Testa Baldur’s Gate-lika Solasta - demo ute ikväll

Robot
Testa Baldur’s Gate-lika Solasta - demo ute ikväll

D&D-rollspelet baseras på Fifth edition - har turodningsbaserade strider.

#demo, #kickstarter, #solasta


Medlem

Jag har haft ett öga på det sen @Devan (Vem annars?) tipsade om det i en av sina Steam-trådar. Det lilla som visats känns intressant och lovande. Hoppas de får ihop ett bra spel i slutändan.

Medlem

Hoppas de på nåt sätt fått insider-info om att BG3 ska vara mycket mer likt BG1/2 än D:OS1/2, och att de därför gör sitt spel mer likt det senare för att fylla det tomrummet, så att BG3 kan koncentrera sig på att leverera klassisk real time with pause till de törstande fansen

Medlem

Stort tack för den här nyheten! Ser ju riktigt intressant ut

Testpilot

Ser grymt mysigt ut. Skall grotta ner mig i videon nu!

Gnällkuk

Vet inte om jag vare sig vill testa demot eller kika på videon... risken finns att jag blir sugen och jag är så less på alla spel man backar som blir uppskjutna gång på gång och/eller hinner ändras en del på vägen så att det kanske knappt ens är samma spel vid release som när man backade.

Missförstå mig rätt, jag har bara backat titlar och utvecklare som verkar lovande och det är ju en investering för att till slut få lägga vantarna på det, men i många fall tar det så lång tid att man hinner ledsna två år innan spelet ens släppt.

Däremot trevligt spelbart demo så pass tidigt, blir lite mindre storslagna visioner och concept art. Men, nja. Avvaktar nog ett eller två år.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Skrivet av Harakiri:

Ser grymt mysigt ut. Skall grotta ner mig i videon nu!

I see what you did there!

Medlem

Det här såg mycket intressant ut. Kul när det dyker upp fler dnd spel från ingenstans

Skrivet av Witchfinder:

Hoppas de på nåt sätt fått insider-info om att BG3 ska vara mycket mer likt BG1/2 än D:OS1/2, och att de därför gör sitt spel mer likt det senare för att fylla det tomrummet, så att BG3 kan koncentrera sig på att leverera klassisk real time with pause till de törstande fansen

För min del får gärna BG3 vara turn based i striderna. Även om jag gillar BG1&2 så är real time w pause en av svagheterna spelen har i min mening

Medlem
Skrivet av waeress:

Det här såg mycket intressant ut. Kul när det dyker upp fler dnd spel från ingenstans

För min del får gärna BG3 vara turn based i striderna. Även om jag gillar BG1&2 så är real time w pause en av svagheterna spelen har i min mening

Jag tycker att enda felet med RTWP är om striderna är buslätta dussinstrider (men i det fallet så är det dock ännu värre med turbaserat), för då säger man bara åt alla, fighters som casters, att bara gå och slå. Däremot, med väl avvägda strider får det en stor fördel. Nämligen att alla klasser känns nyttiga - och att fighters får kännas välimplementerade. I turbaserat tycker jag lätt det blir så att de lite svagare klasserna känns helt oönskade, typ "Men ÅÅÅHH varför är det den dåligas tur just nu ..." och fighters blir tråkiga, d.v.s. att det inte är så skoj att tiden ska stanna och man ska göra ett dramatiskt, strategiskt val, ett drag som tar sin lilla tid, som är ... att helt sonika gå fram och göra ett sedvanligt slag.

Medlem

Det här såg ju härligt ut! Inte ofta jag fastnar för ett långt gameplay-klipp numera.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Körde demot och det fungerade mestadels fin-fint. Två karaktärer blev mosade av orcerna och de blev medvetslösa. Tyvärr finns det inget sätt i demot att väcka dem och man kan inte fortsätta till nästa område utan hela gänget. En begränsning i demot meddelade en av utvecklarna. Innan jag läst det kände jag mig bra dum som inte kunde komma på något sätt för att lösa problemet

Kul att man kan påverka objekt samt att man kan flytta sig i vertikalt. Skulle vilja ha högre utzoomningsgrad samt en karta och ett enklare sätt att jämföra items man hittar (t.ex. hittat svärd jämfört med befintligt).

Testpilot

Körde en bit av demon , gillade UI't starkt.
Nackdelen var att kameran var låst vid karaktärerna , jag ville kunna röra runt kameran i miljöerna.

Slutsatsen är att detta verkar MYCKET intressant och jag skall verkligen hålla mig uppdaterad på vad som händer. Skall kanske glida in på kickstarter och kolla.

Frilansare

Tack för intrycken! Ska försöka testa jag också.

1
Skriv svar