Tyst i klassen! Discovery Tour till Assassin's Creed Odyssey strax

Robot
Tyst i klassen! Discovery Tour till Assassin's Creed Odyssey strax
Medlem
Medlem

Det tråkiga är att efter andra spels historierevisionism (BFV, jag tittar på dig), så känns sådana här mer otrovärdigt. Hur vet jag att Ubisoft inte har en agenda och skriver om så som det passar deras narrativ, så som DICE gjorde?

Trist, för sådant här får ungarna att lyssna mer och lära sig mer, men när revisionismen kommer in i ett spel så kan man inte lita på något efter det.


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox

Det här gillas. Mer historia åt folket!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det tråkiga är att efter andra spels historierevisionism (BFV, jag tittar på dig), så känns sådana här mer otrovärdigt. Hur vet jag att Ubisoft inte har en agenda och skriver om så som det passar deras narrativ, så som DICE gjorde?

Trist, för sådant här får ungarna att lyssna mer och lära sig mer, men när revisionismen kommer in i ett spel så kan man inte lita på något efter det.

Man kan inte jämföra BF:V och detta. AC med origins lade till ett turistläge där man lär sig samma saker som på ett museum. Vad för narrativ skulle det handla om som dom inte redan har i spelet? Det är ju ett separat läge helt i hållet. Vilken gömd agenda skulle det vara? AC serien har vart notoriskt duktiga på att lägga in fakta om historiska byggnader och hur mycket arbete dom lägger ner för mycket historiskt korrekta saker utom dom sakerna som gör deras story spännande osv. När AC: Unity används för att bygga upp Notre Dame efter branden säger en hel del.

Känns inte som du förstår alls vad detta handlar om. Har du ens spelat Assassin's creed? eller ens dom senaste i serien?

Skrivet av Mirage:

Det tråkiga är att efter andra spels historierevisionism (BFV, jag tittar på dig), så känns sådana här mer otrovärdigt. Hur vet jag att Ubisoft inte har en agenda och skriver om så som det passar deras narrativ, så som DICE gjorde?

Trist, för sådant här får ungarna att lyssna mer och lära sig mer, men när revisionismen kommer in i ett spel så kan man inte lita på något efter det.

De har ju skrivit om historian i varje spel, det är inte så att det här med tempelriddarorden och assassinerna är en verklig del i riktig historia...iaf inte som dom framställs som i spelen. För att inte tala om Oddyssey och alla övernaturliga inslag.

Medlem

Hack n slash i 15 minuter på en fiende.

En discovery.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Man kan inte jämföra BF:V och detta. AC med origins lade till ett turistläge där man lär sig samma saker som på ett museum. Vad för narrativ skulle det handla om som dom inte redan har i spelet? Det är ju ett separat läge helt i hållet. Vilken gömd agenda skulle det vara? AC serien har vart notoriskt duktiga på att lägga in fakta om historiska byggnader och hur mycket arbete dom lägger ner för mycket historiskt korrekta saker utom dom sakerna som gör deras story spännande osv. När AC: Unity används för att bygga upp Notre Dame efter branden säger en hel del.

Känns inte som du förstår alls vad detta handlar om. Har du ens spelat Assassin's creed? eller ens dom senaste i serien?

Jag har spelat i stort sett allihop. Jag vet inte vad det har med saken att göra, jag ställde en saklig fråga, som inte har något att göra med om man spelat spelen. Att de haft historisk data sedan innan, det är en sak. Om detta är korrekt är en annan. Vilken agenda har jag ingen aning om, jag spekulerade. Jag vet inte om det de framställer är korrekt eller inte.

@eddie the eagle: Det är en sak, men nu framställer de detta som en historielektion. Varför ska jag tro att de inte manipulerat den?


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

@eddie the eagle: Det är en sak, men nu framställer de detta som en historielektion. Varför ska jag tro att de inte manipulerat den?

Se det från deras sida, varför skulle de manipulera den om de framställer det som en historielektion? Vad skulle de tjäna på om de framställer tex Homeros på ett annat sätt än vad som anses riktigt? Om inte annat så skulle de riskera att bli totalt korsfästa av communityt om det hade visat sig att deras "historielektion" var felaktig.

Skribent
Skrivet av Mirage:

@eddie the eagle: Det är en sak, men nu framställer de detta som en historielektion. Varför ska jag tro att de inte manipulerat den?

Nu handlar det om att visa platser och typ byggnader och i vissa fall händelser som de faktiskt har researcha:t. Tänk lite som de hade i AC2 där du kunde få upp data på byggnaderna du klättrade på. Det har inget med själv storyn i AC att göra. Sen är historielektioner ingenting utan en historielärare. Jag har själv använt AC2 och även Heart of Iron 2 i mina historielektioner för att belysa vissa saker.

Du frågar dig själv om varför du ska tro att de inte manipulerat den? Fråga istället varför du ska tro att de HAR manipulerat den?


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar