Recension – Gears 5

Robot
Recension – Gears 5

Lystring soldat! Det är dags att snöra på sig spelvärldens mest överdimensionerade kängor, torka levrat monsterblod från motorsågslancern och ge sig ut i strid. Gears of War är tillbaka!

#gears-5, #gears-of-war, #the-coalition, #xbox-one


Medlem

i xbox game pass appen står det att spelet släppls den 9 onde kl 2100

Medlem

Förladdat det på PC:n så ska bli kul


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Redaktör
Skrivet av United:

i xbox game pass appen står det att spelet släppls den 9 onde kl 2100

Kan vara USA-tid, eller så är den info jag har fel (specialverre den 6:e, vanliga den 10:e).


signatur
Ambassadör
Xbox

Stabil recension!

Imorgon smäller det, early access drar igång kl 21 för de av oss som har Ultimate Edition/Xbox Game Pass Ultimate.


signatur

Jump in.

Medlem

Förladdat på PC, och laddat XB1 kontrollen som jag fick av frugan. Första GoW som jag inte spelar på en Xbox, känns lite helgerån, men det kommer säkert bli bra!


signatur

I drank what?

Medlem

Det släpps på steam också, inte bara windows store

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Kan vara USA-tid, eller så är den info jag har fel (specialverre den 6:e, vanliga den 10:e).

De tidigarelade releaserna litegrann! 5:e kl 21 drar Ultimate igång


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Mirage:

Förladdat på PC, och laddat XB1 kontrollen som jag fick av frugan. Första GoW som jag inte spelar på en Xbox, känns lite helgerån, men det kommer säkert bli bra!

Nice! Ja du kör ju med handkontroll så då är det ok


signatur

Jump in.

Medlem

4k@60fps med Dolby Atmos kommer bli grymt 😊

Medlem

Den 5 kan inte komma fort nog.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Förladdat på PC, och laddat XB1 kontrollen som jag fick av frugan. Första GoW som jag inte spelar på en Xbox, känns lite helgerån, men det kommer säkert bli bra!

GoW 4 var en bättre upplevelse på PC än på Xbox
Köpte det först till Xbox, tradition liksom, men sen testade jag PC versionen, there was no going back.
Sen ett stort plus att du inte behöver betala för multiplayer delen heller


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ikväll kl 21:00.

Backloggens befriare
Skrivet av Freeman79a:

Ikväll kl 21:00.

Damn right!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kommer man missa mycket om man hoppar över 4an? Har några dagar kvar på ultimate men hinner inte med båda.

Skribent

@Subzero199:

Det finns en kort sammanfattning av del 4 och allmän Gears-historia att tillgå under "extras" i menyn. Så du kan få en bild av vad som hänt fram tills denna del.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Ambassadör
Xbox

@Mike Stranéus: Testade du på co-op i kampanjen något? Nyfiken på hur det fungerar med Jack bl.a...


signatur

Jump in.

Medlem

Kunde knappt ta mig igenom bootcampen för dialogerna var så cringe...

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Detta ser intressant ut. Inte spelat något Gears-spel sedan 1an. Kanske borde hålla sig ajour med storyn innan?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Detta ser intressant ut. Inte spelat något Gears-spel sedan 1an. Kanske borde hålla sig ajour med storyn innan?

Under Extras i huvudmenyn får man reda på vad som hänt så bara ta det av det å sen köra


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skribent

@Mortaigne:
Hade tyvärr inte den möjligheten. Men på rak arm känner jag att om jag ska spela med 2 polare. Så vill jag inte spela som Jack.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Väldigt bra. Det är det bästa Gears of War spel jag har spelat. Att man tycker, över på Microsoft, att man inte behöver göra reklam för spelet känns väldigt dumt och idiotiskt. Varför gömma det här?

Medlem

@Mike Stranéus
Jag tycker du skriver väldigt bra! Behagligt, bra flyt, informativt men ändå med personlig touch.
Ja det var bara det jag ville få sagt 🥳

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av DKvarn:

Under Extras i huvudmenyn får man reda på vad som hänt så bara ta det av det å sen köra

Danke!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

@Pa-pa-pastorn:
Tusen tack för dessa varma ord.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Fick 3 mån xbox-live, preload klart och nu är det bara att vänta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har en härlig vän jag brukar lira dessa spel med, åtminstone de första. Kanske dags att dra en vända till nu tänker jag


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Ambassadör
Xbox

Köttat runt i MP nu! Fasiken vad kul det är. Servrarna höll dock på att braka ihop av trycket...


signatur

Jump in.

Medlem

Jag får sådana otroliga vibbar av något fint, tänk er en remake på Mass Effect 1-3 av denna studio, med samma grafikmotor <3


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

12
Skriv svar