Uplay+ är igång... typ

Robot
Uplay+ är igång... typ

Hackig start för Ubisofts spelprenumerationstjänst.

#ubisoft, #uplay


Medlem

Fick äntligen igång det och verkar funger på bra. Nu blir det till att lira 👍

Medlem

Försökte aktivera en "free trial" men såg att de ändå ville dra 1 euro. Bra start på deras service.

Medlem

För lite assassins creed spel

Medlem

@Sillgam: Är väl ganska standard att dom drar pengar temporärt för att se att det är ett riktigt kort/paypal konto etc etc? Menar, händer på massa ställen online...

Medlem

Denna tjänst laddar man ner spelen då eller streamar?

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Denna tjänst laddar man ner spelen då eller streamar?

Laddar ner. Tror inte det är streaming.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Verkar vara lite problem med tjänsten fortfarande jag skulle testa odyssey men det står att min uplay+ har gått ut

Medlem

Kommer att testa men väntar nog en vecka och hoppas att det fungerar bättre då.

Medlem

Har kollat flera gånger på spellistan, låt oss säga att efter gratisperioden så har jag ingen nytta av tjänsten längre.

Medlem

Jag får "Seems this is not the store dedicated to your territory. Please note you'll not be able to purchase due to geographical restrictions."


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

"Due to technical reasons Anno 1800 will not be available on Uplay+ at the launch of the service. We are working to make it available for players as soon as possible. We’ll provide a more precise date when we can."

jbx
Medlem

Har spelat Division 2 i några timmar nu utan problem och helt gratis


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Försökte aktivera en "free trial" men såg att de ändå ville dra 1 euro. Bra start på deras service.

Som andra sagt så är det väldigt vanligt för att kunna veta att det är ett riktigt kort.

Medlem
Skrivet av jbx:

Har spelat Division 2 i några timmar nu utan problem och helt gratis

Är det lika mycket fusk i division 2 som 1an? Köpte till ps4 och lvl 4 till 30 men trpkiga är att ingen prata i mic. Skulle kunna ge pc chans om man har nån spela och köra med mic

Medlem

Får det fortfarande inte att funka. Får frågan om jag är i Sverige hela tiden och förlyttas till EU-butiken(som jag redan var i). Har lyckats att dom dragit pengar 2 gånger dock, men inget abonnemang än


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Får det fortfarande inte att funka. Får frågan om jag är i Sverige hela tiden och förlyttas till EU-butiken(som jag redan var i). Har lyckats att dom dragit pengar 2 gånger dock, men inget abonnemang än

Testa använda denna länken. Funkade för mig igårkväll.
https://store.ubi.com/uplayplus

Skrivet av Sillgam:

Försökte aktivera en "free trial" men såg att de ändå ville dra 1 euro. Bra start på deras service.

Summan ändras till 0€ efter du går vidare till nästa steg. Jag betalade med PayPal, och när jag loggade in i PayPal visades 1€, men när jag sen kom tillbaka till Uplay och skulle bekräfta köpet va summan ändrad till 0€. Som andra säger så är detta för att kontrollera att ditt kort eller PayPal konto är giltigt och de flesta prenumerationstjänster fungerar såhär. Betalar man direkt med kort skulle jag gissa på att de lägger en reservation på 1€ som sedan släpps automatiskt av banken inom något dygn.

Med det sagt så har de en jäkla massa problem fortfarande, så om man lyckas aktivera tjänsten överhuvudtaget är lite gambling.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Testa använda denna länken. Funkade för mig igårkväll.
https://store.ubi.com/uplayplus

Tack! Men funkade tyvärr inte Har försökt via VPN att köpa från alla möjliga länder och avkrokar. Olika betalningssätt, olika webbläsare och ibland har jag testat med eller utan byxor oxå, helt utan resultat.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

2 euro reserverade enligt swedbank efter två försök att starta gratisperioden men inget uplay+ och har inte fått något mail eller liknande om att betalning ska vara på gång. Är väl bara att vänta och hoppas på att det drar igång senare.

Medlem
Skrivet av Lowaim:

2 euro reserverade enligt swedbank efter två försök att starta gratisperioden men inget uplay+ och har inte fått något mail eller liknande om att betalning ska vara på gång. Är väl bara att vänta och hoppas på att det drar igång senare.

Jag försökte också två gånger,en via deras hemsida och en via Uplay appen på datorn, båda gångerna skriv Ubisoft att "det inte är tillgängligt i din region" EFTER ATT DE TAGIT PENGAR! Detta är fan bedrägeri! Jävla vindrickande baguette pojkar det där!

1
Skriv svar