I natt släcks mp-servrarna för Uncharted och The Last of Us

Robot
I natt släcks mp-servrarna för Uncharted och The Last of Us

Fyra Naughty Dog-trotjänare går i pension om några timmar.

#naughty-dog, #the-last-of-us, #uncharted


Medlem

Finns det mp i dessa spel😳

Medlem
Skrivet av Hexon:

Finns det mp i dessa spel😳

Om du frågar mig så hade UC2 den bästa MPn jag upplevt på konsol.

Ment allt gott har ju ett slut.

Medlem

Ja UC2 var väldigt bra. Men jag tycker att dom tidigare delarna också var helt ok. Men jag antar att det bara är Uncharted 1 dom lägger ner mp till? Last of us borde dom lägga ner när 2an kommer inte innan dess. För jag kan tänka mig att suget efter Last of us är extra stort innan släppet av 2an. Många kommer vilja köra igenom spelet en gång till och säkert köra lite mp också. Ah bara till ps3 👌!

Redaktör
Skrivet av Alienshade:

Ja UC2 var väldigt bra. Men jag tycker att dom tidigare delarna också var helt ok. Men jag antar att det bara är Uncharted 1 dom lägger ner mp till? Last of us borde dom lägga ner när 2an kommer inte innan dess. För jag kan tänka mig att suget efter Last of us är extra stort innan släppet av 2an. Många kommer vilja köra igenom spelet en gång till och säkert köra lite mp också. Ah bara till ps3 👌!

Nej, det gäller spelen som nämns i nyheten. Ettan hade väl inte multiplayer?


signatur
Medlem

Hur fungerar multiplayer i Last of Us? Jag har varvat det i singleplayer oräkneliga gånger, men multiplayer visste jag nätt och jämt att det finns/fanns? (Eller det kanske inte finns i remastern till PS4an?)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har aldrig provat men hört att det ska vara svinbra. Väldigt tense.

Medlem

Har haft sjukt kul med uncharted 2 i mp. Jösses vilka härliga strider det kunde bli. Sen förstörde de allt detts med treans multiplayer och fyran var fan ännu sämre.. Massa superkrafter o trams! Ska nog köra tvåan sen o se om det är några inne

5-6 år är inte lång tid. Varför så stänga ner så snabbt? Är det ingen som spelar längre?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skribent
Skrivet av Nomman:

Hur fungerar multiplayer i Last of Us? Jag har varvat det i singleplayer oräkneliga gånger, men multiplayer visste jag nätt och jämt att det finns/fanns? (Eller det kanske inte finns i remastern till PS4an?)

TLOU har nog den mest underskattade multiplayerdelen i mannaminne. Saxar från Wikipedia

"The online multiplayer allows up to eight players to engage in competitive gameplay in recreations of multiple single-player settings. The game features three multiplayer game types: Supply Raid and Survivors are both team deathmatches, with the latter excluding the ability to respawn;[11] Interrogation features teams investigating the location of the enemy team's lockbox, and the first to capture such lockbox wins.[12] In every mode, players select a faction—Hunters (a group of hostile survivors) or Fireflies (a revolutionary militia group)—and keep their clan alive by collecting supplies during matches. Each match is equal to one day; by surviving twelve "weeks", players have completed a journey and can re-select their Faction.[13] Killing enemies, reviving allies, and crafting items earn the player parts that can be converted to supplies; supplies can also be scavenged from enemies' bodies. Players are able to carry more equipment by earning points as their clan's supplies grow. Players can connect the game to their Facebook account, which alters clan members' names and faces to match the players' Facebook friends.[14] Players have the ability to customize their characters with hats, helmets, masks, and emblems."

Ja har haft nästan roligare med multiplayern än solospelet. (Det finns i remastern också ja)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

56 år är inte lång tid. Varför så stänga ner så snabbt? Är det ingen som spelar längre?

Kostar ju en del att hålla igång serverinfrastruktur. Man har nog kollat på spelarstatistik och antal och kommit fram till en ekonomisk ekvation att det inte längre är försvarbart att lägga pengar på servarna. En ren gissning är ju at det är ytterst få som fortfarande kör UC1 och 2, speciellt eftersom det finns nyare spel i serien.

Tråkigt om nån nu fortfarande kör det, men så är det med spel idag.

Medlem

Tycker TLOU-MP är extremt toxic. Inom loppet av några matcher hade jag hört det ena och det andra, fick även ett mess där det stod "You are a embarresment tho the whole community!!"
av en lvl 500-600 karaktär medans jag stod på 2 och hade spelat i en timme.

Synd! För SP delen är helt ospelbar då min Joel hackar fram när han ska gå/springa
Dock PS4 men borde vara samma princip

Medlem
Skrivet av Johlor:

TLOU har nog den mest underskattade multiplayerdelen i mannaminne. Saxar från Wikipedia

"The online multiplayer allows up to eight players to engage in competitive gameplay in recreations of multiple single-player settings. The game features three multiplayer game types: Supply Raid and Survivors are both team deathmatches, with the latter excluding the ability to respawn;[11] Interrogation features teams investigating the location of the enemy team's lockbox, and the first to capture such lockbox wins.[12] In every mode, players select a faction—Hunters (a group of hostile survivors) or Fireflies (a revolutionary militia group)—and keep their clan alive by collecting supplies during matches. Each match is equal to one day; by surviving twelve "weeks", players have completed a journey and can re-select their Faction.[13] Killing enemies, reviving allies, and crafting items earn the player parts that can be converted to supplies; supplies can also be scavenged from enemies' bodies. Players are able to carry more equipment by earning points as their clan's supplies grow. Players can connect the game to their Facebook account, which alters clan members' names and faces to match the players' Facebook friends.[14] Players have the ability to customize their characters with hats, helmets, masks, and emblems."

Ja har haft nästan roligare med multiplayern än solospelet. (Det finns i remastern också ja)

Håller med om att det är underskattat och kul men anser solospelet bättre

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Kostar ju en del att hålla igång serverinfrastruktur. Man har nog kollat på spelarstatistik och antal och kommit fram till en ekonomisk ekvation att det inte längre är försvarbart att lägga pengar på servarna. En ren gissning är ju at det är ytterst få som fortfarande kör UC1 och 2, speciellt eftersom det finns nyare spel i serien.

Tråkigt om nån nu fortfarande kör det, men så är det med spel idag.

Hur funkar det egentligen har dålig koll på servrar? Men det är väl inte massa hårdvara som står på tomgång om ingen spelar ex UC2 online, utan den hårdvaran gör väl annat fram tills den får begäran att starta uc2 servrar?
Så trodde jag det fungerade men på ditt svar verkar det som att de har enskilda servrar för varje titel.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur funkar det egentligen har dålig koll på servrar? Men det är väl inte massa hårdvara som står på tomgång om ingen spelar ex UC2 online, utan den hårdvaran gör väl annat fram tills den får begäran att starta uc2 servrar?
Så trodde jag det fungerade men på ditt svar verkar det som att de har enskilda servrar för varje titel.

Du har säkert rätt, men även om det inte finns fysiska servrar så finns det ju associerade kostnader med support, standby osv. Men jag har ingen djupare aning, bara utgår från att det måste finnas kostnader för att driva en tjänst

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Du har säkert rätt, men även om det inte finns fysiska servrar så finns det ju associerade kostnader med support, standby osv. Men jag har ingen djupare aning, bara utgår från att det måste finnas kostnader för att driva en tjänst

Jo och det har jag för mig är en av anledningarna till att Xbox live gold kostat sedan det släpptes. Servrarna för playstation 4 spel borde finnas kvar längre eftersom de det kostar även där för multiplayer.
Men det bästa är att låta kunderna själva få ha servrar i alla fall efter att de officiella släcks ner.

Medlem

Dvs blir Platinapokalerna i spelen Unobtainable inatt. Fy fan, vad jag avskyr online-trophies!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Dvs blir Platinapokalerna i spelen Unobtainable inatt. Fy fan, vad jag avskyr online-trophies!

Men om du var intresserad av troféer bör du ju ha fixat dem vid det här laget. Det är gamla spel vi talar om.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Men om du var intresserad av troféer bör du ju ha fixat dem vid det här laget. Det är gamla spel vi talar om.

Bra notice. Jag slutade hardcore-samla trophies för några år sen, sedan dess har jag skippat onlinerelaterade trophies då jag sällan frivilligt spelar något online eftersom det oftast är otroligt tidskrävande och har lång inlärningskurva (man blir ju alltid spöad i början). Jag samlar fortfarande på Platinapokaler så länge det är roligt (God of War, Detroit och Spyro-trilogin är mina fem senaste), så därför har jag skippat att ta Platina i t.ex. The Last of Us och Red Dead Redemption 2 då dessa innehåller onlinetrophies när jag gärna hade gjort det annars då dessa är så otroligt bra spel. Därav mitt hat


signatur

I'm like you, I have no name.

Skribent
Skrivet av laban005:

Håller med om att det är underskattat och kul men anser solospelet bättre

Jag är en av de få som inte riktigt håller Uncharted-serien eller TLOU så högt som alla andra. Med det sagt är de inte alls dåliga spel och roliga upplevelser, men inte de där fullpoängarna som alla andra verka tycka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag är en av de få som inte riktigt håller Uncharted-serien eller TLOU så högt som alla andra. Med det sagt är de inte alls dåliga spel och roliga upplevelser, men inte de där fullpoängarna som alla andra verka tycka.

Nä saken är som baken, förstår absolut att det inte faller alla i smaken och kan se brister men framförallt tlou är som gjort för mig 😊

Medlem

Jag spelade väldigt mycket UC2 när det släpptes. Det var överraskande roligt i MP!

1
Skriv svar