Apple-event ikväll - kommer du kolla?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Synd att du inte gillar Samsung då de haft vidvinkel ett tag nu och det fungerar hur bra som helst.

Fråga - gissar jag rätt att de flesta på kontoret sitter på iPhones?

Skulle säga att två tredjedelar kör Apple, resten Android.


signatur
Redaktör
Skrivet av Gen:

Synd att du inte gillar Samsung då de haft vidvinkel ett tag nu och det fungerar hur bra som helst.

Fråga - gissar jag rätt att de flesta på kontoret sitter på iPhones?

Det är blandat, jag grovgissar 50/50.

Många lovordar Samsung, och både de och andra androider är garanterat roligare än Iphone. Men, alla mina androider har kleggat ihop på mindre än ett år. Sånt gör mig galen, saker ska flyta. Och där är Iphone överlägsna.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte behöver Dkvarn någon invite Han är en av våra mest aktiva stjärnor!

Awww, tack!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är blandat, jag grovgissar 50/50.

Många lovordar Samsung, och både de och andra androider är garanterat roligare än Iphone. Men, alla mina androider har kleggat ihop på mindre än ett år. Sånt gör mig galen, saker ska flyta. Och där är Iphone överlägsna.

Jag förstår mig inte på vad människor som säger sådär gör med sina telefoner?
Mina androidtelefoner som jag har haft har flutit på klockrent och rappt i 3-4 år utan problem...

Angående de nya iPhones så måste jag säga att de var lite av en besvikelse! Kameran verkar vara det enda de har satsat på, resten av designen börjar de sacka efter.
Jättestor och ful panna, dålig Hz i skärmen, ingen powersharing osv...

Redaktör
Skrivet av Jozo:

Jag förstår mig inte på vad människor som säger sådär gör med sina telefoner?
Mina androidtelefoner som jag har haft har flutit på klockrent och rappt i 3-4 år utan problem...

Angående de nya iPhones så måste jag säga att de var lite av en besvikelse! Kameran verkar vara det enda de har satsat på, resten av designen börjar de sacka efter.
Jättestor och ful panna, dålig Hz i skärmen, ingen powersharing osv...

Nya Iphones är sällan spännande.

Well, jag tror det handlar om hur prestandakänslig man är. För mig kryper det i kroppen när det börjar ta tre, fem eller tio sekunder att starta appar som kamera och browser. Så har alla androider jag kört (bl.a. LG G4, LG G2, Galaxy S3) blivit inom 6-12 månader. G4:an gav jag upp efter lite mer än ett halvår och bytte till en nära tre år gammal Iphone. Den var inte jättepigg, men hade inte alls de problemen. Den funkade, vilket väl är signifikativt för Iphone - osexiga, men de funkar stabilt.


signatur
Medlem

Måste säga att kameralinserna är det fulaste jag har sett på år och dar.

Definitivt inget köp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Måste säga att kameralinserna är det fulaste jag har sett på år och dar.

Definitivt inget köp.

För mig står och faller inte designen med kamera-rutan men det är ju bra märkligt att de dels har en fyrkantig upphöjning, och ändå sticker linserna ut lite extra.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skulle säga att två tredjedelar kör Apple, resten Android.

Blir Androidfolk utfrysta på lunchrasterna i matsalen? Eller att Applesnubbarna lägger små spindlar eller flugor i Androidfolkets öl när ni har AW? Eller saltar deras lunchlådor extra mycket?

Skrivet av Tomas Helenius:

Det är blandat, jag grovgissar 50/50.

Många lovordar Samsung, och både de och andra androider är garanterat roligare än Iphone. Men, alla mina androider har kleggat ihop på mindre än ett år. Sånt gör mig galen, saker ska flyta. Och där är Iphone överlägsna.

Håller med om att flytet är viktigt och ja, det kan vara ett problem på flera Samsungs jag haft. Iofs löser en fabriksåterställning problemet men man ska ju egentligen inte behöva göra det. Hursomhaver är min nuvarande S10+ den mobil som har bäst flyt någonsin och hoppas att det håller i de två-tre år jag kommer behålla mobilen.

Medlem

För de som är intresserade så såg jag något spännande på Apples hemsida.

https://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-11-pro

Numera har iPhone samma LTE-band i Japan som i Sverige (XS-serien hade inte detta). Det innebär att ifall man har vägarna förbi Japan så kan man spara en hel del på att köpa en olåst telefon i en officiell Apple Store (har själv köpt en Apple Watch Series 4 i Shinjuku-butiken). Apple är förövrigt billigast i världen i Japan, utöver USA förstås.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Blir Androidfolk utfrysta på lunchrasterna i matsalen? Eller att Applesnubbarna lägger små spindlar eller flugor i Androidfolkets öl när ni har AW? Eller saltar deras lunchlådor extra mycket?

Håller med om att flytet är viktigt och ja, det kan vara ett problem på flera Samsungs jag haft. Iofs löser en fabriksåterställning problemet men man ska ju egentligen inte behöva göra det. Hursomhaver är min nuvarande S10+ den mobil som har bäst flyt någonsin och hoppas att det håller i de två-tre år jag kommer behålla mobilen.

Vi nöjer oss med att skjuta nerfs på varandra.


signatur
Fragtjuv

Har bytt iPhone vartannat år under lång tid men nu ska jag göra allt för att ha kvar den jag köpte förra året i mer än två år. Nyheterna känns inte så heta längre och jag vet e fan om jag vill lägga den här summan vartannat år. Däremot så vill jag verkligen ha iPhone och kanske satsar på den billigare modellen i framtiden.

Varför jag nödvändigtvis måste ha en iPhone? Blir konstant vansinnig på jobbtelefonen som kör Android och jag är väl en korkad fanboy som inte begriper bättre. Gott så helt enkelt :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skägg.
10 Chambers

signatur
Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Jag förstår mig inte på vad människor som säger sådär gör med sina telefoner?
Mina androidtelefoner som jag har haft har flutit på klockrent och rappt i 3-4 år utan problem...

Angående de nya iPhones så måste jag säga att de var lite av en besvikelse! Kameran verkar vara det enda de har satsat på, resten av designen börjar de sacka efter.
Jättestor och ful panna, dålig Hz i skärmen, ingen powersharing osv...

Å andra sidan så har du dig själv och ditt högst personliga användande av din telefon, dvs i sammantaget ganska värdelös data - precis som de som hävdar att ens iPhone/Android alltid funkat kanon/säckat ihop efter ett år. Vissa har kanske otur med hårdvaran, andra skadar sina telefoner och en del tankar ned precis allt möjligt på sin lur

Håller med dig, den enda som kändes någorlunda intressant var kameran men precis som med porträttläget så lanserar man telefonen först och släpper den bästa funktionen 1-2 månader efter man släppt telefonen. Troligtvis en genomtänkt(?) pr-grej men lite trist. Om man köper en helt ny produkt vill man ju ha alla funktionerna direkt. Vi köper ju redan AAA-spel som tar ett år på sig (i bästa fall) innan det är komplett, köper man en ny lur för typ 15 papp så tycker man att produkten borde vara klar både hårdvarumässigt som mjukvarumässigt.

Skrivet av joelthor100:

Har bytt iPhone vartannat år under lång tid men nu ska jag göra allt för att ha kvar den jag köpte förra året i mer än två år. Nyheterna känns inte så heta längre och jag vet e fan om jag vill lägga den här summan vartannat år. Däremot så vill jag verkligen ha iPhone och kanske satsar på den billigare modellen i framtiden.

Varför jag nödvändigtvis måste ha en iPhone? Blir konstant vansinnig på jobbtelefonen som kör Android och jag är väl en korkad fanboy som inte begriper bättre. Gott så helt enkelt :).

Samma här, fast nu bytte jag telefon förra året. Gick däremot från 7+ till en XS och även om den ligger bättre i fickan och är enklare att pilla med en hand så ångrar jag mig jättemycket att jag gick ned i skärmstorlek. Hade hoppats på att det skulle vara en klart roligare lansering, men med ett fortsatt överpris och en knapphändig evolution så väntar jag minst ett år till.

Första jag tänkte på var sådana där sugkoppar som de har när de klättrar på skyskrapor.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Flakmonkey

Ingen som nämner batteritid? Det är i min mening det viktigaste med mobilerna numera. "alla" är snabba, alla kan ta bilder, alla kleggar ihop om man använder dem "fel", alla har samma appar (av de nödvändiga iaf), etc etc. Då är det i min mening långt viktigare att kunna ha mobilen en hel helg och använda den normalt utan att behöva ladda den eller ännu värre ha med något chargerkit eftersom man inte vill riskera att den dör. Vissa verkar ju behöva ladda sin mobil på jobbet för att den ska hålla resan hem om de vill kunna titta på Netflix på tåget eller liknande och det gäller både Android och iPhones-lurar.

Allting var verkligen inte bättre förr men batteritiden var det verkligen (pre smartphones förstås)

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är blandat, jag grovgissar 50/50.

Många lovordar Samsung, och både de och andra androider är garanterat roligare än Iphone. Men, alla mina androider har kleggat ihop på mindre än ett år. Sånt gör mig galen, saker ska flyta. Och där är Iphone överlägsna.

Då behövs ju inte vattentät då 🤣

Medlem

iPhone i år är en NAJ-phone. Med göteborgska.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För mig står och faller inte designen med kamera-rutan men det är ju bra märkligt att de dels har en fyrkantig upphöjning, och ändå sticker linserna ut lite extra.

Det kan jag förstå, det är jag som är känslig.

Håller med, tycker att det ser så brutalt ut på något sätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nya Iphones är sällan spännande.

Well, jag tror det handlar om hur prestandakänslig man är. För mig kryper det i kroppen när det börjar ta tre, fem eller tio sekunder att starta appar som kamera och browser. Så har alla androider jag kört (bl.a. LG G4, LG G2, Galaxy S3) blivit inom 6-12 månader. G4:an gav jag upp efter lite mer än ett halvår och bytte till en nära tre år gammal Iphone. Den var inte jättepigg, men hade inte alls de problemen. Den funkade, vilket väl är signifikativt för Iphone - osexiga, men de funkar stabilt.

Det verkar som att du har haft otur med märkena, LG och Samsung är notoriska på att vara rekordsega att uppdatera sin mjukvara. LG överger ju rentav sina telefoner efter bara några månader. Detta är ju tyvärr inget som talar för Androidtelefoner, men med rätt märke så fungerar de ypperligt i många år...

Skrivet av trickeh2k:

Å andra sidan så har du dig själv och ditt högst personliga användande av din telefon, dvs i sammantaget ganska värdelös data - precis som de som hävdar att ens iPhone/Android alltid funkat kanon/säckat ihop efter ett år. Vissa har kanske otur med hårdvaran, andra skadar sina telefoner och en del tankar ned precis allt möjligt på sin lur

Men det är det jag är lite nyfiken på i och med mitt inlägg. Jag förstår inte riktigt vad en del gör för att "klegga" ihop sin telefon så snart?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Hade en iPhone 2 eller vad den kallades för massa år sedan, efter den har jag klarat mig från både Ios och Android men senaste mobilen blev jag tvungen att skaffa Android p.g.a appar. Ios kommer jag däremot aldrig att använda igen.

Smått fascinerande att du valde att dela med dig av den informationen. Jag förstår inte riktigt varför. Men ja. 👍🏻

Redaktör

@Jozo: Fast en mobil ska ju inte bli seg av att operativsystemet inte uppdateras, då hade den ju varit seg från start (vilket Samsungen visserligen var. Men den blev knappast snabbare med tiden). Utan att vara OS-kodare gissar jag att det är/var en svaghet hos Android, att det överlag hanterar/hanterade installation, användning av massa appar med mera sämre än Ios, kanske för att det måste funka med en långt större mängd hårdvara än Ios. Men det är en lekmans gissning. Fast jag har svårt att motivera mig att välja en Android igen innan jag sett konkret att de presterar som de ska i minst två års tid. Det är inte för mycket begärt.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Det verkar som att du har haft otur med märkena, LG och Samsung är notoriska på att vara rekordsega att uppdatera sin mjukvara. LG överger ju rentav sina telefoner efter bara några månader. Detta är ju tyvärr inget som talar för Androidtelefoner, men med rätt märke så fungerar de ypperligt i många år...

Men det är det jag är lite nyfiken på i och med mitt inlägg. Jag förstår inte riktigt vad en del gör för att "klegga" ihop sin telefon så snart?

Vet inte heller, laddar ned allt de kommer över? Klickar på alla färgglada banners? Vissa personer lyckas gör detsamma med en dator på ett par månader.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av DKvarn:

Awww, tack!

<3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius:

Skägg.
10 Chambers
12
Skriv svar