Du kan spela igenom hela Cyberpunk utan att döda någon

Robot
Du kan spela igenom hela Cyberpunk utan att döda någon
Medlem

Hur fungerar det när det kommer till bossar?

Tror inte tidsstämpeln i videon fungerar, förresten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Frilansare
Skrivet av Puscifer:

Hur fungerar det när det kommer till bossar?

Tror inte tidsstämpeln i videon fungerar, förresten.

Ja det är en fråga vi borde ställa! Kommer ihåg att det var kontrovers kring ngt Deus Ex-spel (Human Revolution?) där utvecklarna utlovat non-leathal, steaalth approach men där man ändå var tvungen att döda bossarna.
Nu tror jag inte att stealth är lika framträdande i CP, men frågeställningen är ju densamma...

Vet inte varför tidstämpeln inte funkar. Skumt.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ja det är en fråga vi borde ställa! Kommer ihåg att det var kontrovers kring ngt Deus Ex-spel (Human Revolution?) där utvecklarna utlovat non-leathal, steaalth approach men där man ändå var tvungen att döda bossarna.
Nu tror jag inte att stealth är lika framträdande i CP, men frågeställningen är ju densamma...

Vet inte varför tidstämpeln inte funkar. Skumt.

Precis, tur nog fixade de den saken till uppföljaren. Varför man vill spela non-leathal i ett sådant spel kommer jag aldrig förstå, gjorde det för trophies och hade bra mycket tråkigare. Men gillar att möjligheten finns. Så förhoppningsvis gör inte CDPR samma misstag.

Medlem

Något säger mig att det här kommer bli en rejäl flopp.

Medlem

@Joakim Bennet: I deras OMG 15 min gameplay reveal som just släpptes så "knockade" dem väl bossen och sedan sa något i stil med, NOW YOU CAN CHOICE TO KILL OR NOT TO KILL THE BOSS, och sköt henne medan kameran fadade to black. Sen pratade de om att spelet ändras om personen i fråga lever i storyn jämfört med att man dödar den. Så ser ut som att man slåss mot bossen som vanligt, alternativt kanske kan hacka den, sen välja i slutet av striden om man ska skjuta eller inte.

Frilansare

@joonsson:

Yes. Har aldrig försökt köra non-leathal, men som du säger vill man ju ha valmöjligheten. Kul om inte annat att knocka fi och sen lägga dem i en stor hög.

Frilansare
Skrivet av sarlucic:

@Joakim Bennet: I deras OMG 15 min gameplay reveal som just släpptes så "knockade" dem väl bossen och sedan sa något i stil med, NOW YOU CAN CHOICE TO KILL OR NOT TO KILL THE BOSS, och sköt henne medan kameran fadade to black. Sen pratade de om att spelet ändras om personen i fråga lever i storyn jämfört med att man dödar den. Så ser ut som att man slåss mot bossen som vanligt, alternativt kanske kan hacka den, sen välja i slutet av striden om man ska skjuta eller inte.

Coolt, missade det! Mycket matnyttigt i de där filmerna som sagt, värt flera genomtittningar.

Frilansare
Skrivet av Kixo:

Något säger mig att det här kommer bli en rejäl flopp.

Nä, det blir nog awesome. Blair Witch däremot!

Medlem

Detta är något som jag uppskattar oehört mycket. Finns inget som förstör inlevelsen mer, huvudpersoner som dödar 2000 personer och låtsas som inget hänt (typ Uncharted och många fler)

Medlem

Ett FPS spel där man inte dödar "folk"...ge mig 3dje person!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Kixo:

Något säger mig att det här kommer bli en rejäl flopp.

Det kommer sälja galet mycket. Jag ser bara besvikelse på besvikelse, personligen, i spelet, men det finns miljontals människor som inte håller med mig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det kommer sälja galet mycket. Jag ser bara besvikelse på besvikelse, personligen, i spelet, men det finns miljontals människor som inte håller med mig.

Ja, sälja kommer det göra men som du säger tror jag många kommer bli besvikna. Hoppas jag har fel dock!

Skribent
Skrivet av Puscifer:

Hur fungerar det när det kommer till bossar?

Tror inte tidsstämpeln i videon fungerar, förresten.

I senaste klippet med 15 minuter gameplay så visar de ju när de spöar en boss och avslutar med att säga att man kan välja mellan att låta honom leva eller döda honom.

Xmk
Medlem

Non lethal approchera tänker jag på Fallout 2, underbara tider när man hade så stor valmöjlighet.

Medlem

inget skulle få mig att köra non-lethal


signatur

//monster

eld
Medlem

🙌 immersive sim! 🙌

🙌 deus ex-like! 🙌

Quake-konnässsör

"Du kan spela igenom hela Cyberpunk utan att döda någon"

Challenge excepted!

Blev lite besviken på senaste gameplay videon, såg ut som ett lite bättre Deus Ex på sin topp. Men får se när spelet släpps, tror absolut inte de kan toppa Witcher 3 denna gång Men roligt om man kan smyga sig igenom hela spelet utan att döda någon, den spelstilen tycker jag om... och nu blev jag sugen på att spela igenom Theif igen

Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Ja det är en fråga vi borde ställa! Kommer ihåg att det var kontrovers kring ngt Deus Ex-spel (Human Revolution?) där utvecklarna utlovat non-leathal, steaalth approach men där man ändå var tvungen att döda bossarna.
Nu tror jag inte att stealth är lika framträdande i CP, men frågeställningen är ju densamma...

Vet inte varför tidstämpeln inte funkar. Skumt.

Ja i original releasen av DX Human Revolution var det så. Detta ändrades till Directors Cut versionen. Vore kul om dom hade liknande Dishonored där det går att ta ned bossar på både dödliga och icke-dödliga sätt.

Medlem

Känns bra att man inte är ett dugg intresserad av varken FPS eller Sci-Fi så här sparar vi några timmar!

Medlem

Detta uppskattas!

Precis som i Dishonored. Behöver inte döda en själ i det spelet.

Ambassadör
Xbox

Det blir nog till att köra non-lethal för mig också. Hypen har gått ner betydligt hos mig dock, blir säkert ett bra spel som jag spenderar många timmar med men inte på nivån jag hade hoppats på/inbillat mig.

När kommer The Witcher 4 ?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ja det är en fråga vi borde ställa! Kommer ihåg att det var kontrovers kring ngt Deus Ex-spel (Human Revolution?) där utvecklarna utlovat non-leathal, steaalth approach men där man ändå var tvungen att döda bossarna.
Nu tror jag inte att stealth är lika framträdande i CP, men frågeställningen är ju densamma...

Vet inte varför tidstämpeln inte funkar. Skumt.

Med tanke på att de just beskrev netrunner gubben som de visade upp som stealthy, så skulle jag tro att stealth kan spela en mycket stor roll.
Och de nämnde även att det är ditt val om du dödar Sasquatch eller låter henne leva.
Så därav kan man väl slutleda att bossar kommer ligga och gnata på marken när du har spöat dem, där du sedan får välja mellan att avrätta eller låta dem leva.
Vissa bossar kanske till och med går att besegra med diplomati eller en luris

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det blir nog till att köra non-lethal för mig också. Hypen har gått ner betydligt hos mig dock, blir säkert ett bra spel som jag spenderar många timmar med men inte på nivån jag hade hoppats på/inbillat mig.

När kommer The Witcher 4 ?

Varför har din hype dött?
Spelet ser ju bara bättre och bättre ut varje gång de visar upp det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av loerk:

Varför har din hype dött?
Spelet ser ju bara bättre och bättre ut varje gång de visar upp det.

Att hypen har lagt sig betyder inte att den har dött, eller hur?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Att hypen har lagt sig betyder inte att den har dött, eller hur?

Fjant. Han frågar ju bara dig om varför din hype har blivit mindre. SVARA PÅ FRÅGAN!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av nils45:

Fjant. Han frågar ju bara dig om varför din hype har blivit mindre. SVARA PÅ FRÅGAN!

Ok...


signatur

Jump in.

Frilansare

Nu är vi snälla mot varandra, peeps! Gonatt!

Medlem
Skrivet av Kixo:

Något säger mig att det här kommer bli en rejäl flopp.

Vågar du betta på det? Ska vi säga 10 lax?

Medlem

Misstänker att de kanske avsiktligt försöker att ta ner folks hype en aning. Den har ju varit på helt orealistiska nivåer en god stund nu vilket inte är hälsosamt för någon. Jag tror CDPR vet att deras spel kommer sälja bra oavsett så länge de håller samma kvalitet som Witcher 3 gjorde, vilket år senare fortfarande säljer hyggligt.

12
Skriv svar