Skulle du vilja ha Fragzone-Fredag som podcast?

Söder om söder-hipster
Skrivet av emilakered:

@Jakob kan säkert ge lite uppdatering om vad som händer där! Vet som du säger att @gh0glund är med ibland, även @loevet sticker med jämna mellanrum in sin ljuvliga (?) stämma.

Stämmer, när vi lämnade Geeks-byggnaden tog vi med oss Fulkultur och den drivs vidare ungefär som förut men med ett avsnitt per månad just nu. Ett normalt avsnitt består av mig, Amanda, Lövet och Gustav, men alla från gamla Geeks är alltid välkomna att gästa det är egentligen bara att hojta.

De senaste avsnitten, länklistor och liknande hittar man på https://fulkulturpodden.tumblr.com som vanligt.

PS: Jag gillar Fragzone-Fredag som video jag, det är kul att se folk. Men jag gillar podd också.


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Medlem

Vilken är "den medföljande appen i Android"? Är inte det väldigt olika beroende på tillverkare av telefonen?

Medlem

Aldrig kollat på ett avsnitt ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Då jag ofta är ute till havs och är beroende av Jockes sjörapporter så håller jag mig nog till livesändningen.

Medlem

Skulle nog lyssna på podcast (om den fanns på iTunes), men titta på er går inte


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Podcast är ett ord som kommer försvinna. (turligt nog)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Personligen föredrar jag att dra igång er stream/video på Youtube och att samtidigt knäppa en kall och äta lite lasagne eller kyckling med ris, eller vad man nu äter på en fredag. Detta framför att dra igång en podcast och göra något annat samtidigt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Då jag jobbar där det ofta inte finns mobil täckning så laddar jag alltid ner podcasts, ljudböcker och liknande i telefonen på förhand så mp3-fil då om det finns.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Podcast är ett ord som kommer försvinna. (turligt nog)

Vadå då?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av bluebird:

Sett till det svenska mediautbudet som berör spel så tycker jag inte vi behöver ännu en spelpodd – det finns redan väldigt många, en del bra och en del mindre bra. Men det finns inte många svenska Youtube-magasin om spel.

Det viktigaste för mig är att ni fortsätter med FZ-Fredag på ungefär det sätt ni gjort.

Jag tycker bara att P3 Spel är riktigt bra av svenska spelpodcasts. Sverige är i stort behov av en till bra spelpodcast, i synnerhet om den leds av FZ-duon.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag använder en youtube app som tillåter background playback med skärmen släckt så lyssnar redan som podcast. Hade dock varit skönt med en renodlat podcast för att spara på datan är man är ute.

Medlem

Jag skulle väldigt gärna vilja ha Fragzone-Fredag som podcast via spotify för de fredagarna som man inte har möjlighet att se livesändningen på youtube.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fräcka Fredag var en kul grej i början men vi har hellre ett namn som är unikt för oss.

Hehehe det var en lååång startsträcka


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

När jag är vid datorn har jag inte ro i kroppen att titta på spelnyheter utan där vill jag spela själv. Jag lyssnar på P3 spel regelbundet, skönt att kunna få koll på spelvärlden när man är iväg från datorn.

Medlem

Ja i ljudformat!

Medlem

@anon_119148: Jo, 2004.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Nu är den uppe på Spotify, submittat till Itunes och tillgänglig för direkt nedladdning via nyheten för det senaste avsnittet.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Nu har vi bytt från Libsyn till Anchor.fm, där den enda egentliga förändringen är att de inte verkar ha någon direkt nedladdningslänk till avsnittet i mp3-format.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu har vi bytt från Libsyn till Anchor.fm, där den enda egentliga förändringen är att de inte verkar ha någon direkt nedladdningslänk till avsnittet i mp3-format.

Om jag har lagt till podcasten i min spelare förra veckan, måste jag hitta den igen någonstans nu då?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aloysius:

Om jag har lagt till podcasten i min spelare förra veckan, måste jag hitta den igen någonstans nu då?

Näe, sker bakom kulisserna!


signatur
Skägg.
10 Chambers

Det verkar ha blivit något knas när vi gick över till en annan plattform, så att två olika podcasts skapades på Spotify. Det är denna som gäller framöver. https://open.spotify.com/show/1EzLZ3jptIAbpaI2GrCW9M?si=g_9hO...


signatur
Skägg.
10 Chambers

Så, tredje avsnittet ute, det andra genom Anchor. Riktigt trevlig tjänst, kunde sköta allt från mobilen, inklusive lägga på intro och trimma start- och stopptider.


signatur
12
Skriv svar