Nostalgimåndag! Nu kan du lira Simcopter på moderna system

Robot
Nostalgimåndag! Nu kan du lira Simcopter på moderna system

Fira veckostarten med helikoptern.

#maxis, #simcopter


Medlem

Tycker nästan att det vore på sin plats att skriva om varför han gjorde detta easter egg och efterföljderna.


signatur

IDKFA

Geeks Gaming

Enda heli simen jag behöver är RC uppdraget i GTA san Andreas.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:

Tycker nästan att det vore på sin plats att skriva om varför han gjorde detta easter egg och efterföljderna.

Började nysta i det men tyckte det skulle bli så spretigt.


signatur
Medlem

Det bästa med det här spelet var att man kunde importera och flyga runt i ens egna städer som man byggt i SimCity 2000.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Började nysta i det men tyckte det skulle bli så spretigt.

Det finns en dokumentärfilm som heter The Yes Men från 2003 där Jacques Servin som skapade påskägget pratar lite om det, om någon är intresserad.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det bästa med det här spelet var att man kunde importera och flyga runt i ens egna städer som man byggt i SimCity 2000.

Yep! En riktigt häftig funktion, kändes före sin tid

Medlem

Oj vilken nostalgi!! Hade helt glömt bort det spelet men nu fick jag massa minnen

Medlem

Haha jäklar vilken nostalgi. Men är det samma musik? Har för mig det brukade vara en annan låt när man startade upp spelet.

Skribent
Skrivet av Alexraptor:

Det bästa med det här spelet var att man kunde importera och flyga runt i ens egna städer som man byggt i SimCity 2000.

Verkligen, jag köpte spelet bara därför! Önskade vi skulle få ett Sim Copter 2 till SimCity 3000...men det kom aldrig..:(


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers

Tror att jag och en kompis lirade demot, säkert från en Highscore- eller PC Gamer-tidning.


signatur
Medlem

Jag la en hel del timmar på detta spelet vill jag minnas! Tillsammans med mina bröder räddade vi folk dag in och dag ut!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Började nysta i det men tyckte det skulle bli så spretigt.

Ah förstår, kanske en egen artikel i framtiden? Eller en egen artikelserie, som går in på easter eggs, var de kom från de kändaste etc etc 😊


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det bästa med det här spelet var att man kunde importera och flyga runt i ens egna städer som man byggt i SimCity 2000.

Precis som i Streets of Sim City.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sjukt underskattat spel, kommer ihåg att jag tyckte det då också. Före sin tid.

//LD

Medlem

-Jag är här nu!
-Jag ser det skadade! (har för mig det var det och inte den skadade)

Underbar översättning i svenska versionen

1
Skriv svar