Mer från Last of Us II den här månaden

Robot
Mer från Last of Us II den här månaden

Ska Naughty Dog äntligen lätta ordentligt på locket?

#release-date, #the-last-of-us-part-2


Medlem

Hype!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Frågan är ju hur Geoff Keighley ska kunna få med Kojima den här gången.....

Medlem

Ska vi gissa på en release nästa höst?

Fragtjuv

Nästa höst känns väldigt långt bort och dessutom blir det då väldigt nära PS5. Vill de verkligen släppa en PS4-version så nära PS5-releasen? Jag räknar nämligen med att spelet kommer till båda konsolerna.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

kommer det ens i år? jag tvekar

Medlem

Känns mer och mer som en launch-titel för PS5. Ungefär som Halo Infinite blir till Scarlett.

Det är ju snart dags för Sony att börja prata nästa God of War också kan jag tycka. Med TLoU2, Ghost of Tsushima och God of War 2020 på bordet så har de en trevlig lineup, men de måste för fan börja prata om allt. De har varit smärtsamt frånvarande hela året.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Nästa höst känns väldigt långt bort och dessutom blir det då väldigt nära PS5. Vill de verkligen släppa en PS4-version så nära PS5-releasen? Jag räknar nämligen med att spelet kommer till båda konsolerna.

Tippar mer nu till våren och så kommer det en remasterad version till PS5.
Ungefär som dom gjorde med org av The Last Of Us, portade det från PS3 till PS4, ett halvår, ett år senare av org release...

Fragtjuv

@JokerM6: Tycker det låter rimligt men tror samtidigt att man vill undvika en release när Cyberpunk. Eller är spelen så olika att båda hittar dina köpare ändå?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Medlem

Jag fick intrycket att detta sker bakom stängda dörrar och att media har ett embargo att hålla sig till?

Nu ryktas det om en State of Play-sändning den 26:e (Outbreak Day) så embargot (om det finns något) lär gå ut efter den.

Även CoD ska ha en "Campaign Premiere" eller dylikt som sagts ska vara i "slutet av spetember" vilket möjligen sker på samma State of Play.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

@JokerM6: Tycker det låter rimligt men tror samtidigt att man vill undvika en release när Cyberpunk. Eller är spelen så olika att båda hittar dina köpare ändå?

Japp!
För att svara enkelt!

Firsperson shooter/rpg eller vad fan det är, mot ett tredje person tårdrypande äventyrsdrama...två helt olika spel som spelas på helt olika sätt.
Last Of Us Part II sälja som smör, oavsett när och vem det släpps mot...

Medlem

Får vi se om maj 2020 stämmer kanske, gick väl lite rykten om det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Nästa höst känns väldigt långt bort och dessutom blir det då väldigt nära PS5. Vill de verkligen släppa en PS4-version så nära PS5-releasen? Jag räknar nämligen med att spelet kommer till båda konsolerna.

Tror de själva brottas med det här faktiskt. Det bästa för dem hade väl varit att skippa PS4 helt och skjuta på spelet så det blir en dag 1 release till PS5 (Kränga PS5 med TLOU2 exklusivt hade pushat konsoler!), men då lär alla vi som har PS4 bli sjukt arga (förstås). Så jag tänker att de släpper till PS4 och sen en remaster på releasedagen till PS5, men det krävs ju att det är lite space där emellan också för att det ska sälja.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar