Bättre flyt och mindre sudd i framtidens Control

Robot
Bättre flyt och mindre sudd i framtidens Control
Medlem

Lite som vanligt, spelen är inte klara vid release. Dom vill få en att vänta tills dom är i en "rea-back" och till sist spelbara. Tråkigt att det blivit så.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Gen
Medlem

Har någon testat nVidia Sharpening eller AMDs motsvarighet i detta spelet?

Medlem

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Känns som att det inte tar lång tid innan det tittar in i XGP.

Medlem
Skrivet av Gen:

Har någon testat nVidia Sharpening eller AMDs motsvarighet i detta spelet?

Japp, tillsammans med DLSS fungerar det faktiskt riktigt bra. Flyter på som smör också FPS-mässigt, men det uppstår stuttering emellanåt som är lite irriterande. RTX är en fröjd för ögat. Kör med ett 2080.

Medlem

Inte märkt av några problem på PC men kör inte med rtx.

Kör Dx12 versionen och jag tycker Motion Blur är riktigt dålig, sedan behöver spelet nog optimeras överlag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kör Dx12 versionen och jag tycker Motion Blur är riktigt dålig, sedan behöver spelet nog optimeras överlag.

Motion Blur går att avaktivera via mod/Cheat engine. Funkar i dagsläget bara för DX11.

Medlem

Usch då, jag ogillar verkligen motion blur, i värsta fall så blir jag illamående av eftersläppningar som i mardrömsscenariet Alan Wake.
Motion blur måste dö=)

Dåligt att det inte gick att stänga av från början, bra att det är på gång iallafall.
HDR hade varit nice med, hur funkar HDR tillsammans med ray-tracing?

Medlem

Ett grymt bra spel, en klar förbättring från Alan Wake.
Hade lite problem med grafiken i början, men efter lite minimalt pillande i inställningarna i spelet så blev grafiken bra. (Av någon anledning så hade spelet satt screen size till något udda jämfört mot min screen resolution vilket fick hår och annat att se konstigt ut)

Klarade av det igår och nu känner jag en viss saknad efter vaktmästaren och alla kollegorna jag lärde känna lite lätt. Hade gärna sett att jag fått lära känna lite fler kollegor och gärna utveckla en djupare bekantskap med några av dem.

Gillade också huvudkaraktären starkt. Hon var lagom sårbar. Inget grinande våp en enda gång, men heller inte en överhypad tuffing som Lara Croft. Hon kändes mer "mänsklig" och hade kunnat varit vem som helst på gatan om det inte vore för hennes hemlighet (vill inte avslöja för dem som inte spelat).
Hennes korta inlägg som tankar man fick höra under dialoger med andra npc'er höjde stämningen genom att ge en bättre bild om vem hon är och hur hon resonerar.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ett grymt bra spel, en klar förbättring från Alan Wake.
Hade lite problem med grafiken i början, men efter lite minimalt pillande i inställningarna i spelet så blev grafiken bra. (Av någon anledning så hade spelet satt screen size till något udda jämfört mot min screen resolution vilket fick hår och annat att se konstigt ut)

Klarade av det igår och nu känner jag en viss saknad efter vaktmästaren och alla kollegorna jag lärde känna lite lätt. Hade gärna sett att jag fått lära känna lite fler kollegor och gärna utveckla en djupare bekantskap med några av dem.

Gillade också huvudkaraktären starkt. Hon var lagom sårbar. Inget grinande våp en enda gång, men heller inte en överhypad tuffing som Lara Croft. Hon kändes mer "mänsklig" och hade kunnat varit vem som helst på gatan om det inte vore för hennes hemlighet (vill inte avslöja för dem som inte spelat).
Hennes korta inlägg som tankar man fick höra under dialoger med andra npc'er höjde stämningen genom att ge en bättre bild om vem hon är och hur hon resonerar.

Hur länge spelade du tror du? Alltså hur långt är spelet?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gen
Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Japp, tillsammans med DLSS fungerar det faktiskt riktigt bra. Flyter på som smör också FPS-mässigt, men det uppstår stuttering emellanåt som är lite irriterande. RTX är en fröjd för ögat. Kör med ett 2080.

Precis det jag hoppades på. Får installera det avskydda GFE
Jag märkte också av stuttering då och då och det spelar ingen roll om man har RayTracing på eller av.

Medlem

Det kanske är klart lagom till 2020 releasen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Usch då, jag ogillar verkligen motion blur, i värsta fall så blir jag illamående av eftersläppningar som i mardrömsscenariet Alan Wake.
Motion blur måste dö=)

Dåligt att det inte gick att stänga av från början, bra att det är på gång iallafall.
HDR hade varit nice med, hur funkar HDR tillsammans med ray-tracing?

Objektbaserad rörelseoskärpa tycker jag inte är några problem. Det är ju faktiskt realistiskt.
Däremot så är det jobbigt när dom göra hela vyn oskarp så fort man ser sig omkring.
En människas syn fungerar inte på det sättet då vi flyttar blicken mellan fasta fokuspunkter. Enda gången våra ögon faktiskt sveper/glider (helt "analogt" =P) är när vi följer ett objekt i rörelse.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Jag måste säga att jag tycker att Control är bland de bästa spel jag någonsin spelat. Efter detta så kommer de flesta andra spels storys kännas banala och lättillgängliga som bäst.
Spelvärlden (upplevde den aldrig som monoton på ett negativt sätt, utan tillförde till den surrealistiska känslan), historien, den Lynchiga-atmosfären, mer eller mindre allt är perfekt!
Ska jag vara kritisk mot något så är det att PS4 (Pro) fick jobba lite med framerates i vissa intensiva partier, men ärligt inget som förstörde min helhetsupplevelse! Skulle tippa att jag lagt ca. 20-25 h so far (är klar med main quest samt de flesta sidouppdrag).

Gen
Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Japp, tillsammans med DLSS fungerar det faktiskt riktigt bra. Flyter på som smör också FPS-mässigt, men det uppstår stuttering emellanåt som är lite irriterande. RTX är en fröjd för ögat. Kör med ett 2080.

Kan bekräfta att Sharpening gjorde susen. Sen är det svårt att säga om funktionen påverkar FPSen eller inte. Angående stuttering förstår jag ingenting, när jag lirade i förrgår hade jag ingen alls. När jag lirade igår var den väldigt påtaglig. Antingen är det vissa områden som är påverkade eller viss ljussättning eller något annat.

1
Skriv svar