Färska spår i källkoden pekar återigen på Red Dead 2 till pc

Robot
Färska spår i källkoden pekar återigen på Red Dead 2 till pc

Rockstar tiger medan spelarna gräver (data)guld.

#pc, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Jag är en av dem som flera gånger påpekat här att "jag väntar tills PC versionen släpps".

Men jag kunde inte hålla mig längre, köpte spelet till PS4 PRO och kan inte fatta hur mycket grafik dem lyckas klämma ur konsolen. Lätt det snyggaste openworld spelet jag nånsin spelat (har en 2080 kort på PC som jämförelse).

Blir spännande att se vad de förbättrar inför next-gen.

Medlem

Vågar man hoppas på ett släpp innan jul?

Medlem

Det har gått så lång tid att man tappat intresset över huvud taget. Lite trist, men å andra sidan har man redan en så lång backlog att ta sig igenom. Snart kommer fler nya titlar också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oj. Ni blir bara desperatare och desperatare i förhoppningen kring Red Dead 2 till PC... Kan någon göra en sammanställning på antal 'spår om PC port' som FZ rapporterat om?


signatur

subterranean homesick alien

Testpilot

Dom kommer göra samma som med GTA V som släpptes först till PS3, sedan PS4 och slutligen PC.

Avvaktar PC versionen, har knappt kollat något gameplay överhuvudtaget. Lite trist att det är en prequel skulle hellre sett en rak uppföljare.

Medlem

Jag orkade inte kolla igenom alla men här är iaf ett urplock av origi-anala rubrikter till nyheter från FZ angående Red Dead 2 till PC:

* I väntan på Red Dead 2 – moddare vill göra Redemption 1 till pc
* Pc-Red Dead Redemption 2 nämns i källkoden till Rockstar-sajt
* Det händer...? Ytterligare tecken på Red Dead Redemption 2 till pc
* LinkedIn-CV skvallrar om Red Dead Redemption 2 till PC
* Rykte: Red Dead Redemption 2 blir Epic Store-exklusivt på PC [UPPDATERAD]
* Rykte: Red Dead Redemption 2-appen kan ha avslöjat en kommande pc-version
* Är Red Dead Redemption 2 på väg till pc?
* Färska spår i källkoden pekar återigen på Red Dead 2 till pc
* Rockstars moderbolag svarar på frågan om Red Dead 2 till pc: "..."
* FZ-oraklet: Ja, Red Dead Redemption 2 kommer till pc


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

GTA V har igen och återigen hållits fram som något sorts bevis på att Red Dead 2 skall komma till PC.

I dom artiklarna nämns sällan hur första Red Dead aldrig kom till PC samt hur mycket problem Rockstar har haft med GTA V till PC med fusk samt problematik med moddare. Inte heller nämns hur låg andel av försäljningen till Rockstars releaser av spel är på PC.

Kommer Red Dead 2 till PC? Kanske, men antagligen inte. Det hade en väl informerad och objektiv skribent sagt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Förstår inte heller vart i det som postas beviset för att det skulle komma till PC är?

Direct X används på Xbox, och olika kvalitétsnivåer användes också på olika Xbox samt olika Playstation (Pro varianter osv). Och även om så inte hade varit fallet så hade det inte varit orimligt av Rockstar att bygga spelet med en framförhållning för olika format även om dom inte hade några direkta intentioner på vissa.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Släpps såklart tillsammans med en remake till nästa konsolgeneration.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Anton Q:

* Xbox One använde en variant av DirectX 11 vid lanseringen men har uppdaterats till en variant av DirectX 12 i senare systemuppdateringar. Så rent tekniskt skulle koden kunna referera till de olika systemversionerna för konsolen, men det känns väldigt osannolikt. När det var dags att släppa RDR2 hade inte Xbox One-modellerna använt systemversioner med DX11-varianten på flera år, så det är betydligt mer sannolikt att det är kodreferenser till olika gränssnitt för en PC-version.

Gällande referenserna till skärmar och bilduppdatering är det mer sannolikt att det kan handla om referenser till nästa generations konsoler. Xbox One har redan fått stöd för Freesync, och PS5/Scarlett lär sannolikt få än bättre för moderna skärmtekniker. Men referenser till inställningar för grafisk kvalitet och DX11/DX12 är ändå en ganska stark indikation på att en PC-version är på väg. Vi kan bara hoppas på att den inte är så långt fram på den vägen

* När Rockstar påbörjade utvecklingen av RDR2 gjorde de en förgrening av koden i GTA V, och där kan säkerligen en del arv från PC-versionen finnas kvar även i RDR2-versionen av RAGE-motorn. Men DirectX 12 släpptes 2015, efter den upphottade versionen till PS4/Xbox One och PC släpptes, så den bör inte innehållit referenser till DirectX 12.

Sammantaget är den här koden inte på något sätt ett bevis på att en PC-version är på väg, men det är en betydligt starkare indikation än tidigare upptäckter och därmed fog för att täckas i artikelform.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Släpps såklart tillsammans med en remake till nästa konsolgeneration.

Naturligtvis, dom vill se hur många gånger man kan sälja samma spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@Zidious G: Det skulle jag tro. Jag kan tänka mig att de släpper en ny utgåva med raytracing, om inte annat.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Frilansare
Skrivet av Anton Q:

Kommer Red Dead 2 till PC? Kanske, men antagligen inte. Det hade en väl informerad och objektiv skribent sagt.

Lovar att hädanefter bara skriva nyheter och artiklar som följer den formulan!

"Kommer SPEL X till X? Kanske, men antagligen inte."
"Får vi någonsin ett Witcher 4? Det vet ingen säkert. Punkt."
"Är X ett bra spel? Det kan jag inte avgöra rent objektivt. Ni får avgöra själva. Sluta läsa spelsajt nu."

Raljerar såklart, men självklart skriver vi när det ryktas om att ett av de mest efterlängtade spelen KANSKE kommer till FZ-läsarnas favoritplattform.

Skrivet av Anton Q:

Kommer Red Dead 2 till PC? Kanske, men antagligen inte. Det hade en väl informerad och objektiv skribent sagt.

att skriva så är inte objektivt eller att vara väl informerad.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@conthox:
Håller med dig, det har varit så mycket skriverier och tjat om spelet så att när det då kanske släpps till PC så pffft. Orkar inte bry mig. Kanske tar det om det kommer på någon sale någon gång. Annars, ta konsollernas uttjatade leftovers? Nope, inte för fullpris - fear the backlog!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Ärligt talat, Red Dead Redemption 2 är utan tvekan ett av de bästa spelen men vem bryr sig egentligen om en PC-version med tanke på hur länge sedan spelet släpptes. Spelet är dött, med andra ord.

Medlem
Skrivet av GhostfaceMain:

Ärligt talat, Red Dead Redemption 2 är utan tvekan ett av de bästa spelen men vem bryr sig egentligen om en PC-version med tanke på hur länge sedan spelet släpptes. Spelet är dött, med andra ord.

Det hade man kunnat säga om Gta V också, trots att det är sex år sedan det släpptes så är det fortfarande populärt i onlineläge. Det lever vidare med stora uppdateringar.
Jag tror att Rdr 2 skulle lyckas med samma sak.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

att skriva så är inte objektivt eller att vara väl informerad.

Jo


signatur

subterranean homesick alien

Skrivet av Anton Q:

Nej!! finns inget objektiv med ett antagande, det är en gissning på vad man tror!!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

varför kom aldrig ettan till pc?

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

varför kom aldrig ettan till pc?

Det sägs att spelet var så taskigt kodat att det i princip blev omöjligt att porta över det till PC.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag orkade inte kolla igenom alla men här är iaf ett urplock av origi-anala rubrikter till nyheter från FZ angående Red Dead 2 till PC:

* I väntan på Red Dead 2 – moddare vill göra Redemption 1 till pc
* Pc-Red Dead Redemption 2 nämns i källkoden till Rockstar-sajt
* Det händer...? Ytterligare tecken på Red Dead Redemption 2 till pc
* LinkedIn-CV skvallrar om Red Dead Redemption 2 till PC
* Rykte: Red Dead Redemption 2 blir Epic Store-exklusivt på PC [UPPDATERAD]
* Rykte: Red Dead Redemption 2-appen kan ha avslöjat en kommande pc-version
* Är Red Dead Redemption 2 på väg till pc?
* Färska spår i källkoden pekar återigen på Red Dead 2 till pc
* Rockstars moderbolag svarar på frågan om Red Dead 2 till pc: "..."
* FZ-oraklet: Ja, Red Dead Redemption 2 kommer till pc

Ungefär lika mycket som dina kommentarer till denna artikel. Man kan redigera kommentarer. Jag förstår inte varför en tråkmåns som du är medlem på FZ:a, vad är din poäng, att FZ:a redaktionen vill att spelet ska komma till PC, är det Jordens undergång? Du verkar uppenbarligen ha något problem med det. Blä på dig.

Medlem

Jag har spelat alla GTA spel och älskar dom alla!
Tråkigare, segare, trögare, långsammare spel än Red Dead 2 har jag aldrig varit med om.
Hoppas verkligen dom fixar till det till PC. För på konsoll gav jag upp efter bara några timmar.
Älskade Red Dead 1 och har kört om det flera gånger. Men 2an är så galet segt och tråkigt, och kontrollen är katastrof.
Speciellt styrningen är så dålig, så även efter flera timmar går det fortfarande inte göra det man vill...
VÄRLDENS största Rockstar fanatiker här, jag köper allt dom gör. Men Red Dead 2 var verkligen katastrof. Haha.

Inaktiv

Köpte spelet när det kom och körde några timmar. Har inte rört det sedan dess. Kändes på långa vägar att det inte skulle hålla i längden.

Har inte ens tänkte på spelet förrän man ser någon random artikel om det som denna t ex.

Ganska överhypat spel som inte är hälften så bra som folk säger att det är.

Det är MIN åsikt iaf. Bli inte arg nu och ta det personligt. Alla tycker olika

Gnällkuk
Skrivet av anon_326725:

Köpte spelet när det kom och körde några timmar. Har inte rört det sedan dess. Kändes på långa vägar att det inte skulle hålla i längden.

Har inte ens tänkte på spelet förrän man ser någon random artikel om det som denna t ex.

Ganska överhypat spel som inte är hälften så bra som folk säger att det är.

Det är MIN åsikt iaf. Bli inte arg nu och ta det personligt. Alla tycker olika

Tror man behöver ge det lite mer tid än så för att komma in i det. Med det sagt, har man inte blivit mer sugen efter 2h så kanske det inte är något för sig ändå Jag inväntar spänt PC-versionen, övertygad om att jag kommer gilla det. Hoppas bara jag slipper vänta typ 2 år


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Tror man behöver ge det lite mer tid än så för att komma in i det. Med det sagt, har man inte blivit mer sugen efter 2h så kanske det inte är något för sig ändå Jag inväntar spänt PC-versionen, övertygad om att jag kommer gilla det. Hoppas bara jag slipper vänta typ 2 år

Möjligt! Men sen så har jag spelat flera olika spel i flera timmar och insett att det inte är något för mig och jag har svårt att tänka mig att flera timmars gisslan-spelande skulle ändrat på det.

Om man måste tvinga sig genom något man inte tycker är intressant så är det EVENTUELLT inte ett universellt episkt spel

Men vi tycker alla olika som sagt!

Medlem

PC versionen kommer vara, precis som GTA V the ultimate edition


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av anon_326725:

Möjligt! Men sen så har jag spelat flera olika spel i flera timmar och insett att det inte är något för mig och jag har svårt att tänka mig att flera timmars gisslan-spelande skulle ändrat på det.

Om man måste tvinga sig genom något man inte tycker är intressant så är det EVENTUELLT inte ett universellt episkt spel

Men vi tycker alla olika som sagt!

Backloggen är ändå alltid för fet, haha. Lika bra att ge timmarna till de spel som slukar en direkt så kan man ta de andra "bra" spelen när man är uttråkad och kanske har tid att ge det en ärlig chans


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av anon_326725:

Köpte spelet när det kom och körde några timmar. Har inte rört det sedan dess. Kändes på långa vägar att det inte skulle hålla i längden.

Har inte ens tänkte på spelet förrän man ser någon random artikel om det som denna t ex.

Ganska överhypat spel som inte är hälften så bra som folk säger att det är.

Det är MIN åsikt iaf. Bli inte arg nu och ta det personligt. Alla tycker olika

Jag förstår lite hur du tänker, även om jag gillar spelet så förstår jag också kritiken. Tempot i spelet är seeeeeegt, men det är nog precis det jag gillar också, det lugnare tempot. Vet inte ens om det här att ge spelet 2 h för att komma in i hjälper, för jag får en känsla av att antigen gillar man spelet eller inte. Det är ganska speciellt där.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar