Dying Light 2:s spelvärld är 4 ggr större än föregångarens

Robot
Dying Light 2:s spelvärld är 4 ggr större än föregångarens

Kul faktum: I en större spelvärld ryms fler zombier att mosa.

#Dying-light-2, #Techland


Medlem

Än en gång används storleken på spelvärlden i marknadsföringen, och missar helt poängen. Storleken är ointressant utan innehåll.

Medlem

"Oh my, it's so big"
Kanske fungerar på vissa personer men jag föredrar hellre en mindre och fylligare värld, inte onödigt stor och utspädd.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

"Oh my, it's so big"
Kanske fungerar på vissa personer men jag föredrar hellre en mindre och fylligare värld, inte onödigt stor och utspädd.

Håller med. Kartan i ettan var redan för stor enligt mig. De kunde till och med krympt den. Men helst vill man se en mer dynamisk värld, mer detaljerad och fysik bunden värld.

Ju större en värld är ju mer kan det kännas som copy-paste. Hade det problemet i assassin's creed odyssey. Det spelet var för stort med massa copy-paste camps m.m.

Trött på open-world spel i överlag just nu. Så kommer nog hoppa över detta spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tycker inte heller att den totala kartan i första spelet var för liten. Slums och Old Town som de heter funkade fint. Men visst 4 gånger större låter spännande. Kommer nog bli ett matigt spel. Håller på med det första spelet till Steam just nu som jag började lira i förrgår och jäklar vad roligt spelet är att lira med mus & tangentbord. Lirade spelet till PlayStation 4 vid release fast hade problem att klara spelet med handkontroll. Lyckades komma till sista kartan "Old Town" men klarade aldrig spelet. Det ska bli ändring på det nu. Har även The Following DLCt efter att sätta tänderna i som jag aldrig ägde till PS4.

Dying Light 2 är nog det spel jag ser mest fram emot efter CyberPunk 2077. Tror spelet kommer bli en tung titel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Bennii:

Än en gång används storleken på spelvärlden i marknadsföringen, och missar helt poängen. Storleken är ointressant utan innehåll.

Min sambo säger annat!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Personligen älskar jag att utforska och ser riktigt mycket fram mot att få sätta igång med detta liret. Älskar stora ytor att röra mig på!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd

Ojojojoj... Ser så fram emot detta. Brukar vanligtvis vänta tills spel kommit ner i pris och tack vare min ständigt växande backlog har det inte varit något problem hittills men med detta så tror jag inte jag kommer kunna vänta och backloggen får bara acceptera en riktig snyting


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

KoP
Medlem

Jobbigt. Tyckte Dying Lights värld var för stor. (._.)

Lite överraskande att så många ser negativt på en stor spelvärld. Jag kan inte på rak arm påminna mig om något spel där jag upplevt att världen känts alltför stor.

The Witcher 3? Nej. Skyrim? Nej. Något Gothic/Risen spel? Nej. Något Fallout spel? Nej.

Det närmaste jag kan komma är nog "GTA V", som jag fortfarande inte har spelat längre än att man möter den 3:e karaktären (den halv-galne typen). Fast där är problemet med storleken starkt länkat till att jag tycker storyn & karaktärerna inte känns särskilt intressanta. Så det är nog snarast på dom punkterna som skon klämmer.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Personligen älskar jag att utforska och ser riktigt mycket fram mot att få sätta igång med detta liret. Älskar stora ytor att röra mig på!

Håller med. Dessutom ser man i gameplay videon många öppna delar i höghusen som går att ta sig in i vilket också gör världen större.

Medlem

Det finns ett klargörande av Techland att de menar att spelet bara är 4x större än grunddelen i första spelet. Det vill säga innan expansionen.
https://www.reddit.com/r/dyinglight/comments/b0zvif/actual_si...

En annan sak att tänka på är att de också sagt att valen i spelet påverkar världen och att när man spelat igenom kampanjen en gång inte sett stora delar av kartan på grund av de val man gjort.
https://www.pcgamer.com/dying-light-2s-dramatic-map-altering-...

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Lite överraskande att så många ser negativt på en stor spelvärld. Jag kan inte på rak arm påminna mig om något spel där jag upplevt att världen känts alltför stor.

The Witcher 3? Nej. Skyrim? Nej. Något Gothic/Risen spel? Nej. Något Fallout spel? Nej.

Det närmaste jag kan komma är nog "GTA V", som jag fortfarande inte har spelat längre än att man möter den 3:e karaktären (den halv-galne typen). Fast där är problemet med storleken starkt länkat till att jag tycker storyn & karaktärerna inte känns särskilt intressanta. Så det är nog snarast på dom punkterna som skon klämmer.

Med ett namn som ditt användarna bara jag måste ge dig tummen upp!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tyckte storleken på kartan i DL1 var rätt så lagom, förutsatt att de utnyttjar ytan på rätt sätt.

Inaktiv

Storleken har ingen betydelse, det är hur man använder den (spelvärlden).

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Lite överraskande att så många ser negativt på en stor spelvärld. Jag kan inte på rak arm påminna mig om något spel där jag upplevt att världen känts alltför stor.

The Witcher 3? Nej. Skyrim? Nej. Något Gothic/Risen spel? Nej. Något Fallout spel? Nej.

Det närmaste jag kan komma är nog "GTA V", som jag fortfarande inte har spelat längre än att man möter den 3:e karaktären (den halv-galne typen). Fast där är problemet med storleken starkt länkat till att jag tycker storyn & karaktärerna inte känns särskilt intressanta. Så det är nog snarast på dom punkterna som skon klämmer.

Som någon annan nämnde tidigare är Assassin's Creed Odyssey ett väldigt bra exempel på en stor värld som skadar spelet mer än det gynnar det. Nästan alla områden ser likadana ut och det händer aldrig något som känns dynamiskt när man bara springer eller åker runt i den.

De verkar har gjort samma misstag som gjordes i "Mirror's Edge: Catalyst". Älskade första spelet, andra vara bara en soppa där man försökte dra ut storyn med tusen sidouppdrag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

De verkar har gjort samma misstag som gjordes i "Mirror's Edge: Catalyst". Älskade första spelet, andra vara bara en soppa där man försökte dra ut storyn med tusen sidouppdrag.

Vad baserar du den bedömningen på? Att spelet är större? I första spelet hade uppdragen liten konsekvens för spelet, i detta spel har de en kampanj där uppdrag kan förändra spelet enormt mycket. Detta visades också i trailern som släpptes nyligen. De har också hyrt in Chris Avellone som är huvudansvarig för storyn i spelet, han är en känd designer från många CRPG. Dessutom kan jag inte minnas att de pratat något som helst om sidouppdrag än för Dying Light 2.

Skribent

Man ska inte automatiskt anta att ett spel blir bättre bara för att spelvärlden är större, men man ska inte heller anta att en större spelvärld per automatik gör det sämre.

Görs det på ett bra sätt så kan en stor spelvärld absolut vara ett plus, precis som att det givetvis kan vara ett minus om det görs dåligt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Som någon annan nämnde tidigare är Assassin's Creed Odyssey ett väldigt bra exempel på en stor värld som skadar spelet mer än det gynnar det. Nästan alla områden ser likadana ut och det händer aldrig något som känns dynamiskt när man bara springer eller åker runt i den.

Assassins Creed är inte alls förvånad att det består av meningslös utfyllnad.
Tillhör nog en av dom mest "själlösa" spelserien genom tiderna.
Mycket yta lite djup


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Får dom till världen 4a ggr större, med content och mystik samt liv av någon form, så är det ju bara pure kärlek. En spelvärld kan aldrig bli för stor.

Mera spel för pengarna.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Assassins Creed är inte alls förvånad att det består av meningslös utfyllnad.
Tillhör nog en av dom mest "själlösa" spelserien genom tiderna.
Mycket yta lite djup

Låter som missriktad kritik, har du spelat senaste spelet? Odysset har en riktigt bra kampanj som påverkade världen och karaktärer beroende på vad man själv gjorde för val. Stridssystemet är också mycket bra, även om jag saknade möjlighet att använda sköld som väl är lite av en signatur för antika grekiska trupper. Systemet med kultister var riktigt bra, som en nerskalad Nemesis variant. Kampanjen hade också flera dramatiska händelser, och var väl rotat i den grekiska mytologin. Dessutom hade de gjort ett antal av de historiska karaktärerna väldigt bra, och det var riktigt kull att få prata med och göra uppdrag åt personer som Sokrates, Alkibiades, Pythagoras eller Hippokrates m.fl. Så långt ifrån själlöst man kan komma. Nöjer sig man bara med kampanjen och de stora sidouppdragen slipper man ockås "grinda" repetitivt innehåll som är till för de som mer spelar spelet för att maxa sin karaktär.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Låter som missriktad kritik, har du spelat senaste spelet? Odysset har en riktigt bra kampanj som påverkade världen och karaktärer beroende på vad man själv gjorde för val. Stridssystemet är också mycket bra, även om jag saknade möjlighet att använda sköld som väl är lite av en signatur för antika grekiska trupper. Systemet med kultister var riktigt bra, som en nerskalad Nemesis variant. Kampanjen hade också flera dramatiska händelser, och var väl rotat i den grekiska mytologin. Dessutom hade de gjort ett antal av de historiska karaktärerna väldigt bra, och det var riktigt kull att få prata med och göra uppdrag åt personer som Sokrates, Alkibiades, Pythagoras eller Hippokrates m.fl. Så långt ifrån själlöst man kan komma. Nöjer sig man bara med kampanjen och de stora sidouppdragen slipper man ockås "grinda" repetitivt innehåll som är till för de som mer spelar spelet för att maxa sin karaktär.

Nej jag har inte spelat det.
Har varit direkt motbjudande att ens prova.
Kanske får ge det en chans nångång om tid finnes


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej jag har inte spelat det.
Har varit direkt motbjudande att ens prova.
Kanske får ge det en chans nångång om tid finnes

De har en hel del repeterat innehåll i spelet, men det är inget krav att spela det. Men kör man på högre/högsta svårighetsgrad blir det mer grind, man behöver gear som är uppdaterad för att klara motståndet.

Medlem

Hoppas combaten mot andra överlevare kommer bli mycket bättre än i första. För det förstörde en massa för mig tyvärr. Slutade med attt om man kunde so molotovade jag dom direkt, så jag skulle slippa hand i hand combat

Medlem

Köpte Dying Light till PS4 för under 200 kr.
Rätt så underskattat spel faktiskt. DLC´t som dom gav oss...det är ju Red Dead Redemption Undead klass i det. Bättre tillomed , för dom ger oss en helt ny värld och spelmekanik.

Ser fram emot uppföljaren, men blir förmodligen ett köp till PS5. Skeptiskt hur detta kommer "flyta" på denna generations konsoler. Dying Light är inte optimalt direkt på PS4 Pro ens

Medlem
Skrivet av Fulci:

Vad baserar du den bedömningen på? Att spelet är större? I första spelet hade uppdragen liten konsekvens för spelet, i detta spel har de en kampanj där uppdrag kan förändra spelet enormt mycket. Detta visades också i trailern som släpptes nyligen. De har också hyrt in Chris Avellone som är huvudansvarig för storyn i spelet, han är en känd designer från många CRPG. Dessutom kan jag inte minnas att de pratat något som helst om sidouppdrag än för Dying Light 2.

Ja det ska bli mycket spännande att se vad "Chris Avellone" har bidragit med i Dying Light 2. Jag tror inte spelet blir en besvikelse. Det var väl de simpla uppdragen i första spelet som var den mindre bra punkten i spelet, så att styra fram honom var ett bra beslut.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

"Oh my, it's so big"
Kanske fungerar på vissa personer men jag föredrar hellre en mindre och fylligare värld, inte onödigt stor och utspädd.

Well håller med dig men 1an vart rätt fyllig med saker inte nog med det, det vart "handgjort" varje quest eller så vart detaljerad.

frågan är som ni säger dom gör updrag detaljerade som hur stor världen blir.

man får se helt enkelt

1
Skriv svar