Apples speltjänst lanseras i september - blir billigare än väntat

Robot
Apples speltjänst lanseras i september - blir billigare än väntat

Får det vara en mobil för 19 lakan till det?

#apple, #ipad, #iphone


Medlem

Helt klart värt att lägga 19k för att spela candy crush och Diablo immortal.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Undra om de har sett en lägre försäljning i Appstore eller om denna tjänst bara ska ses som ett tillägg.

Medlem

Inget nytt bildskärmsstativ/skärmfäste som annonserades? Tyckte den för 9k+ var lite för billig. :')


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Maysay:

Undra om de har sett en lägre försäljning i Appstore eller om denna tjänst bara ska ses som ett tillägg.

Tittar man på (framförallt) Xbox, Playstation och till viss del Switch fokuserar de hårt på tjänster. Likt övriga teknikbranschen. Det är mer värt att ha återkommande kunder än de som stödköper fler continues i Candy Crush


signatur
Medlem
Skrivet av Maysay:

Undra om de har sett en lägre försäljning i Appstore eller om denna tjänst bara ska ses som ett tillägg.

Handlar mer om försäljningen och vinsterna för hårdvara, deras kunder uppgraderar inte lika ofta, så apple satsar då mer på tjänster för att förhoppningsvis kunna dra in lika mycket pengar. Tror inte det kommer att ske.

Medlem
Medlem

Apple är en sekt. Självklart kommer det sälja som smör.

Medlem

Går inte att använda nåt av det i Windows antar jag?

Medlem

lägger hellre pengarna på en ny eller ännu fetare PC.


signatur

//monster

Medlem

Ska bli kul att se jämförelser mellan 11 pro och Note 10+.
Svårt att se att 11 pro är värd 5500kr extra för en motsvarande konkurent.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Synd att apple blev så dåliga efter 7.5.5 typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Wow... 19000. Apple har verkligen höga tankar om sig själva. Sen människorna som köper Apples produkter, säger jag bara "jösses"...

Medlem
Skrivet av Loxus:

Går inte att använda nåt av det i Windows antar jag?

Det är Apple, ingen kommer ut ur fängelset, ingen kommer in.


signatur

I drank what?

Medlem

Apple och spel går bara inte ihop. Allting de gjort som har med spel att göra över åren har varit så halvhjärtat och totalt fokuserat på casual marknaden. Detta verkar inte vara något undantag. Nej tack.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tittar man på (framförallt) Xbox, Playstation och till viss del Switch fokuserar de hårt på tjänster. Likt övriga teknikbranschen. Det är mer värt att ha återkommande kunder än de som stödköper fler continues i Candy Crush

Det är inte bara teknikbranschen som tjänstefieras. Jag jobbar inom energibranschen och alla tävlar om att hitta bästa tjänstelösningen istället för att bara ta betalt per kWh. Samma sak inom renodlad retail. Idag kan du ha abonnemang på allt ifrån glasögon till parfym. Precis som du skriver vill alla få kunderna att först och främst betala för produkter och tjänster de inte nyttjar. Det är så gymkort funkat i alla tider. Gymmen tjänar pengar varje dag du inte nyttjar deras anläggning, om alla nyttjade sitt kort till max skulle gymmen få problem. Dels med överfulla anläggningar, men även slitage och återinvesteringar skulle bli en för stor kostnad.

Som sagt, att få kunderna att betala ”alla dagar” istället för vid enskilda köpetillfällen är nutidens melodi.

Medlem

Väldigt imponerad av de nya iPhones måste jag säga, fast jag hör att folk vill ha USB-C, jag har en kontakt usb-c hemma så visst det kunde funka, men helst inte.

Att inte någon av de andra sprungit om Apple gällande grafik eller processor är konstigt eftersom det gått ett tag sedan deras 12-chip släpptes och nu kommer 13. Blir intressant att följa, kanske får ta och slå till för en gångs skull på en vass rackare. Dock verkade ju iPhone 11 räcka rätt långt. Har inte hört en enda person prata illa om X eller Xs så varför inte liksom.

Och fanboys på båda sidorna, orka kommentera att jag är positiv. Jag vet att man endast får vara negativ till apple och bara positiv till andra sidan. Eller jag menar så är verkligheten, finns få om några appleanvändare som talar illa om android. Men motsatsen verkar vara i så klar majoritet (egentligen typ alla, avundsjuka liksom) att jag skäms att placera mig någonstans. Mitten blir bra.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Apple och spel går bara inte ihop. Allting de gjort som har med spel att göra över åren har varit så halvhjärtat och totalt fokuserat på casual marknaden. Detta verkar inte vara något undantag. Nej tack.

Det där stämmer inte. Det blev så, det var inte så. Tidigare så kunde man spela flera av dom stora spelen på mac också, det var MacSoft som portade flera av dessa spel, som dessutom i flera fall var bättre på mac än dosversionerna på PC. Dessutom är Myst ett originalspel på mac, det då bäst säljande spelet på datorer i flera år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Wow... 19000. Apple har verkligen höga tankar om sig själva. Sen människorna som köper Apples produkter, säger jag bara "jösses"...

Ja, man måste verkligen titta på det högsta priset. Vi kan ju säga över 20 000 för en samsung då, wow, de har höga tankar om sig själva.

Majoriteten kommer köpa den för 9000 och dessutom via abbonnemang.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, man måste verkligen titta på det högsta priset. Vi kan ju säga över 20 000 för en samsung då, wow, de har höga tankar om sig själva.

Majoriteten kommer köpa den för 9000 och dessutom via abbonnemang.

Vilken Samsung ligger på "över 20000:-"?
Dyraste jag hittar är Note 10+ 512gb, ligger på 13.600:-.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Apple är en sekt. Självklart kommer det sälja som smör.

Är denna kommentar av en 16-åring från 2010 som kategoriskt aldrig använt en Apple-produkt verkligen nödvändig? Än mer fascinerande att så många gillat den? Patetiskt.

Kom igen. Bevisligen gör Apple mycket rätt och har alltid gjort. Jag betalar gärna flerdubbelt för att slippa vara Googles produkt.

Medlem

Garanterat helt fritt från allt vad mikrotransaktioner heter, fick mig att falla för konceptet.
Finns ingen annan mekanik som förstört så mycket för spelbranschen som mikrotransaktioner. Till en början var vi PC-spelare beskonade, men nu är även alla större AAA-titlar besudlade med mikrotransaktionshelveten.
Kommer i alla fall köra gratismånaden och testa. Ska bli kul att prova nya småspel utan betalningskrav för att spela mer eller komma vidare.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det där stämmer inte. Det blev så, det var inte så. Tidigare så kunde man spela flera av dom stora spelen på mac också, det var MacSoft som portade flera av dessa spel, som dessutom i flera fall var bättre på mac än dosversionerna på PC. Dessutom är Myst ett originalspel på mac, det då bäst säljande spelet på datorer i flera år.

Jag vet inte om jag skulle kalla en handfull portar och Myst vidare lysande meriter, speciellt inte över så lång tid som vi snackar om här. Dessutom så hände ju allt det där till trots av Apple, inte på grund av dom.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Är denna kommentar av en 16-åring från 2010 som kategoriskt aldrig använt en Apple-produkt verkligen nödvändig? Än mer fascinerande att så många gillat den? Patetiskt.

Kom igen. Bevisligen gör Apple mycket rätt och har alltid gjort. Jag betalar gärna flerdubbelt för att slippa vara Googles produkt.

Tycker du inte det är absurt att folk slänger 10papp + på ett låst system?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Tycker du inte det är absurt att folk slänger 10papp + på ett låst system?

Jag tycker det är absurt att man lägger mer än 2k på en mobiltelefon
Tillbaka till tiderna av Nokia 3210 tack!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Det är bra att det finns människor på båda sidor.

Jag börjar personligen bli lite mätt nu, har kört Apple sedan 3GS, och andra produkter av Apple likaså.
Gör det fortfarande.

Ska bli kul att se hur utvecklingen av Arcade tar sig!


signatur

Niet.

Medlem

@WarpGuN: Tycker det är "sjukare" att folk tycker det är sjukt att folk köper saker. Viktigt att döma folk som gör saker som man själv inte gör eller? Vad är grejen?

Medlem

Denna hetsen med att ha senaste mobiltelefonen förstår jag inte. Dels p.g.a. prislappen men även för att modellerna är så snarlika varje år. Ni som köper senaste telefonen (inte nödvändigtvis iphone); vad gör ni med dem?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Tycker du inte det är absurt att folk slänger 10papp + på ett låst system?

Nej det tycker jag inte. Det är värt vad folk betalar för det. Jag ojjar mig inte för att någon har råd med annat dyrt heller. Det är snarare absurt att tycka så. Vad är medelåldern här egentligen?

Skribent
Skrivet av Json_81:

Ja, man måste verkligen titta på det högsta priset. Vi kan ju säga över 20 000 för en samsung då, wow, de har höga tankar om sig själva.

Majoriteten kommer köpa den för 9000 och dessutom via abbonnemang.

Känner personligen att det inte spelar någon roll vilket märke, men när mobilerna börjar nå 20 000 kronors sträcket känns det rätt absurt. Klart de kommer fortsätta pusha nya "dyrare" modeller så länge folk köper, men någonstans måste det ju ta stopp och en smärtgräns nås där den större massan inte har råd med "årliga uppgraderingar". 10 000 kr för en mobil är mycket, men 20 000 kr är sjukt mycket pengar oavsett om man köper via abonnemang eller inte.

Skulle konsolerna ha samma prisstege så skulle vi nog få betala funt 15 k för nästa Xbox eller PS4.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar