HD-remasters av retrotitlarna The Lion King och Aladdin är på väg

Robot
HD-remasters av retrotitlarna The Lion King och Aladdin är på väg

Savannen och Agrabah renoveras innan de återlanseras i oktober.

#Aladdin, #Disney, #The-lion-king, #remaster


Medlem

Fan vad nice! Lejonkungen tillsammans med Sylvester & Tweety var mina absoluta favoritspel på 16 bit. Day one!

Medlem

Jag och min dotter har precis kört igenom lejonkungen, sjukt svårt (ologiskt) spel. Kom ungefär en bana längre för varje kväll. Men med en remake kanske man faktiskt kan se vart gnuerna springer, eller när stenarna trillar ner på en

Flakmonkey

Aladdin är fantastiskt framförallt Megadrive-versionen även om SNES-spelet är väldigt bra det också. Lejonkungen har jag betydligt svårare för då det är svårt av fel anledningar, som Hecce säger är det ologiskt och dåligt designat. Det är nu inte så konstigt iom att de som till slut fick jobbet att utveckla det fick det droppat i knät med en extremt tight deadline eftersom gänget som gjort Aladdin med David Perry i spetsen valde att gå sin egen väg med Earthworm Jim och lämna Lion King lite i sticket.... men men, med en remake finns ju möjligheter att förfina vissa delar så förhoppningsvis kan det bli bättre än originalet.

Medlem

Tycker om att dom gör en remake i 1080p istället för 4K år 2019.

Medlem

Synd att inte också SNES versionen av Aladdin fick vara med.
Spelade både Aladdin och Lejonkungen på min första dator när man var liten och har typ aldrig sett hur spelen ser ut efter 2-3'dje banorna. ^^
Fruktansvärt svåra spel såsom jag minns dem.

Skribent
Skrivet av Razken:

Synd att inte också SNES versionen av Aladdin fick vara med.
Spelade både Aladdin och Lejonkungen på min första dator när man var liten och har typ aldrig sett hur spelen ser ut efter 2-3'dje banorna. ^^
Fruktansvärt svåra spel såsom jag minns dem.

Har du 29 minuter över så kan du se båda SNES-varianterna av spelen från start till mål

https://www.speedrun.com/lionkingsnes/run/m3o1734m
https://www.speedrun.com/aladdin_snes/run/mexv229z

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nosnos:

Aladdin är fantastiskt framförallt Megadrive-versionen även om SNES-spelet är väldigt bra det också. Lejonkungen har jag betydligt svårare för då det är svårt av fel anledningar, som Hecce säger är det ologiskt och dåligt designat. Det är nu inte så konstigt iom att de som till slut fick jobbet att utveckla det fick det droppat i knät med en extremt tight deadline eftersom gänget som gjort Aladdin med David Perry i spetsen valde att gå sin egen väg med Earthworm Jim och lämna Lion King lite i sticket.... men men, med en remake finns ju möjligheter att förfina vissa delar så förhoppningsvis kan det bli bättre än originalet.

Tveksamt om de ändrar ban-designen de här gången. Verkar mer var en remaster med lite extra features.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra spel, men det känns som att de kunde ha piffat till grafiken lite om de nu ska kalla det en HD remaster. Ser mer ut som en simpel uppskalning. Inga förfinade sprites.

Medlem

Alltså lejonkungen var ju inget vidare. Aladdin var ju grejer det dock!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Har du 29 minuter över så kan du se båda SNES-varianterna av spelen från start till mål

https://www.speedrun.com/lionkingsnes/run/m3o1734m
https://www.speedrun.com/aladdin_snes/run/mexv229z

SNES versionen av Capcom är för mig en riktig klassiker som följde med enheten när familjen köpte den.
Måste ju dock säga att Lejonkungen verkligen är nära till bottennapp. Känns väldigt rörigt i bandesignen och allt är otroligt "samma samma"...

Är i vilket fall inte intresserad av någon av dessa "HD utgåvor". Det känns inte direkt spännande när man emulerat Nintendo / Sega titlar sedan 2005.
Snacka om att Disney mjölkar nu.

Medlem

Riktigt trevlig nyhet! Har aldrig kört mer än några minuter Lionking till SNES men Aladdin till både SNES och SMD har jag kört och klarat flera gånger. Synd att inte SNES versionen på Aladdin kom med, då det är ett minst lika bra spel som till SMD! Hoppas på en snygg box till PC också, dom visade enbart konsol versionerna...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Avstängd

SNES-spelen Lion King, Aladdin och The Jungle Book är sjukt mysiga samt sjukt svåra på grund av kluriga hitboxes och nästintill frame perfect-platforming ibland.

Skribent
Skrivet av Hecce:

Jag och min dotter har precis kört igenom lejonkungen, sjukt svårt (ologiskt) spel. Kom ungefär en bana längre för varje kväll. Men med en remake kanske man faktiskt kan se vart gnuerna springer, eller när stenarna trillar ner på en

Ja, bandesignen var fan hemsk i Lejonkungen. Har de inte rättat till den håller verkligen inte spelet idag. Förutom musiken och grafiken skulle jag till och med säga att det är ett av de sämre Disney-titlarna som släppts.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Såg nu att Switch versionen kommer landa på 499:- och XBO/PS4 på 399:-......
Fantastiskt hur man kan ta nästintill fullpris för titlar som kom för 25 resp 27 år sen. Jesus...

Medlem

Att capcoms Aladdin inte är med är trist men det går att förstå. Men att inte ta med jungle Book är totalt obegriplig. Det släpptes av samma utvecklare, gavs ut under samma tidsperiod och är i nitt tycke betydligt bättre ån lejonkungen.
Det hade också känts rimligt med tanke på att även reboten på filmen också kom för ett par år sedan. Det är ett spel som glömdes bort lite och hade förtjänat sin plats här.. Tre känns dessutom som ett renare antal spel för en samling.
Mega drive och snes versionerna är också ganska olika, så där hade det funnits plats för snes-versionen att vara en bonus istället för den värdelösa GB-versionen av lejonkungen.

1
Skriv svar