Please be excited, Final Fantasy VII Remake-trailer kommer under Tokyo Game Show

Robot
Please be excited, Final Fantasy VII Remake-trailer kommer under Tokyo Game Show
Medlem

Tror jag inte vågar hoppas på att spelet blir tillräckligt bra på en ps4, chansar på ps5 istället

Medlem
Skrivet av Keima:

Tror jag inte vågar hoppas på att spelet blir tillräckligt bra på en ps4, chansar på ps5 istället

Äh, även om det lär bli snyggt lär spelet som sådant vara för mycket omgjort att det inte längre är ff7, tänker främst combaten. Jag vill inte ha jädra FFXV dynga, jag vill ha FF7!

Medlem

Vet inte vad jag tycker riktigt, tror jag hellre vill spela originalet som jag bara klarat första skivan på tidigare.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Äh, även om det lär bli snyggt lär spelet som sådant vara för mycket omgjort att det inte längre är ff7, tänker främst combaten. Jag vill inte ha jädra FFXV dynga, jag vill ha FF7!

Ff7 finns redan

Medlem
Skrivet av hestah:

Vet inte vad jag tycker riktigt, tror jag hellre vill spela originalet som jag bara klarat första skivan på tidigare.

Om du har switch så köp där, får du möjlighet till bärbart spelande ff7
Sitter själv och spelar det på switch.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Problemet är inte kvalitén, jag tror ändå att de kan leverera där - det är snarare hur mycket speltid det är per episod, samt hur långt det är mellan episoderna. Finns ju stor risk att spelet blir som early access-spel där man hinner tröttna på spelet lååååååååååångt innan det nått 1.0.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om du har switch så köp där, får du möjlighet till bärbart spelande ff7
Sitter själv och spelar det på switch.

Ja det skulle ju vara riktigt nice!

Medlem

Är det bekräftat hur lång tid mellan varje del det kommer ta eller räknas varje del som ett eget spel med egna % ?

Medlem
Skrivet av erson:

Ff7 finns redan

Fine; FF7s combat system vill jag ha. Samma fina värld som de visar upp med samma fina grafik, men FF7s combat system. Trodde det var underförstått att jag syftade på det.

Avstängd
Skrivet av Tamazin:

Fine; FF7s combat system vill jag ha. Samma fina värld som de visar upp med samma fina grafik, men FF7s combat system. Trodde det var underförstått att jag syftade på det.

Lever du kvar på stenåldern? Har du inte nog med reaktioner?

Det hade blivit mycket mycket sämre med samma stridssystem som i gamla FF7.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Lever du kvar på stenåldern? Har du inte nog med reaktioner?

Det hade blivit mycket mycket sämre med samma stridssystem som i gamla FF7.

Är det därför alla de gamla spelen fortfarande spelas flitigt, likväl att spel som görs med JRPG combat fortfarande utvecklas och är populära?

Du kan gilla eller ogilla stridssystemet i FF7, men om de ska byta ut en Core Component hade de ju lika gärna kunnat kallat det FF7-ActionCombatEdition. Det finns femtioelva andra spel som har active combat, senast t.ex. FFXV från samma studio (och troligtvis 16, 17, 18 osv med), spela något utav de istället för att klaga på att du ogillar systemet som var i FF7 och låt oss som gillar JRPG, älskade FF7, få samma älskade combatsystem men med fancy grafik.

Also: Combatsystemet sög så jävla hårt i FFXV (och de andra "nya" FF spelen är inte minnesvärda för fem öre) att det var en pers att spela igenom, så jag har inga höga förhoppningar att de lyckas få den här remaken att bli något annat än FFXV men med FF7 världen.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Fine; FF7s combat system vill jag ha. Samma fina värld som de visar upp med samma fina grafik, men FF7s combat system. Trodde det var underförstått att jag syftade på det.

För handikappad gameplay hade det blivit. Tack gode gud att så ej blir fallet 😃

1
Skriv svar