Warhammer 40k: Astartes

Medlem
Warhammer 40k: Astartes

För alla som gillar 40K måste bara kolla in det här projektet som är gjort av en person.
Det finns fyra delar ute nu.

Youtube kanalen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fan vad grymt, tack för tipset!


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers

Haha, någon annan som gillar Corridor Crews videos? Salut!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Du tänker på CGI artists react?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Maddox:

@Carl Johansson-Sundelius: Du tänker på CGI artists react?

Exakt!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Ja, det är väldigt intressant hur de har gjort med CGI i olika filmer. T.ex. i Captain America trodde jag bara de hade satt Chris Evans huvud på en smalare skådespelare och gjort det på ett bra sätt. Inte att de hade gjort som det visades.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Jag gillar WH40k men fattade inte riktigt vilka dom där snubbarna som anföll är. (Mer än att dom jagar rebeller som flyr...) Dom verkar ju i princip odödliga.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag gillar WH40k men fattade inte riktigt vilka dom där snubbarna som anföll är. (Mer än att dom jagar rebeller som flyr...) Dom verkar ju i princip odödliga.

Space Marines som möter vanliga människor är ju i princip odödliga i jämförelse, det är ju hela poängen med Adeptus Astartes, supersoldater liksom

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag gillar WH40k men fattade inte riktigt vilka dom där snubbarna som anföll är. (Mer än att dom jagar rebeller som flyr...) Dom verkar ju i princip odödliga.

Space marines är ju i princip "demigods", de har genom kirurgiska ingrepp och gen-terapy utvecklats till nästa steg i människans evolution. Människan kommer aldrig kunna uppnå detta stadium själva i WH40k världen tack vare dess förfall men space marines har tagit genomvägen. Även om "fluffen/loren" är lite blandad om deras gränser, så finns det ju exempel där bara några hundra space marines har lyckats ta över hela planeter och liknande.

Medlem
Skrivet av Renfis:

Space Marines som möter vanliga människor är ju i princip odödliga i jämförelse, det är ju hela poängen med Adeptus Astartes, supersoldater liksom

Skrivet av kaealy:

Space marines är ju i princip "demigods", de har genom kirurgiska ingrepp och gen-terapy utvecklats till nästa steg i människans evolution. Människan kommer aldrig kunna uppnå detta stadium själva i WH40k världen tack vare dess förfall men space marines har tagit genomvägen.

Tackar för svaren.

Men jo, så långt har jag förstått. Men när dom andra skjuter på dom så studsar bara kulorna som om dom sköt gummikulor. Det känns lite som att dom iaf hade kunnat penetrerat armour och man sett lite blod, men nu bara dom knallar in i regnet av kulor som om det var en söndagspromenad i Värmlands skogar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Tackar för svaren.

Men jo, så långt har jag förstått. Men när dom andra skjuter på dom så studsar bara kulorna som om dom sköt gummikulor. Det känns lite som att dom iaf hade kunnat penetrerat armour och man sett lite blod, men nu bara dom knallar in i regnet av kulor som om det var en söndagspromenad i Värmlands skogar.

Enligt "fluffen" så är det kanske vapnet som de skjuter igenom väggarna i del 4 som ens skulle kunna penetrera deras rustning. Lasern som skjuts mot dom kan endast penetrera om de träffar i de "mjuka" delen mellan rustningens delar, det har jag för mig i alla fall händer i någon bok jag läste.

Refererar till fluffen hela tiden då detta har absolut inget att göra hur det fungerar i table top spelet, vet inte hur många gånger mina space marines blivit nermejade av horder av guardsmen med vanliga lasguns.

Medlem

@kaealy: Ok, tack för info


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Summerat bra här:

men som föregående talare säger, att en lasgun ska gå genom en power armour är inte särskilt troligt. Det händer ja, men ovanligt. Space Marines är, om jag minns rätt, runt 3 meter långa, 2 hjärtan, 3 njurar, etc, etc. De kan till och med "stänga" delar av hjärnan åt gången, så de kan vara fullt vakna i dagar utan minsta påverkan, och de lever i hundratals år (om de inte dör i strid )
De är även immuna mot rädsla. Jag tyckte filmen visade bra på deras skicklighet, deras starka fysik och deras bestämdhet. De ger aldrig upp

FOR ULTRAMAR!!!


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Ultrasmurf


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Ni andra är bara avis för vår Primarch skrev Codex Astartes.


signatur

I drank what?

Medlem

för varje gång jag ser om detta så har jag missat nån detalj, det är bland det bästa animerade videos jag har sett (ok jag är lite av en warhammer nörd också)

ge denna man ett team och låt han styra projetet

Skribent

Nu är den avslutande delen i detta "kapitel" av Astartes-projektet ute. Helt jäkla otroligt vad en person kan producera.

Medlem
Skrivet av Mirage:

De är även immuna mot rädsla. Jag tyckte filmen visade bra på deras skicklighet, deras starka fysik och deras bestämdhet. De ger aldrig upp

FOR ULTRAMAR!!!

Var det inte så att Night Lords lyckades skrämma astartes?

Medlem
Skrivet av Lex Lutfisk:

Var det inte så att Night Lords lyckades skrämma astartes?

Såvitt jag vet är det omöjligt, oavsett vilket chapter du tillhör att skrämma astartes eller som astartes känna rädsla öht.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar