Cutscenes i Cyberpunk 2077 går från tredjeperson till förstaperson

Robot
Cutscenes i Cyberpunk 2077 går från tredjeperson till förstaperson

Om du vill glutta på din karaktär får du hitta en spegel.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Kan mycket väl stå över detta spel pga första person vyn, vill gärna se min karaktär särskilt i ett rpg

Avstängd

Asså snacka om spelutvecklingshistoriens största tabbe om de tagit fram en spelmotor och kommit så långt i spelet att det är "tekniskt orimligt" att lägga till växelfritt 3PP så här i efterhand trots stor press från spelcommunityt.

Visst, uppslukande spelupplevelse i all ära, men vad är det för fel att kunna få välja? Samma sak i spel som inte låter en välja svårighetsgrad (*ehum*, inte kunna välja till vanliga PKMN-strider i PKMN Let's Go, *ehum*).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AplAy:

Asså snacka om spelutvecklingshistoriens största tabbe om de tagit fram en spelmotor och kommit så långt i spelet att det är "tekniskt orimligt" att lägga till växelfritt 3PP så här i efterhand trots stor press från spelcommunityt.

Visst, uppslukande spelupplevelse i all ära, men vad är det för fel att kunna få välja? Samma sak i spel som inte låter en välja svårighetsgrad (*ehum*, inte kunna välja till vanliga PKMN-strider i PKMN Let's Go, *ehum*).

Jag tror det är långt från så enkelt att bara flytta kameran ett par decimeter bakåt, animationer och liknande lär behöva arbetas om helt mellan de två olika vyerna.


signatur
Medlem

Problemet för mig med detta är att alla dom cutscenes dom visat har varit i 3e person och nu gör dom en 180 lite i smyg dessutom. Nu försvinner ju nästan helt vittsen med att finna armor eller liknande uteslutande pga statsen. Hur ofta kommer jag stå och glo på mig själv i en spegel?

Frilansare

Tycker det här verkar konstigt. Är det språkförbistring eller annat som kommit i vägen? Verkar ju helt bisarrt om cutscenes där du inte kan styra din karaktär alls är i fp. Och som Landsmannen sa ovan, så mycket som visades förra årets var ju tp. Har de skrotat allt sånt? Svårt att se det framför mig.

Vi får undersöka närmare.

Medlem

För min egen del så föredrar jag mina RPG i förstaperson för att jag tycker det ger bättre inlevelse, men tråkigt för de som inte gillar det. Sen tycker jag det är en överreaktion att börja snacka om att skippa spelet pga att man inte får se sin karaktär.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Suck. Trodde inte dom skulle görs sånt rookie-misstag. Som andra säger så försvinner tjusningen med utsmyckningar.

Medlem

Herregud! Vad trött jag blir på allt gnäll. Första eller tredje vem bryr sig.

Medlem

Allt jag kan säga är "Tråkigt".

*Rip*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av beersgarden:

För min egen del så föredrar jag mina RPG i förstaperson för att jag tycker det ger bättre inlevelse, men tråkigt för de som inte gillar det. Sen tycker jag det är en överreaktion att börja snacka om att skippa spelet pga att man inte får se sin karaktär.

Tycker jag inte. Om man inte gillar designen i ett spel, så kan det vara orsak nog att inte spela det.

Jag kommer antingen skippa det eller vänta på en rea om några år. Cyberpunk är "meh" för mig i vilket fall, och 1st person RPG's går bort för det mesta.

Skrivet av jehuty:

Herregud! Vad trött jag blir på allt gnäll. Första eller tredje vem bryr sig.

Du är trött på gnäll, så du... gnäller...


signatur

I drank what?

Skribent

Märkligt. Vi får hoppas att de inte även får för sig att skrota tredjepersonsvy när man kör bil "in da name of immersion".

Medlem

Härligt, ser verkligen fram emot detta! Nästa vår kan inte komma fort nog!!

Startade just en nu Witcher3 spelning som får bli höstens underhållning! Helt sanslöst vad bra det spelet är, om det är någon indikation så har vi ett mästerverk att se fram emot!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det verkar ju som att man kan skapa en rätt så snygg brud så det var lite tråkigt, ja.

Medlem

Hade spelet varit i VR hade jag inte brytt mig särskillt mycket.Men nu tycker jag det känns som de kanske fått bromsa lite på sina egna förhoppningar och ambitioner på vad för spel de vill utveckla. Med tanke på de dussinvis jobbanonseringar man sett de senaste året från företaget så kanske de inte kunnat anställa tillräckligt med kunnigt folk. Med endast FPS behöver de inte lika mycket animationer. På det sättet kan de koncentrera sig mer på story och gameplay.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror det är långt från så enkelt att bara flytta kameran ett par decimeter bakåt, animationer och liknande lär behöva arbetas om helt mellan de två olika vyerna.

Helt rätt Calle, i videon nedan så kan men se vilka problem man fick när man slog ihop first och third person i Star Citizen, riktigt intressant om man är intresserad av spelutveckling.

Vinsten är att man bara behöver skapa en animation för 1st och 3rd person.
Och i och med att man inte "fuskar" kan man låta spelaren helt bestämma vilken vy man vill ha i cutscenes mm men även i själva spelandet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror det är långt från så enkelt att bara flytta kameran ett par decimeter bakåt, animationer och liknande lär behöva arbetas om helt mellan de två olika vyerna.

Det är inte sådär jättesvårt heller. Till och med Bethesda klarar ju det (ibland). Det handlar nog enbart om vad utvecklarna vill göra, inte vad dom kan eller orkar göra.

Medlem

Om spelet är i förstapersonsperspektiv är det lika bra att cutscenes också är det.

Medlem

Det troliga är väl att dom fick problem med kombinationen och på grund av tidspress bestämde sig för att satsa på antingen 1st eller 3rd person.
Synd, men inte hela världen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaxWarp:

Det är inte sådär jättesvårt heller. Till och med Bethesda klarar ju det (ibland). Det handlar nog enbart om vad utvecklarna vill göra, inte vad dom kan eller orkar göra.

Jag tror vi alla skulle bli förvånade över hur mycket spelutvecklare vill göra men som i slutändan inte fungerar. Antingen på grund av rent tekniska saker eller att resurserna inte räcker till.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jotack, jag vet av erfarenhet, men det här är knappast någon ny teknik vi pratar om. Vill dom ge spelaren möjligheten att växla synvinkel så kan dom. Jag tror inte att CD Project av alla utvecklare skulle dra sig för att skjuta på release en smula om dom tyckte att det var viktigt.

Medlem

Har verkligen ingen förståelse för varför man stör sig på valet av perspektiv. Jag har spelat igenom Wild Hunt 3 ggr och varvat tidigare titlar från gänget, det har gett mig tillräcklig tillit till cdpr för att känna mig helt kolugn i det faktum att även nästa släpp blir ett skinande mästerverk i konsumentvänlighetens ridderliga överlägsenhet oavsett perspektiv eller andra petitesser. Säg att det blir 5 persons perspektiv och jag kommer fortfarande ha full tillit... förstår inte problemet. 🤔

Medlem

Jag kommer absolut inte skippa spelet men va fan. Kom igen. Att de tog bort 3e person från cinematics är helskumt. Tänk hur WolfenStein: The New Order och WolfenStein 2: The New Colossus skulle sett ut i cinematics i första person. Att inte få se hur detaljerad BJ Blazkowitch är när han pratar och ser ledsen ut när sorgliga saker händer. Detta är verkligen crazy tycker jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tror kanske inte dom flesta tror spelet blir skit just pga detta, men att det är lite tråkigt. För min del hanldar rpg om att skapa en karaktär och där är utseende en viktig del. FPS blir säkert väldigt bra för gameplay men att inte ens få se sinn karaktär i cutscenes menar jag tar bort en spelglädje när man just skaffat sin coola jacka eller vad som helst.

Medlem

Ajda! Första dåliga nyheten om spelet. Fasen avskyr lägga massa tid på karaktären när denne inte ens syns?

Bästa tekniken hade RDR2, enligt mig, där man spelar som 3rd person men kan hoppa till 1st person om man vill och sen hamnar man i cinematiska cutscenes.

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Jag kommer absolut inte skippa spelet men va fan. Kom igen. Att de tog bort 3e person från cinematics är helskumt. Tänkt hur WolfenStein: The New Order och WolfenStein 2: The New Colossus skulle sett ut i cinematics i första person. Att inte få se hur detaljerad BJ Blazkowitch är när han pratar och ser ledsen ut när sorgliga saker händer. Detta är verkligen crazy tycker jag.

Skillnaden är ju dock att BJ är en färdig karaktär precis som Geralt.
Problemet i detta fall kan vara att de inte kan animera en spelarskapad karaktär lika bra utan att det skär sig mot övriga karaktärer i cutscenes.

Har de förövrigt någonsin visat 3:e persons cutscenes?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du är trött på gnäll, så du... gnäller...

Gnäll har en tendens att smitta av sig så det förvånar mig inte ett dugg.

Medlem

Själv bryr jag mig inte vilket perspektiv.
Jag tror spelet blir bra enda
Och det blir att spela med mus+tangentbord när det är FPS.
Gissar att konsolspelarba känner sig lite överkörda i detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har ju stått över Witcher 3 pga att det endast är spelbart ur tredjepersonsvy så antar att jag förstår gnället.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Inget som stör mig. Fotot i Witcher 3 var förstklassigt, men alla spel behöver inte fungera likadant. Vill minnas att Valve fick mängder av superlativ för sina FPP-scener i Half Life-spelen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

123
Skriv svar