Konami hävdar att spel till high-end-format är "viktigast" – nya spel på gång

Robot
Konami hävdar att spel till high-end-format är "viktigast" – nya spel på gång

Dock inga Metal Gear- eller Silent Hill-nyheter – ännu.

#konami, #metal-gear, #silent-hill


Medlem

Nej, efter spektaklet med Hideo Kojimas avgång har jag ingen respekt för Konami överhuvudtaget, och jag kan inte se att det kommer förändras i framtiden heller.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad var då tanken med att stänga ned alla spelstudior som inte utvecklade gacha?

Medlem

Suikoden 6 hade ju inte varit helt fel.Gärna 1-5 till ps4 med. Håller på med Suikoden 3 nu.

Medlem
Skrivet av Brobeck:

Suikoden 6 hade ju inte varit helt fel.Gärna 1-5 till ps4 med. Håller på med Suikoden 3 nu.

Suikoden 1-5 och Tactics till PS4 är absolut det jag vill se helst från Konami nu. Suikoden är lätt min favoritserie när det gäller JRPGs, och möjligtvis till och med när det gäller spelserier i allmänhet.

Suikoden 6 vore trevligt också, men det känns tveksamt att dom längre har bra folk som kan utveckla spelet. Vill ju inte ha ett Suikoden 6 som är skräp.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Suikoden 1-5 och Tactics till PS4 är absolut det jag vill se helst från Konami nu. Suikoden är lätt min favoritserie när det gäller JRPGs, och möjligtvis till och med när det gäller spelserier i allmänhet.

Suikoden 6 vore trevligt också, men det känns tveksamt att dom längre har bra folk som kan utveckla spelet. Vill ju inte ha ett Suikoden 6 som är skräp.

Har aldrig kört 1-3 men dom är kanon.

Medlem

Metal Gear dog i samma veva Hideo fick sparken.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är inte rubriken helt felaktig mot citatet? "High-end console games" låter mer som att han tror på AAA-spel än att nämna någonting om "High-end-format" (vad nu det skulle vara om inte PC).

Medlem
F*** Konami Deluxe!

F*********** Konami!

Om de är de sista spelutvecklarna på planeten så spelar jag hellre backgammon eller monopol än köper något från de!

MGS V skulle ha ett sista kapitel, men Konami skrotade det och Kojima fick aldrig avsluta spelet.

De kan komma med Sukoiden eller nytt MGS eller Silent Hill (alla mina barndoms favoriter), jag dör hellre än att köpa från dem.

Kommer föra rent ut negativ press mot allt de släpper!

F*** Konami!

Medlem
Skrivet av Anzeh:

Vad var då tanken med att stänga ned alla spelstudior som inte utvecklade gacha?

Gacha.... Gacha Cute

Kanske Konami har börjat inse att Gacha maskiner kommer bli deras död i spelbranschen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag saknar Silent Hill och Castlevania, men jag ser nog helst att Konami säljer licensen med tanke på hur dom fört sig i spelbranchen.

Medlem

Har deras Japanska VD blivit kickad eller nyligen?

Skribent

Konami verkar mest se det här med spelmarknaden som ett sätt att tjäna pengar. Nu så vill ju alla som gör spel tjäna pengar givetvis, men så har de flesta ändå passionen för spelen i sig. Vilket inte Konami verkar ha. PES tjänar de pengar på, därför får det vara kvar. De säljer bra av sina retrospel-collections, Contra, Castlevania etc. Blir intressant och se om de tänker ge sig in helhjärtat eller om de backar ur direkt något inte säljer så bra som deras prognos förutspådde.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Även fast jag ogillar Konami efter hela spektaklet med Hideo och MGS V, så vet jag ju med mig att om Konami släpper MGS1 eller MGS3 i Fox Engine...då kan jag nog fan inte låta bli

1
Skriv svar