all info. Köpte NHL 19 på rea. men då kan man skippa 20 om det är likadant som 19.

Ja, 20 är lite små förbättringar på 19, känns lite snabbare är väl största skillnaden har jag märkt. Väntar tills det ploppar upp på EA access.

Inte alls lika stor skillnad som mellan 18 och 19 där 18 var totalt uruselt där det kändes att hela isen var täckt av sirap. Att vända med gubben var ungefär lika smidigt som att vända med en långtradare.

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Ja, 20 är lite små förbättringar på 19, känns lite snabbare är väl största skillnaden har jag märkt. Väntar tills det ploppar upp på EA access.

Inte alls lika stor skillnad som mellan 18 och 19 där 18 var totalt uruselt där det kändes att hela isen var täckt av sirap. Att vända med gubben var ungefär lika smidigt som att vända med en långtradare.

Känns i regel som man ska köpa NHL vartannat år. EA kanske borde kanske sluta släppa spelen årligen och köra vartannat år. Istället bara uppdatera rostern med en patch varje år så den hålls relevant. UFC-spelen tar ju stora kliv varje gång de släpps, men då är det flera år emellan, istället så uppdateras ju fighterrostern under åren med nya fighters som läggs till i organisationen. Nu är det kanske orättvist att jämföra en spelserie som än så länge bara har tre upplagor, mot ett som funnits sen typ 1993 (?). Men ja, du förstår min poäng.


signatur

"Writer and Fighter"

Köper skiten varje år och är väl nöjd men skulle vilja bojkotta dem om det fanns ett alternativ så att de tvingas vara mer nyskapande, tex så vill jag ha tillbaka svenska kommentatorer!

Avstängd
Skrivet av Espresso_Bengt:

Köper skiten varje år och är väl nöjd men skulle vilja bojkotta dem om det fanns ett alternativ så att de tvingas vara mer nyskapande, tex så vill jag ha tillbaka svenska kommentatorer!

https://cached-images.bonnier.news/cms30/UploadedImages/2019/...

Nej för fan det var en mardröm med svenska kommentatorer. Minns att Glenn Hysen var en till något FIFA, det var på den tiden han var på viasat. Så det var väldigt länge sedan. Men minns att jag brukade ha Engelska kommentatorer ändå för dom svenska var så kassa.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nej för fan det var en mardröm med svenska kommentatorer. Minns att Glenn Hysen var en till något FIFA, det var på den tiden han var på viasat. Så det var väldigt länge sedan. Men minns att jag brukade ha Engelska kommentatorer ändå för dom svenska var så kassa.

Ja haha i nån NHL vet jag att det var Arne Hegerfors och Ankan parmström.
klassisk duo men som kommentatorer i ett spel lät det mest komiskt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Vilken Rackarrökare = när man gled över blå och drog ett slagskott

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Kanske, men utan oss som köper det varje år skulle det antagligen inte ens finnas sportspel att köpa. (Iaf inte NHL)

Eller om ingen hade köpt skitspelen kanske spelföretagen hade känt lite mer press till att göra bättre spel, ta större kliv, skippa microtransaktioner o.s.v.
Som man bäddar får man ligga.

Skrivet av breahl:

Nej för fan det var en mardröm med svenska kommentatorer. Minns att Glenn Hysen var en till något FIFA, det var på den tiden han var på viasat. Så det var väldigt länge sedan. Men minns att jag brukade ha Engelska kommentatorer ändå för dom svenska var så kassa.

Haha, ja smaken är som baken Jag gillade Glenn och Henrik Strömblad i FIFA. Sjukt kul när man valde Iran-Irak och Glenn sade på bred göteborgska ”ja, det kommer bli krig därute idag tror jag”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Leffe76:

Kanske, men utan oss som köper det varje år skulle det antagligen inte ens finnas sportspel att köpa. (Iaf inte NHL)

Skrivet av Dudinkalv:

Eller om ingen hade köpt skitspelen kanske spelföretagen hade känt lite mer press till att göra bättre spel, ta större kliv, skippa microtransaktioner o.s.v.
Som man bäddar får man ligga.

Hade ingen köpt spelen så skulle EA behövt tänka om och faktiskt göra förbättringarna som spelet behöver för att börja sälja igen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hade ingen köpt spelen så skulle EA behövt tänka om och faktiskt göra förbättringarna som spelet behöver för att börja sälja igen.

Jo, men jag har inget lust att protestera med plånboken mot något jag i grunden ändå gillar. Hoppas snarare på ett naivt sätt att dom ändå jobbar på en rejäl förändring med frostbite som inte blev klar till den här upplagan, men kanske nästa. Eller den efter det, eller till nästa igen..

12
Skriv svar