Bekräftat – Cyberpunk 2077 får multiplayer

Robot
Bekräftat – Cyberpunk 2077 får multiplayer

CD Projekt har varit tystlåtna, men nu är det officiellt.

#confirmed, #cyberpunk-2077, #multiplayer


Medlem

Jag hoppas dom följer denna regel bara.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Subzero199:

Som det står i deras tweet:

"The plan for now is to deliver Cyberpunk 2077 in April, then follow up with DLCs (free!) and single player content, and — once we’re done — invite you for some multiplayer action."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fortfarande grymt besviken att det aldrig kom något single player DLC till GTAV efter sådana skapelser som Gay Tony till 4an. Nästan off topic, har skrivit det förr men en sådan oimmersiv, ospelbar skapelse som det blev till GTA får det bara inte bli

Frilansare

Blir spännande att se vilken väg de tar med det här!

Skrivet av Faulisto:

Dåligt, detta tar ju garanterat resurser från SP.
Visst säger de knappast det rakt ut såklart, men det är att leva i en fantasivärld om man tror stt MP inte kräver resurser alls att skapa.

Hur kan du garantera att det tar resurser från SP om de planerar att släppa det i efterhand och efter DLC?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skägg.
10 Chambers

Då kommer man i alla fall kunna se andras karaktärer


signatur
phi
Medlem

Hoppas på BR!

Testpilot

Väldigt väntat besked. Kul i alla fall!

Medlem

Tja. Mass Effect hade ju ett MP läge som funkade okej, även om det bara blev typ 5-10 matcher för mig.

Undra om det blir PVE eller PVP.

Medlem

Kul med MP från cd projekt red. Dom gör aldrig något bara för att ha det.

Personligen ser jag fram emot stöd för moddar. Kanske kommer en mod som ger co-op

Kommer aldrig funka bra men är alltid kul med Co-op.

Medlem

Kul för er som gillar multiplayer men jag personligen lirar endast single player. Ska bli mycket intressant att se CD Project Red's SP expansioner till kommande CyberPunk 2077. Om de kommer hålla samma masterpiece klass som "Heart of Stone" och "Blood and Wine" till The Witcher 3.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kan inte påstå att jag ser fram emot spelet för ett flerspelar läge, men å andra sidan så är jag bra nyfiken på vilken form det kommer ta. Arena shooter? Sandbox? Co-op?

Medlem

Ärligt talat så behövs det inte något multiplayer. Fokusera på singelplayer istället. De kan säkert klämma in en hel del extra single player content på den tid det tar att göra multiplayer.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hur kan du garantera att det tar resurser från SP om de planerar att släppa det i efterhand och efter DLC?

De kunde ju släppt ett till gratis singel player DLC i efterhand

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Fortfarande grymt besviken att det aldrig kom något single player DLC till GTAV efter sådana skapelser som Gay Tony till 4an. Nästan off topic, har skrivit det förr men en sådan oimmersiv, ospelbar skapelse som det blev till GTA får det bara inte bli

Hyffsat offtopic som sagt, GTA har ju absolut ingenting med Cyberpunk att göra.
OT kommer bara köra SP och det verkar ju som att inga resurser från sp delen tas till mp, då är det helt ok enligt mig iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

jbx
Medlem

MP är inte för mig, blir snarare besviken när ett singel player spel får MP. Det tar massa tid av utvecklarna som oftast tjänar bra med pengar på detta och säkert mer än vad de hade gjort på expansioner.

Exempel är GTA 5. Tänk vad feta singel player expansioner vi hade kunnat få! Men istället kom det flygande bilar till MP...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Undra hur folk ska försvara CDPR (vilket många har en tendens att göra) när de släpper kosmetiska mikrotransaktioner. För vi vet alla att det kommer.

Skrivet av Lasrod:

De kunde ju släppt ett till gratis singel player DLC i efterhand

Det står ju uttryckligen DLCs, alltså i plural.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Fortfarande grymt besviken att det aldrig kom något single player DLC till GTAV efter sådana skapelser som Gay Tony till 4an. Nästan off topic, har skrivit det förr men en sådan oimmersiv, ospelbar skapelse som det blev till GTA får det bara inte bli

Ja, samma här. Förstår att online drar in mer pengar,men fan vad jag vill ha en eller två single player expansioner.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

https://www.pgrepublic.com/cyberpunk-2077-system-requirements...

kraven är oerhört högt, särskilt för minimum krav, kan detta stämma tro?

Here are the Cyberpunk 2077 System Requirements (Minimum)

CPU: Intel i7-8700K @ 3.70 GHz
CPU SPEED: Info
RAM: 16 GB
OS: Windows 10 64-bit
VIDEO CARD: GeForce GTX 1080 Ti
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
DEDICATED VIDEO RAM: 4 GB

Sen är Multiplayer ett givet i dagens spelvärld, varför sno en dollar när man kan sno två?


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

@kintobe: Det där är väl från ett avfärdat rykte från några månader tillbaka där någon min felöversatte en artikel innehållandes specsen på maskinen som 2018 E3 demot kördes på och tolkade uppgifterna som att det var minimikraven.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av kintobe:

https://www.pgrepublic.com/cyberpunk-2077-system-requirements...

kraven är oerhört högt, särskilt för minimum krav, kan detta stämma tro?

Here are the Cyberpunk 2077 System Requirements (Minimum)

CPU: Intel i7-8700K @ 3.70 GHz
CPU SPEED: Info
RAM: 16 GB
OS: Windows 10 64-bit
VIDEO CARD: GeForce GTX 1080 Ti
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
DEDICATED VIDEO RAM: 4 GB

Sen är Multiplayer ett givet i dagens spelvärld, varför sno en dollar när man kan sno två?

Det där som minimumkrav tror jag inte en sekund på. Skulle ju begränsa spelarbasen till en minimal minoritet av PC-spelarna. Kanske recommended

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Undra hur folk ska försvara CDPR (vilket många har en tendens att göra) när de släpper kosmetiska mikrotransaktioner. För vi vet alla att det kommer.

Det är ju inte kosmetiska mikrotransaktioner som brukar få folk att se rött så är ju inte direkt något som behöver försvaras.

Undrar istället varför det är så provocerande för visst folk att CDPR är populära.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är ju inte kosmetiska mikrotransaktioner som brukar få folk att se rött så är ju inte direkt något som behöver försvaras.

Undrar istället varför det är så provocerande för visst folk att CDPR är populära.

Ok så när det gäller CDPR är det inga problem med kosmetiska miktrotransaktioner. Då har vi rätt ut det.

Skrivet av Sillgam:

Ok så när det gäller CDPR är det inga problem med kosmetiska miktrotransaktioner. Då har vi rätt ut det.

Personligen tycker inte jag det är mycket att höja ögonbrynen för att det finns kosmetiska mikrotransaktioner.
Vill man smycka sitt spel med sina pengar så kan man väl få det. Kvittar om det är CDPR eller om det är EA.

Det jag finner motbjudande är lootboxes där innehållet är okänt till dess betalning lagts. Det är fan vidrigt och bör bekämpas oavsett vilken utgivare eller utvecklare som får för sig att inkludera detta.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ok så när det gäller CDPR är det inga problem med kosmetiska miktrotransaktioner. Då har vi rätt ut det.

Värst var du feltolkar det du läser, ingenstans gav jag CDPR någon dispens jag inte ger andra. Mitt förtroende för dem är dock betydligt större än hos andra utvecklare då de bevisat sig både pålitliga och skickliga och faktiskt sätter spelarna främst.

Berätta nu istället varför du är så provocerad av att folk uppskattar CDPR. Är det så viktigt att hävda sig emot strömmen?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

De bara öser på med argument för att jag inte kommer att skaffa det här spelet och känner 0% sug inför det.

Medlem

Jag har inget intresse av mp eftersom jag inte längre har tid eller ork för sådant. Med det sagt så ser jag inget problem med att de kör på det. Om de slänger ut jobbannonser för det ett halvår innan släppet så kan man väl gissa att det är i ett ganska tidigt stadium just nu, även om de verkar ha R&D:at fram ett fungerande koncept som de nu bygger ett team för att förverkliga.

Jag gissar att det blir ungefär som med Witcher 3/Gwent - sp-gänget släpper spelet och gör sina dlc och expansioner medan mp-gänget jobbar på i bakgrunden och tar rodret när sp-gänget flyttar till nästa projekt. Med skillnaden att allting sker inom samma spel och inte delas upp i flera olika. Det verkade ju funka för dem förra gången och håller dem säkert i folks medvetande mer än om de efter sista dlc-släppet försvann helt i tre år innan de släpper nästa spel, vilket säkert är positivt.

Inaktiv

Hoppsan. Då blrv detta spel plötsligt väldigt intressant!

Ska bli spännande

12
Skriv svar