Idag släpps till sist de (20!) första SNES-spelen till Switch

Robot
Idag släpps till sist de (20!) första SNES-spelen till Switch

Online-prenumeranter får Super Metroid, Super Mario World, Zelda, Star Fox, m.m.

#nintendo-direct, #nintendo-switch, #snes


Medlem

Då ångrar jag inte att jag nyss betalade 200 kr för årsprenumerationen!

Avstängd
Skrivet av starboy83:

Då ångrar jag inte att jag nyss betalade 200 kr för årsprenumerationen!

Samma här och det är inte mkt alls. 200/12 = ~17 kr/månad för så många spel som också går att spela två samtidigt på samma enhet.

Ibland inser vi inte hur mycket Nintendo faktiskt skämmer bort oss och våran nostalgi!

Många som köpt SNES Mini måste känna lite, "Ohh... come ooooooon!" just nu.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Många som köpt SNES Mini måste känna lite, "Ohh... come ooooooon!" just nu.

Inte alls. SNES Mini ger en mer autentisk känsla tack vare kontrollen, och det är ju inte första gången som Nintendo släpper SNES-spel på sina konsoler. Det är bara ett välkommet tillskott till Switch

Medlem

Jag tycker inte på något sätt att Nintendo skämmer bort någon. Snarare hittar de hela tiden på nya sätt att kränga samma spel flera gånger.

Medlem

Woho trevlig lista. Är speciellt sugen på Demons Crest.

Trevligt och behövligt tillskott. Man kan säga mycket om NES framgång, men utan nostalgiglasögon så är dom flesta NES spel varken gameplay eller story-mässigt intressanta idag i min mening.


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Medlem

Någon som vet vid vilken tid de släpps? Just nu hittar jag inget.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Inte alls. SNES Mini ger en mer autentisk känsla tack vare kontrollen, och det är ju inte första gången som Nintendo släpper SNES-spel på sina konsoler. Det är bara ett välkommet tillskott till Switch

Att det är en Snes-kontroll på väg till Switch har varit ett rykte sedan början på 2018. Jag är rätt säker på att den finns att köpa inom kort (kanske redan idag?). Jag har inte sett utannonseringen än.

Skrivet av Augustus:

Jag tycker inte på något sätt att Nintendo skämmer bort någon. Snarare hittar de hela tiden på nya sätt att kränga samma spel flera gånger.

Jag är rätt övertygad om att det här myntet har två sidor. Nintendo hittar på men det är jäkligt många där ute i världen som verkligen vill ha.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Vamp:

Att det är en Snes-kontroll på väg till Switch har varit ett rykte sedan början på 2018. Jag är rätt säker på att den finns att köpa inom kort (kanske redan idag?). Jag har inte sett utannonseringen än.

Kommer säkert en officiell snart, men om man inte pallar vänta kan man ju köpa 8bitdo:s SF/SN30 eller SF/SN30 pro. Jag har två av den senare och det fungerar kalasbra till alla spel på Switch/Android/PC/Mac.

https://www.8bitdo.com/sn30-pro-g-classic-or-sn30-pro-sn/

EDIT: Oj, förlåt - missade att det va något som utannonserade också. Har varit så löjligt nöjd med nördfaktorn på mina 8bitdo att jag kände att det kanske var värt det för alla spel om man vill

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Inte alls. SNES Mini ger en mer autentisk känsla tack vare kontrollen,

Fast nej...det är ju bara o köpa 8Bitdos kontroller eller Nintendos egna Super Nes kontroll. Både 8bitdo och Nintendos kostar från 249 kr.
Vågar nog säga att 8Bitdo är bättre, då deras ZL RL är inte små mini knappar som på Nintendos joy-con (urdragen ur konsolen, när man håller den sidleds) eller Nintendos egna SNES dosa.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Att det är en Snes-kontroll på väg till Switch har varit ett rykte sedan början på 2018. Jag är rätt säker på att den finns att köpa inom kort (kanske redan idag?). Jag har inte sett utannonseringen än.

Ja. Det kommer en som man kan köpa i Nintendos store. Men bara de som är prenumeranter. Utannonserades igår också. FZ skriver om den i nyheten.

Kontot avslutas

Det här är verkligen välkommet. Jag funderar lite mer just nu på om man skulle testa att införskaffa nintendo online. Skulle vara kul att kunna spela lite snes spel när man vill under den perioden som man har det.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag är rätt övertygad om att det här myntet har två sidor. Nintendo hittar på men det är jäkligt många där ute i världen som verkligen vill ha.

Jag hatar inte på Nintendos spel. Jag älskar också Nintendo. Men att de säljer skitdyra saker och vissa av dem om och om igen kan har ingenting att göra med deras gulliga image eller hur bra spelen är.

Skrivet av Augustus:

Jag hatar inte på Nintendos spel. Jag älskar också Nintendo. Men att de säljer skitdyra saker och vissa av dem om och om igen kan har ingenting att göra med deras gulliga image eller hur bra spelen är.

Vad har det då att göra med, att de lyckas sälja "skitdyra saker och vissa av dem om och om igen"?
Vilka saker anser du är "skitdyra"? Vilka "skitdyra" saker säljer de om och om igen?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vilka saker anser du är "skitdyra"? Vilka "skitdyra" saker säljer de om och om igen?

Mario Kart Deluxe...det är ett Wii U spel som säljs för fullpris till Switch.
Donkey Kong Country: Tropical Freeze är ett Wii U spel som säljs för fullpris till Switch.

Hur många gånger har vi fått köpa om Super Mario Bros 1 för att bara ta ett enda exempel?
Först NES, sen Game Boy Advanced, sen till Wii´s Virtual Console. Inget crossboy till Nintendo DS utan man var tvungen återigen ge Nintendo pengar.
Sen slopade dom Virtual Console och återigen måste vi ge Nintendo pengar för att kunna lira de spelen man REDAN HAR KÖPT.
Sedan PS3 tiden så har jag inte behövt köpa om spelen (de på Sonys maskiner) igen för att kunna lira på PS4.
Mest Nintendo som är rätt så fula med detta.
Nu släpper dom ett över 25 år gammalt Game Boy spel (Zelda) för fucking full pris medans remaken av Shadow Of Colossus kostade under 400 spänn. Crash-trilogin är billigare, men nope. Nintendo ska ha fullpris på sina spel, ovasett hur gamla dom är...

@JokerM6: När Super Mario släpptes 1987 kostade det 25 USD. I dagens penningvärde motsvarar det drygt 56.5 USD. När betalade du senast mer än 500 kr för en utgåva av gamla Super Mario?

Hur många "Remastered" har inte fullpris idag? Last of Us Remastered till PS4 var definitivt fullpris.

Vilket jag inte tycker är särskilt konstigt ändå. Trots allt så kostar det att se till att fansen får sina favoritspel på sina nya konsoler. En kostnad som självklart ska läggas på fansen som gång på gång bönar och ber om att få sina gamla klassiker på sina nya konsoler.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Fast nej...det är ju bara o köpa 8Bitdos kontroller eller Nintendos egna Super Nes kontroll. Både 8bitdo och Nintendos kostar från 249 kr.
Vågar nog säga att 8Bitdo är bättre, då deras ZL RL är inte små mini knappar som på Nintendos joy-con (urdragen ur konsolen, när man håller den sidleds) eller Nintendos egna SNES dosa.

Den där kontrollen hade jag missat. Blir ett givet köp!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hur många "Remastered" har inte fullpris idag? Last of Us Remastered till PS4 var definitivt fullpris..

Nej, det kostade inte över 600 spänn till PS4.
Nu minns du fel.

Jag nämnde även Sonys "egna" titlar, som SOTC i remaster, Crash, dessa var inte fullpris.

Som sagt, det är mest Nintendo dom fular sig med detta, vare sig Microsoft eller Sony gör detta lika fult med sina konsoler.
Med det också sagt, så är Nintendo Switch den bästa konsolen marknaden har sett sedan Super Nintendo och Playstation 1.
Vilket jävla impact, och så jääääävla många bra spel. Retro, indie och nya.
PS4 är precis efter där, men Sonys exklusiva titlar har varit så trista de två senaste åren typ. Spider-Man. Been there, done that.
Red Dead 2, shit vilket skämt till icke spelglädje...

Skrivet av Bojkott:

Den där kontrollen hade jag missat. Blir ett givet köp!

Jag köpte https://www.webhallen.com/se/product/294355-8Bitdo-SN-30-PRO-....
Ruskigt snygg Game Boy design.
Nu har dom även https://www.webhallen.com/se/product/303880-8bitdo-SN30-Pro-P... som jag är lite sugen på

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Det här är verkligen välkommet. Jag funderar lite mer just nu på om man skulle testa att införskaffa nintendo online. Skulle vara kul att kunna spela lite snes spel när man vill under den perioden som man har det.

Om inte annat kan du ju köpa det där Tetris 99-paketet med allt DLC, där ingick ju Online för ett år.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av inzaNe:

Någon som vet vid vilken tid de släpps? Just nu hittar jag inget.

I USA släpps det 5:e September och Europa (Sverige) släpps det 6:e September

Medlem

Jag hoppas dem lägger till Chrono trigger=)

Medlem

Tycker det är lite märkligt att välja bof 1 när bof 2 är eyt betydligt bättee spel (enligt mig i alla fall).

Medlem
Skrivet av AplAy:

Samma här och det är inte mkt alls. 200/12 = ~17 kr/månad för så många spel som också går att spela två samtidigt på samma enhet.

Ibland inser vi inte hur mycket Nintendo faktiskt skämmer bort oss och våran nostalgi!

Många som köpt SNES Mini måste känna lite, "Ohh... come ooooooon!" just nu.

Nja, till snes mini finns "alla" titlar om man vill och snes kontroll gör sitt. Men jag är så glad att det kom till switch.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vad har det då att göra med, att de lyckas sälja "skitdyra saker och vissa av dem om och om igen"?
Vilka saker anser du är "skitdyra"? Vilka "skitdyra" saker säljer de om och om igen?

Packe joycons kostar 800 spänn... Pro Controller 730 spänn... Långt över konkurrenterna. Priset för "konsollen" är rätt bastant med. IMHO.

Skrivet av JokerM6:

PS4 är precis efter där, men Sonys exklusiva titlar har varit så trista de två senaste åren typ. Spider-Man. Been there, done that.
Red Dead 2, shit vilket skämt till icke spelglädje...

Spider-Man är väl bland det absolut bästa Spider-Man spelet släppt ever? Hur kan du hata på det?


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av inso:

Spider-Man är väl bland det absolut bästa Spider-Man spelet släppt ever? Hur kan du hata på det?

Ne alltså det är inget dåligt spel i sig. Men jag har spela för mycket open-world action äventyr till denna generation, (påbörjades redan vid PS3 tiden) och det är väldigt likt Batman, Mad Max rent spelmässigt.

Tillbaka till topic:
Varför kan inte Nintendo fixa så att font jäveln där nere försvinner när man spel NES/SNES spel...
"Hold bla bla to rewind"
Det stör så jävla mycket.
Sen att man inte kan göra om kontrollerna är helt retarded, speciellt på NES.
Prova att hålla i dosan NES-style...Hej kom o hjälp mig i Super Mario Bros 1 lixom...

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Ne alltså det är inget dåligt spel i sig. Men jag har spela för mycket open-world action äventyr till denna generation, (påbörjades redan vid PS3 tiden) och det är väldigt likt Batman, Mad Max rent spelmässigt.

Tillbaka till topic:
Varför kan inte Nintendo fixa så att font jäveln där nere försvinner när man spel NES/SNES spel...
"Hold bla bla to rewind"
Det stör så jävla mycket.
Sen att man inte kan göra om kontrollerna är helt retarded, speciellt på NES.
Prova att hålla i dosan NES-style...Hej kom o hjälp mig i Super Mario Bros 1 lixom...

Så bara generellt bitter.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem

Det är inte Nintendos fel att det funkar att släppa samma spel om och om igen. Det är vi konsumenter som är hela orsaken till det beteendet. Samma sak med prissättningen. Om vi konsumenter inte tycker att varan är värd priset så köp den inte. Låga försäljningssiffror = prissänkningar. Finns INGEN anledning att rea ut produkter som säljer bra. Det är inte svårare än så med dagens monetära system på kunkurrensutsatta marknader.

Medlem
Skrivet av inso:

Så bara generellt bitter.

Hehe, nedå.
Låter bara bitter på text. Jag älskar min Switch.
Satt precis o lira på den, Dead Cells, ett år senare, 225 timmar. Älskar det spelet.
Vill bara att Nintendo ska fixa de små felen de konstant gör.

Och vi som konsumenter "köper" det hela som ovan nämnde.
Nja, arrogans tar en bara en bit på vägen, till slut snubblar alla.
Kolla vad som hände med Nintendo när dom högg Sony i ryggen på 90-talet och gick över till Panasonic.
Playstation 1 och 2 åt upp Nintendos konsoler försäljningmässigt.
Sen blev Sony för arrogant inför släppet med trean och folk flydde and so on.

Likadant borde vi göra med spel släpp, vissa priser är åt helvete.
Red Dead Redemption 750 kr DIGITALT? Vad fan är det för skämt?
Fan jävla EA som släpper ett nytt FIFA varje år för fullpris. Seriöst? Är det verkligen värt fullpris EA?
Medans Nintendo producerar ETT Metroid spel på fem år och släpper det naturligtvis fullpris, (precis som det ska vara) EA skrattar hela vägen till banken lurade konsumenter slösar pengar på en icke uppgradering.

12
Skriv svar