Vi måste snacka om Gurra

Medlem
Vi måste snacka om Gurra

Är det bara jag som blir lite ledsen över tanken på att Gustav inte kommer att vara en fast del av Fragzone gänget? Precis i det läget som det äntligen kommit in lite nytt blod och energi i redaktionen så försvinner det ut genom dörren.

Nu vet jag självklart inte om detta är ett ekonomiskt beslut från företagets sida eller ett personligt beslut av Gustav som kanske fått ett erbjudande om fast tjänst fast avböjt detta.

Om fallet är att Geeks/Fragzone inte valt att ha kvar denna talang som ger välbehövlig energi till de två familjefäderna som vi ser i rutan så finner jag detta tröttsamt. Jag trodde efter uppköpet från Geeks att Fragzone skulle visa på lite större ambitioner och växa som produkt och företag. Ni har ett gott engagemang från trogna tittare/medlemmar, men det krävs mer än en oälskad hemsida och ett flashback forum för 30+ are som drömmer om 2004 ! Ta vara på ungdomarna och framför allt de talanger som ni kommer i kontakt med, bra folk är svårt att få tag i så håll kvar i Gustav !

Skägg.
10 Chambers

Vi blir också ledsna, tro oss.

Gustav kom in precis i rätt läge, när vi slutade fokusera på att driva trafik till sidan från yttre källor för att istället fokusera på kärnan - communityt och det otroliga engagemanget här. Helt plötsligt står det en pojkspoling på tröskeln som vill göra sin C-uppsats hos oss (jag hade till och med glömt bort mötet) och det kunde inte ha varit bättre tajming. Så Gustav drog igång i januari förra året och blev genast, som du säger, en vitamininjektion på sajten (och Geeks i stort). Sommaren och inlämningen kom dock och vi lyckades hålla kvar vid honom genom frilansuppdrag åt Edin, grundaren av Geeks, när det gällde sponsrat innehåll och kundrelationer. Det uppdraget tog dock slut i somras.

Vi skulle gärna slänga upp en heltidsanställning åt Gustav men tyvärr kan vi inte anställa fler redaktionella tjänster just nu. Idag är vi tre stycken som jobbar heltid på FZ (Jag, Jocke och Tompa) och det ekonomiska utrymmet finns inte för en fjärde. Vilket såklart är skittrist.

Nu håller jag kanske inte med om att FZ är en oönskad hemsida och ett forum som bara drivs av gammal nostalgi men vi är överens om att Gurra är grym och hade vi kunnat så hade vi låst in honom i spelrummet.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Tack för ett ärligt svar.
Jag hoppas och tror att jag talar för majoriteten när jag säger att vi uppskattar er satsning på communityt och att fokus ligger på att ni anställda skapar underhållning, mervärde och tillgänglighet för oss genom multimedia och sociala medier istället för enbart hemsidan.

Jag tror dock att i och med detta beslut så kommer ni efter att ha tagit två steg framåt i er utveckling åtminstone ta ett steg tillbaka, vilket är otroligt ledsamt.

Skägg.
10 Chambers

@JW_1332: Ja, och så är det ju ibland. Vi får se det som ett maraton, inte en sprint.


signatur
Medlem

GUUUUUUUUURRAAAAAAAAAAA!
Lämna oss inte :’(

Medlem

Jag skrev ett ganska utförligt inlägg men hade missat verifiera eposten, hoppsan.

Nåväl, jag tycker likt förgående talar att det är väldigt trist att Gurra inte får möjligheten att stanna. Personkemin ihop med Ben1 är ju fantastisk och att titta på fredagsstreamen är ju ett rent nöje.

Jag är rädd för att hålla med om att det mycket väl kan bli så att FZ tar två steg bakåt, det behövs nytt blod och lite nya perspektiv. Inget illa menat mot er gamla rävar, det ni gjort och fortsätter göra än idag är ju skitbra - men det är nog dags att låta nya ansikten få ta plats. FZ lever ju i princip på sitt community och dess outtröttliga kärlek, men det finns nog stor risk att det hela stagnerar med "same old, same old".

Gurra, handhjärtan och styrkekramar!

Medlem

Enig! Behålla grabben om ni får möjlighet!

1
Skriv svar