Ny skärmdump och info om crafting i Cyberpunk 2077

Robot
Ny skärmdump och info om crafting i Cyberpunk 2077

Alla kan skapa saker, men man behöver rätt "perks" för att göra det.

#CD-Projekt-Red, #Cyberpunk


Medlem

Can't wait for this game!!!

Avstängd

CyberCraft? PunkCraft?

Medlem
Skrivet av AplAy:

CyberCraft? PunkCraft?

Hypepunk 2077!

Skribent
Skrivet av AplAy:

CyberCraft? PunkCraft?

CraftPunk? PungSpark?

Medlem
Skrivet av AplAy:

CyberCraft? PunkCraft?

När multiplayer släpps; World of Cybercraft?

Medlem

Hoppas det inte blir så heavy på crafting så man måste hålla på och lära sig, samt leta resurser. Har alltid svårt för det. Matlagningen i zelda botw exempelvis tyckte jag var superdrygt.

Quake-konnässsör

Låter väl vettigt att alla kan crafta om det inte riktigt finns några klasser, vore konstigt annars. Hoppas dock att craftingen är bättre och mera involverande än det som fanns i Witcher, vilken var en av de svagare mekanikerna i spelet.

Fortförande förvånad att de satsar på MP, vet inte riktigt hur de ska få in det i miljön heller om det ska vara som ett singelplayer-spel. Blir det Co-op, arena shooter, blir det att man kan se varandra när man åker runt i staden lite som Watchdog? Finns det någon mera information än att de ska ha någon form av MP i spelet?

Medlem

Varför så förvånad över MP, rockstar har ju visat att det är där pengarna ligger efter alla tröttnat på singleplayer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

´jag tror starkt på att de har ideer om ett MMORPG i Cyberpunk världen. De har redan byggt upp en stad, de har enorma resurser nerlagda på det.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Superfly74:

´jag tror starkt på att de har ideer om ett MMORPG i Cyberpunk världen. De har redan byggt upp en stad, de har enorma resurser nerlagda på det.

Ja drömmen vore ju att få spela ihop med en polare up till 4 spelare kanske, och glida runt i världen och göra missions ihop. Sen kanske ha en hub där man kan träffa alla online och byta items med varandra osv kanske ett Auctionhouse vad vet jag. Men gärna efter singleplayer är helt avklarat! Dom kan ju skapa fler städer senare osv.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Ja drömmen vore ju att få spela ihop med en polare up till 4 spelare kanske, och glida runt i världen och göra missions ihop. Sen kanske ha en hub där man kan träffa alla online och byta items med varandra osv kanske ett Auctionhouse vad vet jag. Men gärna efter singleplayer är helt avklarat! Dom kan ju skapa fler städer senare osv.

det är en sjukt bra ide. Jo, jag känner att det vore absolut game toppen om man kunde rollspela in en stad, alltså mer än multiplayer menar jag då. Låt oss säga att det är 5000 spelare i staden, och uppdrag kan korsas med andra, andra har inverkan i världen, så att allas handlingar har effekt in i huvudstoryn. Den skrivs av dagligen och förändras i och med att spelare spelar spelet. Man kan gå så sjukt djup, så att efter ett tag, kan man tjäna riktiga pengar bara för att man spelar och gör vissa saker. Det är en mycket radikal idé men vänta ett tag får du se.

Det finns mycket att tillägga men detta är ju den yttersta drömmen.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Superfly74:

det är en sjukt bra ide. Jo, jag känner att det vore absolut game toppen om man kunde rollspela in en stad, alltså mer än multiplayer menar jag då. Låt oss säga att det är 5000 spelare i staden, och uppdrag kan korsas med andra, andra har inverkan i världen, så att allas handlingar har effekt in i huvudstoryn. Den skrivs av dagligen och förändras i och med att spelare spelar spelet. Man kan gå så sjukt djup, så att efter ett tag, kan man tjäna riktiga pengar bara för att man spelar och gör vissa saker. Det är en mycket radikal idé men vänta ett tag får du se.

Det finns mycket att tillägga men detta är ju den yttersta drömmen.

Lät inte så dumt det där heller, jag tror du är nått på spåren. Tillslut kommer spelarna skapa egna stories/uppdrag i spelet så det kommer bli levande så länge folk spelar. Och absolut kan det bli så att man kan tjäna riktiga pengar tillslut. Kul idé!

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Lät inte så dumt det där heller, jag tror du är nått på spåren. Tillslut kommer spelarna skapa egna stories/uppdrag i spelet så det kommer bli levande så länge folk spelar. Och absolut kan det bli så att man kan tjäna riktiga pengar tillslut. Kul idé!

Ett exempel och tack förresten. Det är kul att spåna lite på saker och ting. Jag är en indie film och spelmakare, och har precis startat. Vår första film som vi jobbar med pre produktion heter Awakening och är en kort film inte av denna värld. Jag tror stenhårt på ideen att man kan skapa en virtuell värld där det går att leva till slut och livnära sig på det. Jag är säker på att transedens till våra ursprungliga form är mycket mer på väg än vi anar. En stad som är levande, med ekosystem, polis, ekonomi, realism, stories, en genomtänkt mycket detaljerad stad med tusentals spelare samtidigt som väver världen. Det går att skriva bra 10 sidor om detta, men ja, titta noga, för snart kommer det ett sådant spel. Vi behöver ett nytt seriöst MMORPG, precis som Cyberpunk 2077 fast med massor av folk!!!!:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar