Nintendo kommer inte släppa nya NES- eller SNES-titlar varje månad

Robot
Nintendo kommer inte släppa nya NES- eller SNES-titlar varje månad

Releaser kommer ske, men inte längre efter ett schema.

#nes, #nintendo, #nintendo-switch, #nintendo-switch-online, #snes


Medlem

200pix är inte så farligt för dessa klassiker.

Priserna för övriga spel och vettiga handkontroller är dock åt helvette!#@

Medlem
Skrivet av Spelunky:

200pix är inte så farligt för dessa klassiker.

Priserna för övriga spel och vettiga handkontroller är dock åt helvette!#@

Håller med. Sparfiler i molnet ingår ju också.

Hade dock gärna betalat mer för en stabilare onlineupplevelse. Har helt lagt ner Smash bärbart då det är ospelbart online.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Alltså får man behålla spelen när ens online-grej går ut?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Alltså får man behålla spelen när ens online-grej går ut?

Nej/Ja. Det görs en check var sjunde dag eller så, för att se om du har giltlig licens.
Men som jag förstår det så blockeras spelen först när den får ett negativt svar från Nintendos server, så om du aldrig mer går online på kontot så den gör kollen så är spelen upplåsta.
Har även läst att man kan blockera denna kollen genom att köra genom en speciell dns.

Mycket krångel, och om man ändå vill vara offline så kan man välja att gå hela vägen genom homebrew istället. Då kan man även lägga in vilka och hur många spel man.

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Alltså får man behålla spelen när ens online-grej går ut?

Det är lite som Netflix för NES/SNES-spel. Så nej, officiellt får du inte behålla dem.

...sen finns det andra vägar förstås...som redan nämnt...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tack för svar!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Nej/Ja. Det görs en check var sjunde dag eller så, för att se om du har giltlig licens.
Men som jag förstår det så blockeras spelen först när den får ett negativt svar från Nintendos server, så om du aldrig mer går online på kontot så den gör kollen så är spelen upplåsta.
Har även läst att man kan blockera denna kollen genom att köra genom en speciell dns.

Mycket krångel, och om man ändå vill vara offline så kan man välja att gå hela vägen genom homebrew istället. Då kan man även lägga in vilka och hur många spel man.

Det verkar som att om man saknar uppkoppling i mer än 24 h så blockeras spelen.
Dom diskuterade det i senaste avsnittet av Game Scoop. Det var tydligen uppgifter Nintendo hade gått ut med.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Att snes spelen inte täcker hela skärmen är en ren skandal när en valfri emulator kan göra jobbet, så det borde ju inte vara så svårt?

Medlem
Skrivet av Barak:

Det verkar som att om man saknar uppkoppling i mer än 24 h så blockeras spelen.
Dom diskuterade det i senaste avsnittet av Game Scoop. Det var tydligen uppgifter Nintendo hade gått ut med.

Aha på så sätt. De har säkert uppdaterat hur det fungerar sedan sist jag läste upp det.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Aha på så sätt. De har säkert uppdaterat hur det fungerar sedan sist jag läste upp det.

Ja om det var så lätt att kringgå som med en liten IP-omdirigering så fanns det nog ett visst intresse av att göra det lite svårare. =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar