Skulle du vilja ha Fragzone-Fredag som podcast?

Robot
Skulle du vilja ha Fragzone-Fredag som podcast?

Och är tjänsten du använder för podcasts kritisk för ditt lyssnande?

#fragzone-fredag, #fräcka-fredag, #podcast


Medlem

Vad är en podcast? Är det bara radio eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja!! För mig som inte har allt för mycket internet på mobilen och vill kunna lyssna i kollektivtrafiken vore det super

Medlem

Jag använder er redan som en podcast typ, brukar sätta på i bilen hem i högtalarsystemet. Får upp ljudet i Apple Car Play. Ni behöver inte ändra på något. Man hör ljudet från klippet. Ni resonerar väldigt bra så man förstår invändningar och era kommentarer väldigt bra. Om det är något klipp som låter intressant så tittar jag på det efteråt. För min del, som podcast, funkar jättebra redan som det är. Det är väl bara att köra på som vanligt och koppla upp sig även mot podcasteriet och gapa ut FRAGZONE FREDAG! NU ÄVEN SOM PODCAST! Så får vi välja media,

Medlem
Medlem
Medlem

Kör bara.
Jocke varför streamar du inte Steel Division 2?
Vill se Post Scriptum och Hell let loose streams!

Medlem

Jag säger kör på.
Stor chans att man följer er oftare då jag sällan har tid att sitta och se ett helt avsnitt i följd, blir då att jag missar hela eller delar och aldrig hinner kolla igen fören det är ny fredag.
Metoden att ha ljudet från Youtube i lurarna på jobbet har jag också kört med men skulle helst vilja ha som pod då det skulle underlätta uppspelning på telefonen.

2 frågor. Vad hände med er förra podd?
Varför bytte ni namn till fragzone fredag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja, alternativt att ni frigör mer resurser för att få ut Fulkultur oftare och behåller FZF som vlog.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Ja, alternativt att ni frigör mer resurser för att få ut Fulkultur oftare och behåller FZF som vlog.

Fulkultur är fristående från geeks vad jag har förstått så fz har nog inget med resurallokering till den podcasten att göra. Personligen skulle jag hellre lyssna än titta då jag spenderar mycket tid i bilen på fredagar. Ni kan ju göra som andra och släppa ljudspåret separat, ni ökar tillgängligheten samt har kvar vlogen för de som föredrar det. Förutom extrajobbet så låter det som en win-win.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Vad är en podcast? Är det bara radio eller?

Youtube är multimedia, podcast är singelmedia.

Skrivet av Molotov:

2 frågor. Vad hände med er förra podd?
Varför bytte ni namn till fragzone fredag

Fräcka Fredag var en kul grej i början men vi har hellre ett namn som är unikt för oss.

Skrivet av Vamp:

Ja, alternativt att ni frigör mer resurser för att få ut Fulkultur oftare och behåller FZF som vlog.

Fulkultur drivs vidare av Jakob Nilsson och Amanda, som båda slutat på Geeks. Vet även att Gurra är med i en del avsnitt.


signatur
Medlem

Absolut, det hade varit riktigt roligt och samtidigt gjort FZ ännu mer komplett. Då måste ni ha med väderleksrapport i varje avsnitt! Kör på!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Do it ! Och btw så blir ni ofta positivt omnämnda i podden Kontrollbehov när Isak går igenom nyheter!

Relik 📜
Skrivet av Vamp:

Ja, alternativt att ni frigör mer resurser för att få ut Fulkultur oftare och behåller FZF som vlog.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fulkultur drivs vidare av Jakob Nilsson och Amanda, som båda slutat på Geeks. Vet även att Gurra är med i en del avsnitt.

@Jakob kan säkert ge lite uppdatering om vad som händer där! Vet som du säger att @Gustav Höglund är med ibland, även @loevet sticker med jämna mellanrum in sin ljuvliga (?) stämma.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Vamp: Som Emil skriver drivs Fulkultur vidare externt. Jakob, jag, Amanda och Gustav försöker spela in så ofta som möjligt men det är svårare när vi jobbar på olika håll med olika scheman. Det var därför vi växlade om till ett avsnitt per månad, blir tyvärr svårt att hinna med mer än så. Men det ska vi hålla, nästa inspelning sker nästa vecka!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Youtube är multimedia, podcast är singelmedia.

Fräcka Fredag var en kul grej i början men vi har hellre ett namn som är unikt för oss.

Fulkultur drivs vidare av Jakob Nilsson och Amanda, som båda slutat på Geeks. Vet även att Gurra är med i en del avsnitt.

Tack för svar.
Även fast det inte är fel på Jakob och Amanda så är det som nått saknas när man inte hör Calle eller herr Bennet.
Vi håller där var bra avslut 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja, jag skulle mycket hellre lyssna på er som podcast. Jag får ca 80% av mina spelnyheter, recensioner osv. via olika poddar då det är enkelt och smidigt att lyssna på, och kräver inte att man sitter framför en skärm.
Nog för att det är trevligt att se era vackra nunor varje fredag, men jag skulle lyssna på er betydligt oftare/mer om ni fanns som pod.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Do it ! Och btw så blir ni ofta positivt omnämnda i podden Kontrollbehov när Isak går igenom nyheter!

Kul, får lyssna!


signatur
Medlem

Tycker att det är mysigare att se fragzone-fredag live med era fina nunor och chatt etc. Men podd är väl också helt ok.

Förövrigt lyssnar jag på podcasts genom att tanka ner dem i iTunes och lägga in dem på min iPod....
...men det är jag nog nästan ensam om.

Medlem

Jag föredrar ljudformat eftersom jag brukar lyssna på sånt när jag gör annat tråkigt typ kör till jobbet. Video kräver ju att man avsätter tid.

Medlem

Jag skulle uppskatta att ha det på Spotify faktiskt.

Medlem

Podcast, perfekt för trippen till och från jobb.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kör på, det är väl bara bra att vara tillgängliga för så många som möjligt på olika sätt. För egen del kör jag inga podcasts alls, men det är en annan femma ^^

Skrivet av Ravenknight:

Podcast, perfekt för trippen till och från jobb.

Samt under jobbet som för oss industriarbetare!

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Samt under jobbet som för oss industriarbetare!

Lyx! Jag måste tala med folk.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

JA!! Ni behöver inte ändra något bara köra! Ofta som man har möten när är eller att man glömmer bort det.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Sett till det svenska mediautbudet som berör spel så tycker jag inte vi behöver ännu en spelpodd – det finns redan väldigt många, en del bra och en del mindre bra. Men det finns inte många svenska Youtube-magasin om spel.

Det viktigaste för mig är att ni fortsätter med FZ-Fredag på ungefär det sätt ni gjort.

JA. För en som är relativt oinvigd till Fragzone-Fredag så kunde detta vara en inkörsport till tyngre droger. Med andra ord: Do eet!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bluebird:

Sett till det svenska mediautbudet som berör spel så tycker jag inte vi behöver ännu en spelpodd – det finns redan väldigt många, en del bra och en del mindre bra. Men det finns inte många svenska Youtube-magasin om spel.

Det viktigaste för mig är att ni fortsätter med FZ-Fredag på ungefär det sätt ni gjort.

Det skulle inte förändra liveprogrammet alls!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Vad är en podcast? Är det bara radio eller?

Du är inte så hip som namnet antyder?

12
Skriv svar