Diskutera – Vilket är tidernas bästa Xbox-spel?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Helt samma som dig!

🤜🏻🤛🏼❤️

Medlem

Ninja gaiden Black, halo i den ordningen

Medlem

Halo: Combat Evolved

Medlem

Gears of war 2.
Ettan var riktigt bra men 2an var verkligen 1an på steroider

Medlem

Skulle säga Forza spelen ...

Skribent

Det som jag har varmast minnen av är nog Fable. Hade inte haft särskilt stora förväntningar på det och var inte direkt medveten om hur mycket herr Molyneux hade lovat i förväg, men den sagolika känslan var helt fantastisk.

Kanske inte det bästa Xbox-spelet, men det är som sagt det jag har bäst minnen av.

Backloggens befriare

Viktigast måste ju Halo: Combat Evolved till Xboxen varit, följt av Gears of War till Xbox 360.

Bäst är svårt, antagligen Mass Effect eller Alan Wake. En ofta bortglömd pärla till 360 var annars den exklusiva JRPG-titeln Enchanted Arms. Den som klarat alla bonusbossar i det spelet vinner priset för bästa tålamodet.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av keffkebab:

Viktigast måste ju Halo: Combat Evolved till Xboxen varit, följt av Gears of War till Xbox 360.

Bäst är svårt, antagligen Mass Effect eller Alan Wake. En ofta bortglömd pärla till 360 var annars den exklusiva JRPG-titeln Enchanted Arms. Den som klarat alla bonusbossar i det spelet vinner priset för bästa tålamodet.

Rättelse! Bästa spelet? Star Wars: Knight of the Old Republic, givetvis! Eller Three Elder Scrolls: Morrowind?!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Halo combat evolved kommer alltid vara det min häftigaste upplevelse på konsol.

Var 12 år när det kom och det följde med när vi köpte vår krysslåda, jäklar vad häftigt det var. Bäst genom tiderna? Omöjligt att säga, men definitivt om man enbart ser till 1a gen xbox.

Visst, halo 2 var kanske egentligen bättre men då hade man redan upplevt första spelet så fick inte samma wowfaktor.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Killmonday Games

Halo CE, det var som att färdas in i en helt ny levande värld som man fick skjuta sönder <3


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Har aldrig ägt ett Xbox utan alltid kört PS och har aldrig varit intresserad av att skaffa ett då deras exlusiviteter nästan enbart är fps spel. Däremot har jag varit avindsjuk på cuphead så när de även släpptes till switch i år så var det ett givet köp

Medlem

Det är ju sjukt svårt att inte säga första Halo.
Några som jag minns väl och gillade är ju t.ex
Fable 1
Oddworld: Strangers Wrath
Brute Force (inte superbra men underhållande)
Chronicles of Riddick
KOTOR 1 och 2

Medlem

För mig blir det nog Mass Effect

Inaktiv
Skrivet av CliQue-SinneD:

Halo combat evolved kommer alltid vara det min häftigaste upplevelse på konsol.

Var 12 år när det kom och det följde med när vi köpte vår krysslåda, jäklar vad häftigt det var. Bäst genom tiderna? Omöjligt att säga, men definitivt om man enbart ser till 1a gen xbox.

Visst, halo 2 var kanske egentligen bättre men då hade man redan upplevt första spelet så fick inte samma wowfaktor.

Halo 2 hade online-multiplayer och grejer men själva kampanjen är enligt mig betydligt häftigare i Halo 1. Halo 2:s känns väldigt medioker i jämförelse.
Och ja Halo 2 släpptes 2004, samma år som FPS som Far Cry, Half-Life 2 och Doom 3 så det var knappast lika imponerande som Halo 1 var år 2001.

Medlem

Till första Xboxen: RalliSport Challenge 2, bästa rallyspelet genom tiderna. Långa banor, olika sorters rally, najs arkadkänsla. Enda negativa är att det saknades karriär-läge av land-för-land-typ, likt Colin McRae-spelen hade.

Medlem

Halo: Combat Evolved absolut men jag tycker ändå att Riddick var sjukt jäkla bra!

Medlem

Halo är största anledningen till att man spelade på den första Xboxen, så jävla bra spel.

Medlem

Xbox: Top Spin (Tennis) som jag tycker än idag är det roligaste tennispelet genom tiderna :). Halo är givetvis ett toppspel också, som man lirade det i multiplayer.

Xbox 360: Mass Effect trilogin (ser det som ett xbox 360 spel i första hand)

Xbox One: Forza Spelen (I synnerhet Forza Horizon 3)


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Halo 3 har jag haft överlägset roligast med men tror ettan var viktigast.

Medlem

Alltid kört Xbox och kommer fortsätta men måste nog säga förutom Diablo III så finns en själklar föregångare eller 2st till och med.

Baldurs Gate
Baldurs gate dark Alliance

Dessa kom till original xbox'n riktigt bra titlar med Co-op osv.

12
Skriv svar