Lanseringstrailer för Greedfall, som siktar in sig på gamla Bioware-fans

Robot
Lanseringstrailer för Greedfall, som siktar in sig på gamla Bioware-fans

Ska Spiders äntligen få till det?

#greedfall, #nyhetstips, #spiders


Medlem

Det grafiska och rpg-elementen ser helt ok ut. Men vette tusan vad jag tycker om storyn(av det man fått se), ser inte ut att vara någon höjdare, men kanske utvecklas till något bra?

Gissar på ett stabilt AA-spel, 3/5 kanske, om det inte lider av mycket buggar och andra skavanker.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Hoppas på det bästa, förberedd för en kliché-fylld, buggig soppa med vissa bra inslag.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Frilansare

Hann installera och dyka ner i karaktärsgeneratorn idag. Sen kom Fragzone-Fredag i vägen. Ser fram emot Gurras recension!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hann installera och dyka ner i karaktärsgeneratorn idag. Sen kom Fragzone-Fredag i vägen. Ser fram emot Gurras recension!

Fusk! En annan sitter fortfarande och lirar Control

Medlem

Tyvärr är detta inget spel för mig. Gillar inte miljön, 1700-talet tilltalar inte mig alls. Det var
samma med Kingdomcome Deliverance.

Sen är jag inget stort fan av hack and slash action strider. Blir bara för rörigt.

Men största minuset för mig är datorstyrda AI medhjälpare. Det är bara bra i spel där man kan styra dem individuellt som i t.ex tur-baserade spel.


signatur

Den som vet vet.

Skrivet av Earthscum:

Tyvärr är detta inget spel för mig. Gillar inte miljön, 1700-talet tilltalar inte mig alls. Det var
samma med Kingdomcome Deliverance.

Sen är jag inget stort fan av hack and slash action strider. Blir bara för rörigt.

Men största minuset för mig är datorstyrda AI medhjälpare. Det är bara bra i spel där man kan styra dem individuellt som i t.ex tur-baserade spel.

Nu är det inte 1700-tal utan någon sorts 1600-tal. Men eftersom du blandar in Kingdom Come (1300/1400-tal) så misstänker jag att tidsperioden inte är av vikt, utan att du helt enkelt inte gillar ett tema med utgångspunkt före 1900-tal. Korrekt?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Nu är det inte 1700-tal utan någon sorts 1600-tal. Men eftersom du blandar in Kingdom Come (1300/1400-tal) så misstänker jag att tidsperioden inte är av vikt, utan att du helt enkelt inte gillar ett tema med utgångspunkt före 1900-tal. Korrekt?

Sant. Jag har väldigt svårt för dåtids teman.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Väntar med att skaffa detta. Blev verkligen bränd av mars war logs och bound by flame.

Deras förra titlar var katastofer som inte ens kändes halvfärdiga.

Medlem

Jag unnar verkligen Spiders och hoppas det är med detta spel de får till en rejält fullträff efter ett tjog av relativt originella spel, med stor potential som dessvärre alltid faller p.g.a usel spelmekanik & buggar, skapade med en budget som på sin höjd räckt en vecka till att marknadsföra ett nytt Bioware spel från EA... Det känns som rätt tidpunkt nu också, när alla f.d jättar inom RPG-genren är på rejäl dekis, milt sagt.

Md tanke på det ENORMT usla utbudet av bra spel i år så hoppas jag verkligen att något fräscht dyker upp som man kan sätta tänderna i! För det behövs verkligen ett riktigt bra RPG för att balansera alla dessa jäkla online/co-op/BR/indie-pixel spelen som översvämmar marknaden.

Sen får vi se om den här AC liknande spelet blir något att ha, men det ser i varje fall riktigt intressant ut, vilket förvisso de flesta andra av deras spel också har gjort innan de släppts.

Medlem

Visuellt så känns det så lovande att jag blir lika sugen som jag blev på Anthem...så jag tar nog in lite omdömen först innan köp. Får det bra respons så kanske jag går vild på detta.

1
Skriv svar