Recension – Greedfall

Robot
Recension – Greedfall

Dragon Age möter Pocahontas när Spiders spänner rollspelsmusklerna.

#focus, #greedfall, #spiders


Medlem

Tack för recensionen. Ska bli kul att spela, men tyvärr inte förrän i slutet av månaden. Plånboken behöver fyllas på först.

Ambassadör
Xbox

Stabil recension! Hamnar på att-köpa-listan längre fram. Sådana här initiativ skall uppmuntras när de gamle fallit.

Det ska vara Xbox One X-Enhanced så vi får se hur det artar sig.


signatur

Jump in.

Medlem

En riktigt bra recension och med välmotiverat betyg.

Jag tror jag kommer att gilla spelet. En känsla jag fick när jag läste recensionen. Men jag väntar lite innan jag skaffar det för jag håller på med annat spel just nu. Och så får jag hoppas att Spider hinner förbättra prestandan lite grann.

Medlem

Blev taggad av den här recensionen, ser fram emot Greedfall, tyckte texten lät väldigt positiv, lät mer som en 4a men skitsamma, jag kommer nog inte bli missnöjd.

Några stavfel i texten som behöver åtgärdas också.

Moderator | Testpilot

Kan nog bli kul. Tyvärr lär ett köp behöva vänta tills jul då det finns mycket annat jag ska köpa här i höst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tack för recensionen. Köpte spelet för några dagar sedan, ska bara få tid att spela också
Kör för tillfället om Desert of Kharak.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Välskriven och heltäckande recension, blir nog ett köp för min del.

Medlem

Är det någon day one patch? Annars en välskriven recension, blir nog ett köp för mig!

Medlem

Tack för en bra recension! Blir ett givet spel när höstmörkret kryper på


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Nice. Intressant men inte hög prio. Hålla ett öga på GOG och kommande reor helt enkelt.

Medlem

Verkar inte som att man får bygga sin egen rollperson. Stort minus i min bok.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jätte bra skrivet! Blir nog ett köp idag för att visa mitt stöd å sen spela när jag får tid. Låter verkligen som ett spel för mig


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Finns det ngt utrymme åt moralval? dvs goda onda gråzon etc.

Tyckte bra om både "Mars: "War Logs" och "Bound by Flame", inga superspel men absolut spelvärda ändå. Tyvärr inte hunnit köra "Technomancer" än men det ska utan tvekan göras.

Greedfall blir absolut ett köp men kanske inte redan i år.

Jaha. Ännu en infogad rad i backloggen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Verkar inte som att man får bygga sin egen rollperson. Stort minus i min bok.

What!? Det tog jag för givet att man fick göra. Det togs inte upp i recensionen heller.
Måste kollas upp, dealbreaker för mig om man inte får skapa sin egen karaktär.

Update: Enligt hemsidan så får man skapa sin egen rollperson, med kön, utseende och hela kittet, Yay!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Blir till att testa måste också säga att jag läste texten som en 4. Men de kanske men subobjectvia syn på Recensionen

Medlem

Kan detta vara Spiders "Witcher 1"? Det har sina problem men för 35 anställda så verkar det bra.

Medlem

Jag var helt säker på att det skulle bli en fyra.

NuZ
Testpilot

3a var snålt på ett såpass bra spel! Lät som en 4a i recensionen också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av sk4sure:

Kan detta vara Spiders "Witcher 1"? Det har sina problem men för 35 anställda så verkar det bra.

Man kan ju hoppas. Aldrig fel med lite nytt blod.
Hoppas att spelvärlden är tillräckligt djup för att fortsätta och göra det bättre.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Inget är dåligt, men inget är heller bra. Som ett sånt spel låter det här.

Jag är asrädd att jag inte kommer känna den där geisten och att jag tröttnar efter 3-4 timmar och bara lägger ner det, precis som sker med de allra flesta spel jag köper.


signatur

Memento Mori

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Slimebeast:

Inget är dåligt, men inget är heller bra. Som ett sånt spel låter det här.

Jag är asrädd att jag inte kommer känna den där geisten och att jag tröttnar efter 3-4 timmar och bara lägger ner det, precis som sker med de allra flesta spel jag köper.

Mycket med spelet är bra men inget är fantastiskt bra. Du kommer inte hitta välregisserade sidouppdrag à la Witcher, eller lika tredimensionella karaktärer som Garrus och Liara.

Men jag förstår vad du menar. Introduktionen i Sérène gör inte ett jättebra jobb med att sätta ribban och jag misstänker att mer än en person kommer säga "Fuck this" efter en halvtimme och missa resten av spelet. Gillade du Witcher 2, Dragon Age 1-3, Kotor och Mass Effect kommer du dock att ha kul med Greedfall. Det vågar jag nästan lova.

Tack för alla fina kommentarer från er andra! Jag vet att det stundtals låter som att betyget är på väg mot en fyra, men det blev i slutändan en stark trea. Spiders hade behövt lägga lite mer tid på miljöer och manus för att nå ett högre betyg.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Hmm..jag var sugen på detta men är lite orolig när jag löste att combat är som witcher. På vilket sätt ? Jag tyckte själv nämligen att witcher 3 var bland det sämsta jag spelat just på grund av combaten och det slutade med att jag aldrig spelade klart det...

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Ravenknight:

Verkar inte som att man får bygga sin egen rollperson. Stort minus i min bok.

Skrivet av SID 6.7:

What!? Det tog jag för givet att man fick göra. Det togs inte upp i recensionen heller.
Måste kollas upp, dealbreaker för mig om man inte får skapa sin egen karaktär.

Update: Enligt hemsidan så får man skapa sin egen rollperson, med kön, utseende och hela kittet, Yay!

Ah! Mitt fel att inte ta med det i texten. Precis som @SID 6.7 säger kan man välja kön och utseende på sin De Sardet. Det finns inte samma Biowareska (det är ett ord) möjlighet att rollspela en tydlig personlighetstyp eller någon slider som berättar hur god eller ond du är. Du ges dock ofta valet att lösa konflikter med diplomati eller våld.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av meganollan:

Hmm..jag var sugen på detta men är lite orolig när jag löste att combat är som witcher. På vilket sätt ? Jag tyckte själv nämligen att witcher 3 var bland det sämsta jag spelat just på grund av combaten och det slutade med att jag aldrig spelade klart det...

Många kullerbyttor och svärdshugg blandat med magi och vapen, inte lika taktiskt som DA: Origins. Här hittar du två korta klipp från utgivaren som visar upp strider från spelet:


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Skrivet av Gustav Höglund:

Mycket med spelet är bra men inget är fantastiskt bra. Du kommer inte hitta välregisserade sidouppdrag à la Witcher, eller lika tredimensionella karaktärer som Garrus och Liara.

Men jag förstår vad du menar. Introduktionen i Sérène gör inte ett jättebra jobb med att sätta ribban och jag misstänker att mer än en person kommer säga "Fuck this" efter en halvtimme och missa resten av spelet. Gillade du Witcher 2, Dragon Age 1-3, Kotor och Mass Effect kommer du dock att ha kul med Greedfall. Det vågar jag nästan lova.

Tack för alla fina kommentarer från er andra! Jag vet att det stundtals låter som att betyget är på väg mot en fyra, men det blev i slutändan en stark trea. Spiders hade behövt lägga lite mer tid på miljöer och manus för att nå ett högre betyg.

Låter som att utvecklarna hade behövt en ordentlig författare på lönelistan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Ah! Mitt fel att inte ta med det i texten. Precis som @SID 6.7 säger kan man välja kön och utseende på sin De Sardet. Det finns inte samma Biowareska (det är ett ord) möjlighet att rollspela en tydlig personlighetstyp eller någon slider som berättar hur god eller ond du är. Du ges dock ofta valet att lösa konflikter med diplomati eller våld.

Aha! Det låter mycket bättre. Av texten fick jag intrycket att ansikte och spelsätt var förutbestämt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bra recension som innehöll tillräckligt mycket för att motivera ett köp. Ska bli intressant att se hur prestandan är på min PC.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar