Tokyo Game Show-extra! Gameplay-trailer från Final Fantasy VII-remaken

Robot
Tokyo Game Show-extra! Gameplay-trailer från Final Fantasy VII-remaken
Medlem

Woho, pepp på detta! Precis påbörjat lira final fantasy XV boyband edition och diggar det än så länge! Vart följer man TGS live och när börjar det??

Medlem

Dom engelska rösterna är ju inte så dunderheta direkt hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Dom engelska rösterna är ju inte så dunderheta direkt hehe.

Har ju dock ändå hellre det än några japaner som pratar där man inte förstår ett ord.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har ju dock ändå hellre det än några japaner som pratar där man inte förstår ett ord.

Undertexter?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Skönare att spela utan.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Engelska röster är kanske inte det bästa alltid men förstår verkligen inte dom som förespråkar japanska röster i spel.
Jag vet inte om det är japansk inlevelse men alla låter så bajsnödiga, stönande eller skolflickor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser riktigt bra ut. Så jäkla synd att hela spelet inte släpps, känns så ovärt att ens köpa detta tills hela fnns ute. Midgar-delen är inte lång direkt.

Medlem

Detta var en helt fantastisk trailer. Jag har inte någon PS4, men jag kan faktiskt tänka mig att köpa en tack vare detta.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Detta var en helt fantastisk trailer. Jag har inte någon PS4, men jag kan faktiskt tänka mig att köpa en tack vare detta.

Kommer det inte till PC?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Fr0gg0.: Det ska bli en trilogi så det kommer vara ett helt spel...

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Kul att de visar Don Corneo i trailern. Det antyder ju att sektionen där man ska "charma" honom är med i Remake. Det betyder ju inte att sektionen där Cloud ska klä ut sig är med, men sektionen är med i alla fall.

Några scener som inte är med i originalet också, så det ser ut att bli en del nytt innehållsmässigt också. En hel del ändrat också, minspel som fungerar annorlunda. Jag gillar vad jag sett från ändringarna och tilläggen, verkar lovande!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Engelska röster är kanske inte det bästa alltid men förstår verkligen inte dom som förespråkar japanska röster i spel.
Jag vet inte om det är japansk inlevelse men alla låter så bajsnödiga, stönande eller skolflickor

Okej, cool åsikt.

Medlem

@zevile: PlayStation Japan kommer sända live imorgon. PlayStation® presents LIVE SHOW “TGS2019”


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Gen
Medlem

Ser helt otroligt ut! Jag som inte ens lirat klart originalet.

Skrivet av Molotov:

Kommer det inte till PC?

Har också för mig att det är PS4 exklusivt vilket självklart är synd.

Medlem
Skrivet av Gen:

Ser helt otroligt ut! Jag som inte ens lirat klart originalet.

Har också för mig att det är PS4 exklusivt vilket självklart är synd.

Men vafan, men vafaaeen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Försiktigt skeptisk, men häftig trailer dock!

Medlem

Var väldigt emot stridssystemet men efter att ha varvat Final Fantasy XV så ser jag fram emot det nu kommer bli awesome. Köper ett PS4 delvis för detta.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Men vafan, men vafaaeen

Kanske kommer senare till PC? Det gamla FF7 kom väl bara till konsol först med om jag minns rätt?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Blackrabbit2:

@zevile: PlayStation Japan kommer sända live imorgon. PlayStation® presents LIVE SHOW “TGS2019”

Jag ser just nu, svårt att höra vad dom säger

Men man får väl se några trailers i alla fall hoppas jag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Molotov: Det var endast en PS4-logga i slutet av trailern. Jag är rätt säker på att jag har läst om att det endast är PS4 som är aktuellt.

Men de har ju släppt hela katalogen till PC i efterhand, och chansen är väl god att de gör det även denna gång.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Molotov:

Engelska röster är kanske inte det bästa alltid men förstår verkligen inte dom som förespråkar japanska röster i spel.
Jag vet inte om det är japansk inlevelse men alla låter så bajsnödiga, stönande eller skolflickor

Inom porr eller viss ungdomsanime kanske, men håller verkligen inte med rent generellt. Dålig japansk voice-acting finns precis som dålig engelsk voice-acting. Hebreiska, franska, norska, svenska, tyska osv; finner inte precis att det skiljer sig mycket mellan dålig och bra voice acting. Dåligt är dåligt, bra är bra oavsett. Disney som exempel gör ett jävligt bra jobb med detta i mitt tycke.

Hade nog sagt att vissa karaktärer i just FF7R(och många andra Final Fantasy titlar) låter bättre på engelska, och vissa bättre på japanska. Själv kör jag oftast på engelska nuförtiden då jag lätt blir utmattad av att läsa undertexter medan jag spelar.

Gen
Medlem
Skrivet av smuts:

@Molotov: Det var endast en PS4-logga i slutet av trailern. Jag är rätt säker på att jag har läst om att det endast är PS4 som är aktuellt.

Men de har ju släppt hela katalogen till PC i efterhand, och chansen är väl god att de gör det även denna gång.

ja det känns ju rimligt

Avstängd

Nu fick man ju se lite stid i death stranding men i övrigt fattar jag inte vad det går ut på. Han går runt och klickar på en massa saker.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kanske kommer senare till PC? Det gamla FF7 kom väl bara till konsol först med om jag minns rätt?

jo det stämmer. pc version av ff7 kom ca 1år senare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@breahl: Ja det är ju för den japanska publiken, men kul med Death Stranding gameplay och FFVII Remake.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

1
Skriv svar