Asus nya spelmobil har mer RAM än den typiska Steam-datorn

Robot
Asus nya spelmobil har mer RAM än den typiska Steam-datorn
Medlem

Synd att antalet bra mobilspel är mindre än 5.

Medlem

vem orkar spela på mobiler ? typ asiater bara ? dom kör väl allt bara på mobiler där.. men vi andra??

Medlem

Blir väl antingen denna eller nya iPhone. Stort plus är ju att denna kör android


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Mängden ram i en telefon kontra steamanvändare är ju ganska ointressant. Vi har kundservrar med upp till 200gig ram vilket även det är mer än avreage steam, men det ska nog fan till om du ens kan starta packman på en av dem

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vem orkar spela på mobiler ? typ asiater bara ? dom kör väl allt bara på mobiler där.. men vi andra??

Jag orkar, spelar Pokemon Go varje dag...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vem orkar spela på mobiler ? typ asiater bara ? dom kör väl allt bara på mobiler där.. men vi andra??

Looolz

Medlem

OJ trodde ja skulle bli antal 1... på har ingen mobil.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Gick från åratal av iPhone till razer 2. Sjukt nöjd!

Redaktör
Skrivet av Olidion:

Gick från åratal av iPhone till razer 2. Sjukt nöjd!

Hur är prestandan? Jag har haft ett antal Android och tycker det är klart roligare än Ios, men problemet är att alla blivit slöa på mindre än ett år. Därför är jag rätt skeptisk till fler Androider.


signatur
Avstängd

Sitter just nu med en Pocophone F1. Sjukt bra telefon med tanke på priset.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Har ROG Phone (den första), grymt nöjd. Skärmen är en fröjd, ljudet är bra, kameran e vass, och är riktigt imponerad av byggkvaliteten. Lite tidigt å uppgradera till tvåan men släpper dom en trea så blir det definitivt min nästa lur.

Enda minuset är väl att Asus e lite sega med Android uppdateringarna.

Medlem

Jag gillar tanken med mobil gaming men jag har så svårt att ta spelutbudet på allvar. Skralt med grymma spel, och de flesta får en att känna att om jag ska lira mobilt borde jag skaffa en Vita eller Switch typ.

De flesta mobilspel verkar i mitt tycke baseras på IAPs vilket jag tycker sätter en dålig prägel på speldesignen.

Så förutom att ha en monstermobil med android och prestanda så verkar ju gaming delen inte vara ett riktigt dragplåster i mina ögon iaf.

Jag kanske provat fel spel på android helt enkelt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vem orkar spela på mobiler ? typ asiater bara ? dom kör väl allt bara på mobiler där.. men vi andra??

Kul ändå att det finns så många negativa kommentarer mot mobilspelande på ett spelforum när det är den bransch som oundvikligt kommer att utvecklas mest de kommande åren.

Mobilen kommer troligtvis delvis eller helt ersätta laptops på de flesta arbetsplatser inom några år. Finns ingen anledning att ha två olika enheter, när det finns prestanda nog att göra alla arbetsuppgifter på en enhet. Alla negativa kommentarer mot mobilt spelande är nästan uteslutande kopplat till kontrollen, men Nintendo visade vägen för hur du raderar det problemet redan för två år sedan. De var inte ens först, men de har hittills gjort det bäst.

Att docka en högpresterande mobil alternativt att använda separata/trådlösa tillbehör kommer bli vardag oavsett om du är gamer, kommunikatör eller vd framöver.

Medlem

Haha ni way.
Finns det några mobilspel som kräver detta?

Själv kör jag med en billig telefon Xiaomi Redmi note 5.
Kan verkligen rekommendera Xiaomi för dom som inte är rädda för Kina och inte vill spendera en förmögenhet på en telefon.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns det några mobilspel som kräver detta?

Definitivt inte, det är en skrytsam selling point som aldrig kommer utnyttjas av användaren. Du kan installera Fortnite Android i sin helhet sex gånger i RAM-minnet.

Medlem

Har första ROG phone, jättenöjd med den.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hur är prestandan? Jag har haft ett antal Android och tycker det är klart roligare än Ios, men problemet är att alla blivit slöa på mindre än ett år. Därför är jag rätt skeptisk till fler Androider.

Inte haft några problem alls sedan jul då jag skaffade den. Dock inte pressat den till max så ofta med tunga spel.

Avstängd

Bundlas den med Diablo Immortal?

Medlem

Tycker det känns absurt med nästan vilken kostnad som helst för en mobil. Under livets gång har jag köpt sådana för 200-300 kr och de senaste har varit mammas gamla efter att hon uppgraderat.

Medlem

Idiotisk att slänga pengar på en telefon som kostar 10k eller mer.
Fast folk är dum och betalar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tobbe:

OJ trodde ja skulle bli antal 1... på har ingen mobil.

Ja det är tydligen iaf 8 st som inte har mobil! Fan det här vill jag veta mer om. Hur gör man det?! Vad är det för liv? 😂

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hur är prestandan? Jag har haft ett antal Android och tycker det är klart roligare än Ios, men problemet är att alla blivit slöa på mindre än ett år. Därför är jag rätt skeptisk till fler Androider.

Apple har to m erkänt att de medvetet gör iPhones långsammare för att "batteriet ska hålla längre på äldre telefoner". Lägligt att de verkar göra det lagom tills deras nya upplaga släpps. Skulle förvåna mig om inte vissa Android-tillverkare gör samma.

Själv har jag kört OnePlus One i 3 år tror jag, sen skaffade jag OnePlus 5T som jag haft i 1 år nu. Har inte märkt någon skillnad i prestandatapp på någon av dom efter ett tags användning.

Gnällkuk
Skrivet av Vamp:

Kul ändå att det finns så många negativa kommentarer mot mobilspelande på ett spelforum när det är den bransch som oundvikligt kommer att utvecklas mest de kommande åren.

Mobilen kommer troligtvis delvis eller helt ersätta laptops på de flesta arbetsplatser inom några år. Finns ingen anledning att ha två olika enheter, när det finns prestanda nog att göra alla arbetsuppgifter på en enhet. Alla negativa kommentarer mot mobilt spelande är nästan uteslutande kopplat till kontrollen, men Nintendo visade vägen för hur du raderar det problemet redan för två år sedan. De var inte ens först, men de har hittills gjort det bäst.

Att docka en högpresterande mobil alternativt att använda separata/trådlösa tillbehör kommer bli vardag oavsett om du är gamer, kommunikatör eller vd framöver.

Va? Om du tror att en mobil kommer ersätta laptops på företag inom ett par år vill jag gärna se några källor på det. Lär inte ske närmsta decenniet, om ens det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Va? Om du tror att en mobil kommer ersätta laptops på företag inom ett par år vill jag gärna se några källor på det. Lär inte ske närmsta decenniet, om ens det.

Har en kund som utristade alla utesäljare med Ipads istället för bärbara HP datorer, efter ett par månader började säljarna klaga på att det var för osmidigt att använda vid beräkningar och orderläggande mm så de fasade ut Paddorna igen så, njä lär ta en stund.

Medlem

Tycker ändå plattformsspel fungerar rätt bra på mobilen, speciellt lite äldre spel. Körde igenom några Sonic-spel för några år sen på en Iphone. Inside och FF7 fungerade också rätt bra.

Medlem

Balloon Pop 3D flyter säkert på jättebra på den! Minst 2 fps bättre än till en Nokia 7 värd 3000kr.

Gnällkuk
Skrivet av Komured:

Har en kund som utristade alla utesäljare med Ipads istället för bärbara HP datorer, efter ett par månader började säljarna klaga på att det var för osmidigt att använda vid beräkningar och orderläggande mm så de fasade ut Paddorna igen så, njä lär ta en stund.

Det finns vissa scenarion för viss typ av arbete/arbetsmoment där man kan ersätta en laptop med padda med fördel, digitaliserat lagersaldo/hantering t ex där det är klart smidigare att gå runt med en padda och en scanner t ex än en laptop. För det mesta kontorsarbete är dock laptop att föredra. Om något kommer att eventuellt ersätta laptops så är det ju paddor, att en telefon skulle göra det finner jag extremt osannolikt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Vamp:

Kul ändå att det finns så många negativa kommentarer mot mobilspelande på ett spelforum när det är den bransch som oundvikligt kommer att utvecklas mest de kommande åren.

Mobilen kommer troligtvis delvis eller helt ersätta laptops på de flesta arbetsplatser inom några år. Finns ingen anledning att ha två olika enheter, när det finns prestanda nog att göra alla arbetsuppgifter på en enhet. Alla negativa kommentarer mot mobilt spelande är nästan uteslutande kopplat till kontrollen, men Nintendo visade vägen för hur du raderar det problemet redan för två år sedan. De var inte ens först, men de har hittills gjort det bäst.

Att docka en högpresterande mobil alternativt att använda separata/trådlösa tillbehör kommer bli vardag oavsett om du är gamer, kommunikatör eller vd framöver.

Alla är negativa till mobilspel för att dom fungerar dåligt eller är helt anpassade för touch screen.
Som sagt kontrollen är ju bland det viktigaste.
Men man kan köra med kontroll till mobilerna ocksåsjälv brukar jag tidigare på resande fot spela Nintendo 8bit och super Nintendo på mobilen med en matchande 8bitdo kontroll.
Men det är knappast standard i mobilspel branschen den är RIKTIGT dåligt.

Runners där man touchar för att hoppa är inte innovativt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det finns vissa scenarion för viss typ av arbete/arbetsmoment där man kan ersätta en laptop med padda med fördel, digitaliserat lagersaldo/hantering t ex där det är klart smidigare att gå runt med en padda och en scanner t ex än en laptop. För det mesta kontorsarbete är dock laptop att föredra. Om något kommer att eventuellt ersätta laptops så är det ju paddor, att en telefon skulle göra det finner jag extremt osannolikt.

För det första. All teknikutveckling sker exponentiellt. Det innebär att tio år framåt inte ska jämföras med tio år bakåt. Snarare 20 år bakåt. För det andra. Snacka om att vara låst i tanken att dagens design, både gällande paddor, mobiler med mera kommer vara en standard även i framtiden.

De flesta kontor idag har en dockstation för din laptop. Sen har du externa tillbehör som skärmar, högtalare, möss och tangentbord. Det finns inget som motsätter att ersätta laptopen med en mobil i den dockstationen. Trådlös teknik utvecklas hela tiden och du kommer troligtvis kunna använda mobilen i fickan för att presentera på en extern skärm vid möten/presentationer med mera. Jag är helt övertygad om att laptops kommer att fasas ut och inom några år jämföras med fasta telefoner. Det jag pratar om är inte science fiction. Tekniken finns redan idag.

12
Skriv svar