Releasehästryttare
Steamspel #15

Det har varit väldigt tunt med spel som ser bra ut sen Gamescom, men har ändå lyckats hitta några spel som har möjlighet att bli bra.

3000th Duel - 25 sep

3000th Duel is action-adventure game that has speedy, exciting battles as its charm. Fight against monsters with your own style of battle to travel an unidentified world and discover a secret hidden.

Rising Hell - Sep

Rising Hell is a vertical platformer rogue-lite filled with adrenaline-pumping action and tons of heavy metal shreds. Climb out from the ever-changing hell while you fight hordes of blood-lusting demons.

Cthulhu: Books of Ancients - coming soon

Cthulhu: Books of Ancients is a first-person horror game in which we take on the role of a detective looking for a missing six children. A mysterious note thrown by an unknown informant at the door led him to the library of the University of Miskatonic, where there are clues to solve the puzzle.

Divinum - 2020

A mysterious island - home to the remains of an ancient civilization. An expedition, turned into sacrifices for a horrific ritual. A young girl, left as the only assumed survivor.Help her attain the power of the Ancient Gods in Divinum - and decide the fate of the world!

Azure Reflections / 舞華蒼魔鏡 - 19 sep

Azure Reflections is an insane, side-scrolling bullet hell fangame based on one of the hottest shooting game series to come out of Japan, the Touhou Project! Enemies come at you from all directions with a relentless hail of bullets!

The Legend of Bum-Bo - 12 nov

A puzzle based deck building rogue-like prequel to The Binding of Isaac... Made of cardboard!

Kommentera gärna om ni tycker spelen ser bra eller dåliga ut!

Steamspel #14

Ambassadör
Xbox

Cthulhu är ju alltid intressant, undrar om de får till det?


signatur

Jump in.

Medlem

Fantasy General II släpps om cirka 20 minuter. Uppföljare på ett klassiskt strategispel tillsammans med hyllade Panzer General.
https://store.steampowered.com/app/1025440/Fantasy_General_II...

Medlem

Jag har lite svårt för humorn som The Legend of Bum-Bo visar upp. Men har haft ögonen på deras tidigare spel The End Is Nigh sedan det släpptes. De verkar ju göra bra spel. Men skippa humorn snälla.

Releasehästryttare

Min "pick of the post" landar på Rising Hell denna gång, spelet ser ut att kunna bli svårt, snyggt och ha ett soundtrack som jag gillar.

Skrivet av Mortaigne:

Cthulhu är ju alltid intressant, undrar om de får till det?

Ja, nån gång skall väl vara den första, alla Ctulhu spel har ju varit mediokra som släppts det senaste åren :/

Medlem

Såg trailern till Bleak Faith: Forsaken - en kickstarter(numer uppbackat) skapat av 2 personer som tydligen ska ha potential av den prototyp av spelet folk har fått testat på. Release planerat Q1-Q2 2020. Om inte annat är trailern jäkligt läcker!(Devan har kanske redan länkat någon gång, om inte, så spana in.^^)

Går att läsa mer om det på deras kickstarter.
https://www.kickstarter.com/projects/mivukcevic/bleak-faith-f...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Smart City Plan - 2020

Smart City Plan is a modern city builder game: Plan zones, roads, public transport like trains, trams, buses, subways and even the hypertube. Set taxes and policies and implement smart city technologies.

Skribent
Skrivet av Devan:

Min "pick of the post" landar på Rising Hell denna gång, spelet ser ut att kunna bli svårt, snyggt och ha ett soundtrack som jag gillar.

Ja, nån gång skall väl vara den första, alla Ctulhu spel har ju varit mediokra som släppts det senaste åren :/

Gibbous: A Cthulhu Adventure ser lockande ut (om man gillar äventyrsspel) och har fått rätt bra kritik. Gäller bara att hitta tiden att köra igenom det.

Medlem
Skrivet av Devan:

Min "pick of the post" landar på Rising Hell denna gång, spelet ser ut att kunna bli svårt, snyggt och ha ett soundtrack som jag gillar.

Ja, nån gång skall väl vara den första, alla Ctulhu spel har ju varit mediokra som släppts det senaste åren :/

Skulle inte kalla Call of Cthulhu från 2018, Lovecraft's Untold Stories eller Conarium direkt mediokra. Och kollar man på spel som är "lovecraftian" så skulle jag inte heller kalla Bloodborne eller Sundered för mediokra heller, to each his own I guess.

Releasehästryttare
Skrivet av Jonny Myrén:

Gibbous: A Cthulhu Adventure ser lockande ut (om man gillar äventyrsspel) och har fått rätt bra kritik. Gäller bara att hitta tiden att köra igenom det.

Försökt spela det två gånger, men satt och somnade bägge gångerna så gav upp.

Skrivet av kaealy:

Skulle inte kalla Call of Cthulhu från 2018, Lovecraft's Untold Stories eller Conarium direkt mediokra. Och kollar man på spel som är "lovecraftian" så skulle jag inte heller kalla Bloodborne eller Sundered för mediokra heller, to each his own I guess.

Av de 3 första du nämt så är möjligtvis Untold stories ett bra spel, de andra två .. uch.

Bloodborne är ju givetvis ett bra spel, men det kom ju knappast ut "de senaste åren", och Sundered har jag ej spelat eller tänkte på när jag skrev mitt andra inlägg. Är det ens några cthulhu referenser i det?

Medlem
Skrivet av Devan:

Försökt spela det två gånger, men satt och somnade bägge gångerna så gav upp.

Av de 3 första du nämt så är möjligtvis Untold stories ett bra spel, de andra två .. uch.

Bloodborne är ju givetvis ett bra spel, men det kom ju knappast ut "de senaste åren", och Sundered har jag ej spelat eller tänkte på när jag skrev mitt andra inlägg. Är det ens några cthulhu referenser i det?

Haha ok, du och jag har helt olika syn på vad som är "mediokra" spel då.

Sundered har en version av spelet som heter Sundered: Eldritch Edition, så du kan ju dra dina egna slutsatser utifrån detta. Huvudkaraktären upptäcker "the Shining Trapezohedron" och om du är ett fan av Lovecraft så borde detta ge dig ännu mer svar på din fråga.

Tycker Lovecraftian spel har fått mycket love de senaste åren med många bra titlar. Men smaken är som baken. Sedan verkar du hacka upp dig på "cthulhu", vet du ens hur liten del av Lovecrafts litterära verk han är?

Releasehästryttare
Skrivet av kaealy:

Haha ok, du och jag har helt olika syn på vad som är "mediokra" spel då.

Sundered har en version av spelet som heter Sundered: Eldritch Edition, så du kan ju dra dina egna slutsatser utifrån detta. Huvudkaraktären upptäcker "the Shining Trapezohedron" och om du är ett fan av Lovecraft så borde detta ge dig ännu mer svar på din fråga.

Tycker Lovecraftian spel har fått mycket love de senaste åren med många bra titlar. Men smaken är som baken. Sedan verkar du hacka upp dig på "cthulhu", vet du ens hur liten del av Lovecrafts litterära verk han är?

Du låter väldigt arg, kanske det är bäst vi ger upp denna diskution?

Medlem
Skrivet av Devan:

Du låter väldigt arg, kanske det är bäst vi ger upp denna diskution?

https://i.imgur.com/965atJY.gif

Ja, oerhört arg. Nästan så det kokar.

Medlem

Sin Slayers
https://store.steampowered.com/app/783190/Sin_Slayers/
Ett RPG med 2D/pixelgrafik som släpptes nyligen. Finansierades via en Kickstarter.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fulci:

Sin Slayers
https://store.steampowered.com/app/783190/Sin_Slayers/
Ett RPG med 2D/pixelgrafik som släpptes nyligen. Finansierades via en Kickstarter.

https://www.youtube.com/watch?v=w68moBgaS-Q

Är sugen på det där. Spelet kostar runt 100kr så det svider ju inte i plånboken, men något i mig säger "nej" ändå för tillfället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är sugen på det där. Spelet kostar runt 100kr så det svider ju inte i plånboken, men något i mig säger "nej" ändå för tillfället.

Jag brukar lägga in på önskelistan och spana in lite senare om jag är osäker eller bara lite intresserad. Då får man fler recensioner att gå på från de som spelat mycket. Eller om det är en EA som jag vill vänta in release på. Sen får man rensa listan ibland. Har 34 titlar på önskelistan just nu så det är ett antal.

Moderator | Testpilot

@Fulci: Vi säger att jag har 34 också...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Last Regiment
Ett indie strategispel som släppts i EA idag: https://store.steampowered.com/app/845050/Last_Regiment/
Det är en uppföljare på ett tidigare spel som är lite liknade som det finns demo till. Legends of Callasia: https://store.steampowered.com/app/438920/Legends_of_Callasia...

1
Skriv svar