Ja, det blir förladdning av Borderlands 3 i Epic Store

Robot
Ja, det blir förladdning av Borderlands 3 i Epic Store

Schemat släppt – då kan du börja spela.

#borderlands-3, #epic


Medlem

Kommer tråkigt nog bojkotta BL3 helt. Orkar inte med Epics shenanigans och deras generella attityd gentemot all kritik de fått samt hur de falskt påstår att de har slutat med deras dåliga beteende.

Följande text är relaterad till Kinesiskt företag och politiskt tillstånd - Uppmanar inte till en diskussion då vi generellt undviker politiska diskussioner i kommentarstrådarna, vill ni diskutera detta får ni PMa istället. Detta är enbart mina tankegångar
Till viss del är mitt beslut även baserat på att Tencent äger 40% av Epic Games och med det nuvarande tillståndet i Hong Kong så avstår jag helst från så mycket som möjligt relaterat till den konflikten.
// Slut på text relaterat till Kinesiskt företag

Mycket i världen styrs av pengar och om jag ska få min röst hörd så måste min plånbok tala åt mig.

Medlem

Nämen.
Trodde att dom predikade att Epic's servrar inte skulle kunna hantera det
Så jag antar att ett mirakel inträffade

Kanske dom inte ville att det skulle spridas runt mer på nätet om att en stor AAA titel inte går att förladda på Epic's affär medans Valve hade det ordnat redan 2004 med Half-Life 2

Visa frambenen nu Epic och bevisa att ni inte försöker trycka ner en ofärdig affär ner i folks halsar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bara 9 dagar kvar! läääängtar!!

Gen
Medlem

Game play verkar lovande.

Lite nyfiken på om det blir en prisskillnad på nyckelsajterna mellan Epic och Steam.

Medlem

Bra, kul för de som tvunget vill ha det. Tror inte jag behövt förladda något någonsin, dels för att jag sällan till aldrig förhandsbokar men också för att jag inte har något behov att spela något omedelbart efter det släpps, går utomordentligt bra att vänta, tom. dagar.

Undrar vad det egentligen var som gjorde dem osäkra på att förladdningen för just ett stort AAA-spel inte skulle fungera ordentligt.. De har ju uppenbarligen fixat det nu men skulle ändå varit intressant att veta.

Medlem

Gearbox Software CEO Accused of Contempt in Latest Filing
""In response to 'Is the USB stick falling out or has the internet moved on now?', Pitchford replied 'Internet is fine. All they care about is if my next video game is good or not.' It comes as no surprise that GBX did not want to disclose this very telling document," the filing claims.

Ångrar att jag överhuvudtaget gett denna person en enda krona.

Medlem

Snart på en Steam-rea nära dig


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Kommer tråkigt nog bojkotta BL3 helt. Orkar inte med Epics shenanigans och deras generella attityd gentemot all kritik de fått samt hur de falskt påstår att de har slutat med deras dåliga beteende.

.. urklippt Tencent rant...

Mycket i världen styrs av pengar och om jag ska få min röst hörd så måste min plånbok tala åt mig.

Selektiv politisk bojkott är hippt.
Antar att du bojkottar allt med Activision Blizzard, Riot Games, HBO, Supercell, Rovio, Snapchat, Frontier Developments (Elite:Dangerous), Spotify och UBI Soft också, för det är företag som Tencent mer eller mindre är delägare eller investerat i.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Selektiv politisk bojkott är hippt.
Antar att du bojkottar allt med Activision Blizzard, Riot Games, HBO, Supercell, Rovio, Snapchat, Frontier Developments (Elite:Dangerous), Spotify och UBI Soft också, för det är företag som Tencent mer eller mindre är delägare eller investerat i.

Kan lägga till Ubisoft och Tesla Motors på listan och säkert många fler

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Kan lägga till Ubisoft och Tesla Motors på listan och säkert många fler

Fatshark, Paradox Interactive, Håller på att även köpa 10% aktier i Universal Music

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Fatshark, Paradox Interactive, Håller på att även köpa 10% aktier i Universal Music

Reddit också, samt att de förmodligen har investerat i diverse företag i Kina också, så mycket möjligt att komponenter i telefoner, konsoler, datorer har något med Tencent att göra också.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Reddit också, samt att de förmodligen har investerat i diverse företag i Kina också, så mycket möjligt att komponenter i telefoner, konsoler, datorer har något med Tencent att göra också.

Låter som man får bojkotta mycket om man inte gillar Tencent helt enkelt. hahah

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Låter som man får bojkotta mycket om man inte gillar Tencent helt enkelt. hahah

Haha, ja, man får helt enkelt lägga ner allt. Ut i skogen med en kåsa och morakniv, kanske kan ta med sig en GameBoy om man lindar in den i aluminiumfolie.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Selektiv politisk bojkott är hippt.
Antar att du bojkottar allt med Activision Blizzard, Riot Games, HBO, Supercell, Rovio, Snapchat, Frontier Developments (Elite:Dangerous), Spotify och UBI Soft också, för det är företag som Tencent mer eller mindre är delägare eller investerat i.

Blizzards spel har jag pretty much helt slutat spela, Riot har jag inte haft att göra med på bra lång tid, HBO har jag inte heller haft att göra med på väldigt lång tid, Supercell, Riov, Frontier Developments och Ubisoft har jag inte heller haft något att göra med på ett ganska bra tag. Spotify är nog det enda jag har använt de senaste åren som du listade.
Edit: Dock vill jag påpeka att jag slutade inte använda dessa företags tjänster på grund av Tencent utan mer att jag inte finner att jag har något behov utav dem. /Slut på edit

Varför ska man inte bojkotta saker som man förknippar med negativa saker? Var ganska negativ gentemot bojkottning av Epic Store till en början för jag antog att de hyfsat snabbt skulle ändra sin attityd men då de fortsatte sitt beteende så behöver man visa var man står. Om ett barn fortsätter slå andra barn för att ta deras leksaker så behöver man visa barnet att det är ett oacceptabelt beteende. Förändring kommer ej ske om folk inte visar vad de tycker genom handlingar. Uppenbarligen anser Epic att ord inte skadar dem tillräckligt för att de ska förändras.

Tyvärr har Tencent fingrarna i väldigt många skålar så lite svårt är det att undvika dem helt men man får göra så gott det går ^^

Sen är det inte enbart på grund av Tencent som jag bojkottar BL3, som jag nämnde ogillar jag hur Epic har hanterat situationen och deras attityd. Hur Epic har agerat väger mer för mig än Tencents inblandning. Sen att du enbart ville peka ut Tencent som anledningen säger nog lite mer att du är trött på att folk bojkottar selektivt, som du själv nämnde var 'hippt', men inte allt relaterat till respektive anledning

Medlem

Undersökningen är ju lite knasigt formulerad. Man måste ju inte göra själva köpet direkt i EGS bara för det. Nycklar går att köpa i andra butiker även om de kommer att användas i EGS. Jag betalade 680 kr för Super Deluxe Edition hos Green Man Gaming med en rabatt i juni. Motsvarande hade kostat 1000 kr via EGS.

Medlem

Jag kommer avstå från Epic. Om GOG Galaxy 2.0 lyckas sy ihop allting till en ultimate plattform med vänner från alla olika klienterna osv så kommer jag vika mig för då blir mina problem lösta åtminstone. Men tills dess så får inte Epic en krona från mig och kommer köpa det till Steam nästa år.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Inte lång tid kvar nu. Det här förbokade jag så fort det gick. Kommer bli sjukt kul!

1
Skriv svar