Apple-event ikväll - kommer du kolla?

Skägg.
10 Chambers
Apple-event ikväll - kommer du kolla?

Ikväll klockan 19:00 drar Apple igång sitt sedvanliga event i september där de visar upp årets modeller av Iphone. Mycket har redan läckt och den stora nyheten verkar bli vidvinkel-kamera på de lite dyrare modellerna. Eftersom det är dags för mig att byta lur i oktober är jag ändå lite nyfiken. Bytte till Ios för två år sedan efter att ha kört Android i många år. Bristen på intressanta lurar där om man som jag inte gillar Samsung är påtaglig. Gillade min Nexus när det begav sig och hade gärna övervägt Pixel om de hade sålts i Sverige. Man kan såklart importera men jag gillar att ha support och garanti tillgängligt utan massa krångel.

Nytt för i år är att de sänder via Youtube, så du kan se sändningen här nedan från klockan 19:00.


signatur
Fragtjuv

Japp, kollar alltid på det där då jag tycker att det är ganska mysigt. Bytte lur förra året så ska inte göra det i år vilken känns bra. Verkar som att det blir en något mindre uppdatering i år men man vet aldrig med Apple.

Hoppas på att få mer information om deras streaming-tjänst som ju faktiskt ser ganska intressant ut. En ny version av AirPods skulle också vara kul.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Kommer kolla! Dels ikväll sen även på jobbet

Köpte iPhone X så 2 år har nu gått typ så är ju möjligt att byta telefon utan att det ska kosta allt för mycket men är fortfarande väldigt nöjd med min X så får se om det är tillräckligt mycket nytt för att det ska bli ett köp. Använder kameran en hel del för att dokumentera barnens uppväxt så kan tycka att det är värt pengarna att uppgradera för att få bättre kamera.

Har Apple Watch S3 och den funkar bra men kommer det en ny version av klockan med fler funktioner så kanske det blir ett köp där....

@joelthor100 det kom nya AirPods tidigare i år så är inte så troligt att det kommer nya tyvärr.

@Carl Johansson-Sundelius kanske skapa upp en #99 för ikväll på discord?

Edit: gick inget bra att tagga Calle


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har alltid kört Android och varit en riktig Apple-hater men har bestämt mig för att prova på iPhone. Så skall kolla! Förhoppningsvis så reas XS ut när elvan släpps?

Medlem

Hade en iPhone 2 eller vad den kallades för massa år sedan, efter den har jag klarat mig från både Ios och Android men senaste mobilen blev jag tvungen att skaffa Android p.g.a appar. Ios kommer jag däremot aldrig att använda igen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ikväll klockan 19:00 drar Apple igång sitt sedvanliga event i september där de visar upp årets modeller av Iphone. Mycket har redan läckt och den stora nyheten verkar bli vidvinkel-kamera på de lite dyrare modellerna. Eftersom det är dags för mig att byta lur i oktober är jag ändå lite nyfiken. Bytte till Ios för två år sedan efter att ha kört Android i många år. Bristen på intressanta lurar där om man som jag inte gillar Samsung är påtaglig. Gillade min Nexus när det begav sig och hade gärna övervägt Pixel om de hade sålts i Sverige. Man kan såklart importera men jag gillar att ha support och garanti tillgängligt utan massa krångel.

Nytt för i år är att de sänder via Youtube, så du kan se sändningen här nedan från klockan 19:00.

https://www.youtube.com/watch?v=996wliAI_y4

Vet inte hur du motverkar bristen på intressanta lurar hos Android förutom Samsung.. Det är ju hos Android du kan få 90/120hz display, popupkamera och allt möjligt. Och det är INTE Samsung som tar ut svängarna. IPhone tuggar i samma spår som de alltid gjort..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DKvarn:

Kommer kolla! Dels ikväll sen även på jobbet

Köpte iPhone X så 2 år har nu gått typ så är ju möjligt att byta telefon utan att det ska kosta allt för mycket men är fortfarande väldigt nöjd med min X så får se om det är tillräckligt mycket nytt för att det ska bli ett köp. Använder kameran en hel del för att dokumentera barnens uppväxt så kan tycka att det är värt pengarna att uppgradera för att få bättre kamera.

Har Apple Watch S3 och den funkar bra men kommer det en ny version av klockan med fler funktioner så kanske det blir ett köp där....

@joelthor100 det kom nya AirPods tidigare i år så är inte så troligt att det kommer nya tyvärr.

@Carl Johansson-Sundelius kanske skapa upp en #99 för ikväll på discord?

Edit: gick inget bra att tagga Calle

Jag har också kameran som starkt argument när jag tittar på lur, och där har ju Apple länge varit svårslagna. Förutom Samsung då men har aldrig gillat deras GUI. Riktigt sugen på vidvinkel faktiskt. Kommer nog får smygkolla lite via mobilen så kommer tyvärr inte kunna vara aktiv på Discord samtidigt. tänker att vi snackar av oss när under tiden och efteråt.

Skrivet av CliQue-SinneD:

Vet inte hur du motverkar bristen på intressanta lurar hos Android förutom Samsung.. Det är ju hos Android du kan få 90/120hz display, popupkamera och allt möjligt. Och det är INTE Samsung som tar ut svängarna. IPhone tuggar i samma spår som de alltid gjort..

Den stora fördelen med Iphone enligt mig är dels att de ofta har bra kameror och att de är pigga efter två års användning, trots att de tidigare klockade ner gamla modeller när batteriet började sagga. Många Android-lurar tenderar att bli sjukt sega efter en tid, eller spontandö. Senast var en LG G4 när jag var på E3 2016, vilket var mindre bra. Sen förstår jag tjusningen Android, använt det under många år, men orkar inte med böket. Windows vs Linux-jämförelse är kanske lite polariserande men liiite åt det hållet, även om det blivit bättre med åren.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kommer nog får smygkolla lite via mobilen så kommer tyvärr inte kunna vara aktiv på Discord samtidigt. tänker att vi snackar av oss när under tiden och efteråt.

Betyder detta att det blir en kanal på discord även om du inte är aktiv eller...? Ska själv lägga barn mitt under eventet men sånt är livet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skägg.
10 Chambers

@DKvarn: Jag kan mecka en om du är sugen!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius Vore väl trevligt! Kan vi som vill nörda oss lite när vi kan!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har också kameran som starkt argument när jag tittar på lur, och där har ju Apple länge varit svårslagna. Förutom Samsung då men har aldrig gillat deras GUI. Riktigt sugen på vidvinkel faktiskt. Kommer nog får smygkolla lite via mobilen så kommer tyvärr inte kunna vara aktiv på Discord samtidigt. tänker att vi snackar av oss när under tiden och efteråt.

Den stora fördelen med Iphone enligt mig är dels att de ofta har bra kameror och att de är pigga efter två års användning, trots att de tidigare klockade ner gamla modeller när batteriet började sagga. Många Android-lurar tenderar att bli sjukt sega efter en tid, eller spontandö. Senast var en LG G4 när jag var på E3 2016, vilket var mindre bra. Sen förstår jag tjusningen Android, använt det under många år, men orkar inte med böket. Windows vs Linux-jämförelse är kanske lite polariserande men liiite åt det hållet, även om det blivit bättre med åren.

Förstår vad du menar, iPhone har väl 5 års uppdateringar efter att modellen lanserades, vilket ju är väldigt bra.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DKvarn:

@Carl Johansson-Sundelius Vore väl trevligt! Kan vi som vill nörda oss lite när vi kan!

Text-kanal då eller?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Text-kanal då eller?

Jo, tycker det räcker bra?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DKvarn:

Jo, tycker det räcker bra?

Fixat, passade på att bjuda in dig. den heter #apple-vaka under FZ-trädet på Discord. Server invite: https://discord.gg/ngj3wZ


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fixat, passade på att bjuda in dig. den heter #apple-vaka under FZ-trädet på Discord. Server invite: https://discord.gg/ngj3wZ

Inte behöver Dkvarn någon invite Han är en av våra mest aktiva stjärnor!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nej tack, Apple för mig är ett girit företag som en gång var bra innan man började ta betalt dubbelt så mycket för inget....droppen var när dem presenterade en fotjävel till skärm för 10k. Nej fyfan för Apple

jbx
Medlem

Kommer inte titta då jag vet hur de kommer sluta... att jag bokar en ny telefon imorgon. Gick över till iOS förra året med iPhone Xs efter att ha kört android i många år. Ångrar mig inte en sekund på någon punkt.

Har sjukt dåligt karaktär och älskar ny teknik (och hatar att ha pengar på kontot verkar det som)...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Första gången jag kollar på ett Apple event. Och snacka om att min hype dog när dom börjar med mobilspel lol.

Fragtjuv

Ja. Det här med mobilspel är inget jag bryr mig om speciellt om men det är ju uppenbarligen en stor marknad så förstår att just Apple vill hänga på.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Minns att ni körde detta för några år sedan men backslashen blev rätt hård.
Tråkigt att ni inte ge samma uppmärksamhet till andra tillverkare. (typ Asus ROG phone som piska allt).
Det finns ingen anledning till att välja äpplet över en mobil med Snapdragon 855/6gig ram/Amoled skärm + Andriod för under 5000kr


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

phi
Medlem

@WarpGuN: Fast det vore ju ganska korkat att välja en mobil med snapdragon 855/6gig ram/Amoled skärm + Android för under 5000 kr om det är en iPhone och iOS man vill ha.

Medlem
Skrivet av phi:

@WarpGuN: Fast det vore ju ganska korkat att välja en mobil med snapdragon 855/6gig ram/Amoled skärm + Android för under 5000 kr om det är en iPhone och iOS man vill ha.

Det är grönare på andra sidan 🙃


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tack men nej tack, men tack för att ni frågar.

Fragtjuv

Nu var det ju visserligen Calle som startade tråden men det är ju inget som hindrar någon annan från forumet att starta en tråd inför ett event från en annan tillverkare eller för den delen en tråd om Asus-luren. Är ganska säker på att någon på redaktionen skulle lyfta fram den tråden på förstasidan.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Den mest oinspirerande presentationen jag har sett från Apple.. de är ett döende företag nu, det märks... inga nya ideer, utan samma gamla vanliga.. små förbättringar av redan existerande telefoner.... så laaaaaamt..

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har också kameran som starkt argument när jag tittar på lur, och där har ju Apple länge varit svårslagna. Förutom Samsung då men har aldrig gillat deras GUI. Riktigt sugen på vidvinkel faktiskt.

Synd att du inte gillar Samsung då de haft vidvinkel ett tag nu och det fungerar hur bra som helst.

Fråga - gissar jag rätt att de flesta på kontoret sitter på iPhones?

Medlem
Skrivet av Gen:

Synd att du inte gillar Samsung då de haft vidvinkel ett tag nu och det fungerar hur bra som helst.

Fråga - gissar jag rätt att de flesta på kontoret sitter på iPhones?

Stolar, dom sitter på stolar men pillar på iPhones

Fragtjuv

Ett döende företag är det väl inte men det var som väntat inte mycket nytt den här gången heller. De lär dock alltid ha sina fans som alltid väljer Apple.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Priserna, stämmer de? Eller blir det annorlunda för oss? Hur mycket mer blir det? Dyraste modellen kostar ju samma som XS Max kostar nu?

Medlem

Don't reycle till Apple.
Gud vet vad dom göra med våra telefoner. Skynet är snart här damer & herrar!

12
Skriv svar