Nya Cryengine-versionen är en syn för trötta måndagsögon

Robot
Nya Cryengine-versionen är en syn för trötta måndagsögon
Medlem

Snyggt


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Skulle gärna spela något spel i den skogsmiljön de visade på slutet.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Skulle gärna spela något spel i den skogsmiljön de visade på slutet.

Crysis Remake?

Frilansare
Skrivet av Lasrod:

Skulle gärna spela något spel i den skogsmiljön de visade på slutet.

Fick lite gamla Far Cry-vibbar.

CryEngine är inte "bäst" längre, men visst är det en bra mjukvara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade varit kul att lira Dungeon Master med denna spelmotorn


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser ok ut men dom är långt efter UnrealEngine.
Det är svårt att se varför man skulle använda CryEngine då båda, i princip, är gratis.

Releasehästryttare

Det är ju betydligt fler företag som väljer unreal motorn, frågan är varför?

Är den perhaps lättare att jobba i ?
Är den kraftfullare?
Eller varför?

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Det är ju betydligt fler företag som väljer unreal motorn, frågan är varför?

Är den perhaps lättare att jobba i ?
Är den kraftfullare?
Eller varför?

Välanvänd, många år bakom sig, väldigt kapabel, bra verktyg.

Många studios som redan har bakgrund i unreal engine sen många år tillbaka, samt många utvecklare som har kunskap i motorn.

Medlem
Skrivet av Devan:

Det är ju betydligt fler företag som väljer unreal motorn, frågan är varför?

Är den perhaps lättare att jobba i ?
Är den kraftfullare?
Eller varför?

Epic gjorde en satsning för några år sedan (innan Fortnite-teamet ens tänkt tanken BR) där man först hyrde ut men sen istället gav bort motorn gratis, skapade en ny hemsida och började sen formligen spruta ut instruktionsvideos.
Efter det så exploderade det bara och nu är dom (tror jag) nummer ett på marknaden tillsammans med kanske Unity.

eld
Medlem
Skrivet av JRico:

Epic gjorde en satsning för några år sedan (innan Fortnite-teamet ens tänkt tanken BR) där man först hyrde ut men sen istället gav bort motorn gratis, skapade en ny hemsida och började sen formligen spruta ut instruktionsvideos.
Efter det så exploderade det bara och nu är dom (tror jag) nummer ett på marknaden tillsammans med kanske Unity.

Mycket tidigare!

Första unreal släpptes med editorn och med det inbyggda unrealscript, sen dess har det bara varit utför, det var en lätt motor att modda. Krävde inga externa verktyg och unreal tournaments populäritet gjorde det bara större.

Snart 15 år gamla unreal engine 3 används fortfarande flitigt just på grund av hur många som har kunskap i den motorn och hur många studios som byggde sin kunskap runt den.

Unity är det enda som verkligen utmanade unreal engine, och medans unreal engine fortfarande dominerar triple-a så har unity ganska hårt tag om kvantitet i släppta spel.

Medlem

Synd att det är så få som använder denna motor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Någon som vet hur det faktiskt går för Crytek rent ekonomiskt i dagsläget?
Kan ju hoppas dom i alla fall drar in lite licenspengar från Amazon Lumberyard.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Rent teknisk är CryEngine väldigt kapabel, och jämförbart med Unreal Engine 4. Med det sagt, så rent personlig preferens så tycker jag att det är lättare att arbeta med UE4. Många saker som att göra shaders, ect. Rent av enkla saker tom.

Jag tycker att vissa saker är helt enkelt för krångligt. Valet landade på UE4 enbart på grund av det.

Medlem
Skrivet av Barak:

Någon som vet hur det faktiskt går för Crytek rent ekonomiskt i dagsläget?
Kan ju hoppas dom i alla fall drar in lite licenspengar från Amazon Lumberyard.

Som jag förstod det var det en engångsbetalning? (rätta mig nån om jag har fel)

Man kan ju nu använda Lumberyard motorn istället för CryEngine.
CiG (Star Citizen/Squadron 42) passade ju på att gå över till Lumberyard (samma version dock) då dom tvivlade på framtida support från ett sjunkande Crytek.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Skulle gärna spela något spel i den skogsmiljön de visade på slutet.

Bukten i sista klippet är utan tvekan från Crysis, tror att musiken också är det. Jag är nästan hundra på att det är så där Crysis Remastered kommer se ut.

Medlem

Någon som vet om några kommande spel som använder Cryengine (bortsett från Cryteks egna)? Verkar som att det är fler som väljer Lumberyard.

1
Skriv svar