Minecraft-inspirerade Cube World släpps i höst

Robot
Minecraft-inspirerade Cube World släpps i höst

Efter sex års tystnad ska spelet nu släppas. Be there or be square...

#Cube-world, #Picroma, #evighetsprojekt, #nyhetstips


eld
Medlem

För lite mer perspektiv hur mycket press och livsändringar det var på honom:

Cubeworld blev hypat på en nivå som bara gick att jämföra med Minecraft, blev ganska direkt rekryterad av Mojang men gjorde sedan valet att köra Cubeworld på fulltid.

När sedan Cubeworld släpptes som early access så sprängdes i princip servrarna pga all hype och folk som desperat försökte köpa spelet samt ddos på det.

Sånt sätter spår.

Medlem
Skrivet av eld:

För lite mer perspektiv hur mycket press och livsändringar det var på honom:

Cubeworld blev hypat på en nivå som bara gick att jämföra med Minecraft, blev ganska direkt rekryterad av Mojang men gjorde sedan valet att köra Cubeworld på fulltid.

När sedan Cubeworld släpptes som early access så sprängdes i princip servrarna pga all hype och folk som desperat försökte köpa spelet samt ddos på det.

Sånt sätter spår.

Satt och körde det när det släpptes och tyckte att det fanns förvånande mycket innehåll för spelet, däremot så saknades en hel del saker för att man skulle stanna kvar, men jag trodde att det vara dött vid det här laget så får se vad han har lyckats göra under dessa år.

Medlem

Tror jag backade det på Kickstarter för länge, länge sedan och har för mig att jag provade en tidig version med..

Moderator | Testpilot
Skrivet av skogsvilden:

Tror jag backade det på Kickstarter för länge, länge sedan och har för mig att jag provade en tidig version med..

Så vitt jag minns så fanns spelet aldrig på Kickstarter, utan man köpte spelet på deras hemsida och spelade det via deras egna launcher.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0:

Duhh... mindes visst Planets³ som har vissa likheter (dött spel i limbo), men jag har köpt det här med och testat en tidig verison..

Medlem

Bra att min alpha nyckel kommer till användning igen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

Bra att min alpha nyckel kommer till användning igen

Vi kommer alla som har en nyckel få en till Steam också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Känns lite fyrkantigt....

Medlem

Tyckte jag kände igen spelet. Letade lite i min mejl och tydligen köpte jag spelet 2013. Helt sjukt vad tiden går fort. 150kr kostade det då för alpha.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi kommer alla som har en nyckel få en till Steam också

Yep


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser att jag har alphan...kommer inte ihåg - var det en öppen alpha eller köpte man den? Så länge sedan jag testade spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ankh:

Ser att jag har alphan...kommer inte ihåg - var det en öppen alpha eller köpte man den? Så länge sedan jag testade spelet

Man köpte spelet i deras affär, men efter tonvis med DDOS attacker så stängdes butiken ganska snabbt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av eld:

För lite mer perspektiv hur mycket press och livsändringar det var på honom:

Cubeworld blev hypat på en nivå som bara gick att jämföra med Minecraft, blev ganska direkt rekryterad av Mojang men gjorde sedan valet att köra Cubeworld på fulltid.

När sedan Cubeworld släpptes som early access så sprängdes i princip servrarna pga all hype och folk som desperat försökte köpa spelet samt ddos på det.

Sånt sätter spår.

Så många ville testa produkten att det blev problem med servrarna. Alla är ju olika men för mig låter det som han borde varit jätteglad och kunnat välja hur han ville gå vidare eftersom populariteten fanns där. Förutom ddos då självklart.

Medlem
Skrivet av eld:

För lite mer perspektiv hur mycket press och livsändringar det var på honom:

Cubeworld blev hypat på en nivå som bara gick att jämföra med Minecraft, blev ganska direkt rekryterad av Mojang men gjorde sedan valet att köra Cubeworld på fulltid.

När sedan Cubeworld släpptes som early access så sprängdes i princip servrarna pga all hype och folk som desperat försökte köpa spelet samt ddos på det.

Sånt sätter spår.

Så jävla tragiskt när folk verkar vara på väg att lyckas men istället blir krossade av sin framgång. Hoppas att han får till det nu och kan koppla av.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Han gjorde en blog post om det och hur det påverkade han
https://wollay.blogspot.com/

Medlem

Åfasen!
Köpte och spelade det dät en del med brorsan då och hade riktigt roligt.
Spännande.

Medlem

FZ.... You blew it!

"Be there AND be square" and varit grymt skrivet!


signatur

K9
:.:

Moderator | Testpilot
Skrivet av ayawkz:

Så många ville testa produkten att det blev problem med servrarna. Alla är ju olika men för mig låter det som han borde varit jätteglad och kunnat välja hur han ville gå vidare eftersom populariteten fanns där. Förutom ddos då självklart.

Vi är ju dock inte alla byggda på samma sätt. Kolla bara på Flappy Birds som blev super poppis och togs ned på mycket på grund av samma anledning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av absimilard:

FZ.... You blew it!

"Be there AND be square" and varit grymt skrivet!

Jag övervägde det men valde bort det av någon anledning

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi kommer alla som har en nyckel få en till Steam också

Vart har du läst det? Köpte spelet på deras hemsida för bra många år sen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Instant:

Vart har du läst det? Köpte spelet på deras hemsida för bra många år sen.

Klicka länkarna i nyheten. Skaparen nämmer det själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar