Se Final Fantasy 7:s mest ikoniska bild i modern tappning

Robot
Se Final Fantasy 7:s mest ikoniska bild i modern tappning

Spelet firar 22 år och hyllas med en ansiktslyft bild.

#Final-fantasy-7, #Square-Enix


Medlem

Från "Nu jävlar" bild till "Kanske senare efter en latte"


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Har ff7 på switch och spelar lite då och då, det är rätt otroligt att ett 22år gammalt spel fortfarande håller både spel och story.

Otroligt att remaken inte fått mer kärlek och kommit tidigare.
Ser fram emot det men det känns som spelet är helt byggt kring midgar. Ska bli intressant hur dom går vidare sen, känns som ett "stort projekt"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har väldigt svårt för de stora vapen som är i japanska spel. Är ju en järnbalk och han har spinkiga armar. Finns inte en chanse att det där skulle vara praktiskt på något viss. Får väl försöka intala mig att det är väldigt låg gravitation på den planeten, eller att det är magi eller nåt.

Medlem

Tycker mycket mer om den gamla buster sword.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Har väldigt svårt för de stora vapen som är i japanska spel. Är ju en järnbalk och han har spinkiga armar. Finns inte en chanse att det där skulle vara praktiskt på något viss. Får väl försöka intala mig att det är väldigt låg gravitation på den planeten, eller att det är magi eller nåt.

Realism har, som alla vet, alltid varit en av grundpelarna i Final Fantasy-spelen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Realism har, som alla vet, alltid varit en av grundpelarna i Final Fantasy-spelen.

Realism är ju den viktigaste, och mest relevanta, grundpelaren som finns i jrpg's


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Bennii:

Realism har, som alla vet, alltid varit en av grundpelarna i Final Fantasy-spelen.

Jupp, jag vet. Men det är en sådan där detalj som stör mig, medan jag kan acceptera magi etc. Vet ej varför, men tycker bara det ser löjligt ut

Medlem
Skrivet av xdrive:

Jupp, jag vet. Men det är en sådan där detalj som stör mig, medan jag kan acceptera magi etc. Vet ej varför, men tycker bara det ser löjligt ut

Håller fullständigt med dig.... Gillar fantasy och rpg spel... Men finns endel saker, som blir så otroligt löjligt

Gnällkuk
Skrivet av Iceman88:

Håller fullständigt med dig.... Gillar fantasy och rpg spel... Men finns endel saker, som blir så otroligt löjligt

Har absolut inga problem med överdimensionerade vapen, däremot känns det lite urvattnat att 90% av alla kvinnliga karaktärer ska konka runt på mammas balkonglåda deluxe. På senare åren med avancerad tuttfysik. Vet inte om det är för att japanska kvinnor i regel har små bröst som gör att de är så otroligt fascinerade med stora bröst, ju större desto bättre. Själv tycker jag allt över c-kupa är för stort...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Square Enix är inte jätte bra på att göra FF spel längre. Dom verkar ha någon/ra som sätter käppar i hjulen där. Antagligen någon gammal senil chef ingen kan sparka. Vad dom behöver är ny energi. Tycker personligen att dom borde pröva att göra ett lekfullare FF spel som är mer likt FFIX! Och som kan spelas på alla plattformar. Och inte är en spinoff.

Skribent

Det som är lite skrämmande är OM detta spel inte säljer som förväntat. Då kommer vi de närmaste tio åren bara få se lata om-releaser och collections av spelkatalogen de har på diverse mobila enheter och plattformar....och möjligen någon FF-uppföljare vart 20:e år.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar