Prova Kingdom Come: Deliverance gratis på Steam under helgen

Robot
Prova Kingdom Come: Deliverance gratis på Steam under helgen

Utmana ädla riddare eller plocka svamp i skogen, valet är ditt.

#Kingdom-come-deliverance, #warhorse-studios


Medlem

"Ädla" och "ädla"...

Frilansare

Do it, klart värt ett test.

Medlem

Fasiken att man jobbar i helgen
Kanske ska våga prova spelet med att köpa på Steam och refunda om det inte skulle passa men känns som tiden att utvärdera för det blir för kort


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Fasiken att man jobbar i helgen
Kanske ska våga prova spelet med att köpa på Steam och refunda om det inte skulle passa men känns som tiden att utvärdera för det blir för kort

Skulle nog säga att detta är ett spel man ganska direkt känner om man gillar eller inte. Jag var fast från första minuten, trots buggar och problem i början, håller det väldigt högt på min "bästa RPG-lista". Min kompis (som också gillar rollspel) hatade det, men gav det en chans...han hatade det fortfarande efter typ 5 h.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag spelar igenom det nu. Kan klart rekommendera om man gillar lite långsammare RPGs. Jag har inte mött på några stora buggar efter 80h spelande.

Relik 📜
Skrivet av Joakim Bennet:

Do it, klart värt ett test.

Timingen ändå, att jag stod och bligade över din axel för bara någon vecka sedan.

Nu blir det test!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Timingen ändå, att jag stod och bligade över din axel för bara någon vecka sedan.

Nu blir det test!

"Arbetar jonet som han ska? Hmmm... det där ser intressant ut..." Typ så?

Medlem

Nappade på en tidigare Humble Bundle.
Köpte nu Royal DLC edition utan att ha spelat det överhuvudtaget. Men är tämligen säker på att jag kommer gilla det. Dock så får det förmodligen vänta tills en ny burk till vintern eller så.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Var väldigt lovande (buggar åsido) i början av spelet, men efter ett par timmar (5-10) blev man den starkaste, snabbaste, rikaste snubben på jorden, dödade precis allt med ett slag, kunde köpa allt och det fanns ingen som helst spelglädje.
Så antar att tipset är att, rollspela as-trög bondtölp, annars blir du odödlig Aragorn inom kort.

Ambassadör
Xbox

Kingdom Come finns även på Xbox Game Pass, både konsol och PC.


signatur

Jump in.

Medlem

@Molotov: Skaffa en trail på xbox game pass till pc och spela det gratis eller för typ 10 kr, köp sen om du gillar eller klara hela spelet under trail tiden, tror det både finns på vanliga game pass till pc och ultimate versionen där 2 månader kostar 20 kr.

Medlem

Fick det med förra månadens Humble Bundle (tror jag?), vilket var kul då jag väntat på att köpa spelet tills det blivit mer polerat och de flesta buggar har krossats. Tyvärr var spelet inte så kul som jag förväntade mig, stridsmekaniken i spelet är fruktansvärt irriterande, klumpig och kändes allt annat än intuitiv och det faktum att man inte kan spara överallt är lika irriterande det med. Jag skiter fullständigt om det är baserat på verkligheten, vill jag ha verklighet så går jag med i någon slags senmedeltida LARP förening istället för att sätta mig framför datorn och spela ett RPG spel.

Förvisso spelade jag bara kanske 4-5 timmar, men tyvärr så pajade stridssystemet all form av spelglädje, annars verkar spelet ha rätt mycket att erbjuda. Synd som sagt, för stridssystemet får till och med det usla svärdssvingandet i Skyrim att kännas riktigt roligt och bra i jämförelse.

Medlem

Överlägsen GOTY 2018. Otroligt att sådana här spel tillverkas i våra tider.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Överlägsen GOTY 2018. Otroligt att sådana här spel tillverkas i våra tider.

Ny studio, crowdfunding-projekt, medival-rpg utan fantasy/magi, nya och relativt obeprövade gameplayaspekter o mekanik, väldigt låg budget för openworld med AAA-produktionsvärde, osv..

Jo, det var fan otroligt att ett sådant spel ens gjordes, än mer att det sen blev så pass bra som det blev.

Knappast perfekt, speciellt inte när det släpptes, men fortfarande lätt bästa spelet det året. Ett utav ytterst få spel på senare tid som särskiljer sig, något man förr nästan tog förgivet ett GOTY-lir borde göra (åtminstone inom PC).

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Ny studio, crowdfunding-projekt, medival-rpg utan fantasy/magi, nya och relativt obeprövade gameplayaspekter o mekanik, väldigt låg budget för openworld med AAA-produktionsvärde, osv..

Jo, det var fan otroligt att ett sådant spel ens gjordes, än mer att det sen blev så pass bra som det blev.

Knappast perfekt, speciellt inte när det släpptes, men fortfarande lätt bästa spelet det året. Ett utav ytterst få spel på senare tid som särskiljer sig, något man förr nästan tog förgivet ett GOTY-lir borde göra (åtminstone inom PC).

Spelet är definitivt inte för alla och lite av en vattendelare, men Jag tror att utvecklarna vann mycket på att köra på med sin egen plan istället för att rikta in sig på den stora massan. Att göra ett spel i medeltiden där man inte spelar någon form av utvald "hjälte" och verkligen köra på det är rätt ballsy. Menar, det finns en anledning varför vi kallar den perioden "medel"-tid...det är en rätt lång och brun period där det faktiskt inte händer jättemycket om man ser till den enskilde individen.

Är dock glad att spelet har gått bra då det visar att det finns plats för mer nischade spel.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar