Nintendo teasar nytt träningsspel

Robot
Nintendo teasar nytt träningsspel

Tio spänn på att det heter Switch Fit.

#switch-fit, #wii-fit


Skägg.
10 Chambers

Wii Fit och Wii Fit Plus har alltså sålt över 40 miljoner enheter. Det finns en marknad! Kombinera detta med en app som håller koll på steg så tror jag detta kan funka.


signatur
Gnällkuk

Fit Switch hade ju varit mer passade tycker jag :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Wii Fit och Wii Fit Plus har alltså sålt över 40 miljoner enheter. Det finns en marknad! Kombinera detta med en app som håller koll på steg så tror jag detta kan funka.

Undra hur många som använts mer än fåtal ggr


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Frågan saknar det självklara: VR. Finns en uppsjö spel som garanterar dig mer svett än Wii Fit etc. någonsin kan göra.

Medlem

Beat saber är grymt för armarna och allmän kondition. Starkt rekommenderat.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Undra hur många som använts mer än fåtal ggr

Min fru använde stegräknaren som man kunde köpa, sen lät Wii-U hålla koll på all info. Var ett jäkla synkande och kollande varje dag. Var innan fitbit och liknade blev stora på mobilen, nu kör hon med ett aktivitetsarband.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av sebrock:

Frågan saknar det självklara: VR. Finns en uppsjö spel som garanterar dig mer svett än Wii Fit etc. någonsin kan göra.

Problemet jag ser med de spelen i PSVR (provade ett boxningsspel) är att det blir så varmt och svettigt med VR-headsettet på. Plus att det känns sjukt ofräscht efteråt att ha svettat ned insidan på glasögonen (ja jag vet, det går rätt lätt att torka av).

Värsta tränings-spelet jag kört var det där UFC-spelet för Kinect. Fan alltså, gjorde man precis som coacherna sa utan att fuska...då var det överdjävliga pass de körde med en. Lärde mig hata "fällkniven" med passion. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Problemet jag ser med de spelen i PSVR (provade ett boxningsspel) är att det blir så varmt och svettigt med VR-headsettet på. Plus att det känns sjukt ofräscht efteråt att ha svettat ned insidan på glasögonen (ja jag vet, det går rätt lätt att torka av).

Värsta tränings-spelet jag kört var det där UFC-spelet för Kinect. Fan alltså, gjorde man precis som coacherna sa utan att fuska...då var det överdjävliga pass de körde med en. Lärde mig hata "fällkniven" med passion. XD

Finns lösningar på det med. Tur att ansiktsmasken är avtagbar

Medlem
Medlem
Skrivet av Johlor:

Problemet jag ser med de spelen i PSVR (provade ett boxningsspel) är att det blir så varmt och svettigt med VR-headsettet på. Plus att det känns sjukt ofräscht efteråt att ha svettat ned insidan på glasögonen (ja jag vet, det går rätt lätt att torka av).

Värsta tränings-spelet jag kört var det där UFC-spelet för Kinect. Fan alltså, gjorde man precis som coacherna sa utan att fuska...då var det överdjävliga pass de körde med en. Lärde mig hata "fällkniven" med passion. XD

Jo jag har svettat ner mitt Lenovo headset många ggr med Creed Rose to glory, var säkert det spelet du spelade på psvr?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Jo jag har svettat ner mitt Lenovo headset många ggr med Creed Rose to glory, var säkert det spelet du spelade på psvr?

Exakt det XD


signatur

"Writer and Fighter"

fp
Medlem

Om man får räkna zwift (https://zwift.com/) och bkool (https://www.bkool.com/en-SE/cycling-simulator) som spel så ja.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo jag har svettat ner mitt Lenovo headset många ggr med Creed Rose to glory, var säkert det spelet du spelade på psvr?

Har haft det i mitt flöde på Steam spelen för VR, är det värt de 25€?

Medlem

Körde länge Wii Fit U med stegräknaren.
Tävlade med frugan som också hade en stegräknare till det.
Så kommer där en bundle till jul med den nya Nintendo Switch och fit spelet så blir det nog årets julklapp till familjen.

Medlem
Skrivet av Pumpa:

Har haft det i mitt flöde på Steam spelen för VR, är det värt de 25€?

Jag tycker det.
Men själva spelet är inte långt.
Det man får ut av det efter man kört kampanjen är köra mp eller enstaka matcher med karaktärer från Rocky och en match blir riktiga träningspass, om du inte redan är vältränad räkna med att svettas
Har själv inte provat mp så vet inte hur det funkar.
Spelet förutsätter dock att man kör HTC Vice så kör man nå annat tex som jag med WMR så får man lista ut kontrollerna säkert samma med Oculus.
Sen brukar det bugga med ens startposition som också tydligen beror på om man inte kör vive så man måste aktivera spakarna så man kan "No clip" sig till rätt position.
Finns fler spel som har den buggen så du kanske är bekant med det?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Svarade nej. Mest för att senaste gången var på NES med det där sportspelet med mattan man la på golvet. Vi spelade mest för att det var kul när vi var under tio bast(?)

1
Skriv svar