Vilka kultfilmer har du inte sett?

Medlem

Skolkade från skolan på den tiden det var obligatoriskt att se schindlers list i skolan. Hade inget med filmen att göra eller och jag förnekar heller inte så mycket av ideologiska orsaker.

Avstängd
Skrivet av Ankh:

På vilket vis gör ett inlägg om film fz sämre?

Slå upp uttrycket "jack of all trades, master of none".

Skrivet av NiceAsBice:

Slå upp uttrycket "jack of all trades, master of none".

"Jack of all trades, master of none. But oftentimes better than a master of one."


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

"Jack of all trades, master of none. But oftentimes better than a master of one."

Men så inte i det här fallet.

Skrivet av NiceAsBice:

Men så inte i det här fallet.

Du sa att vi skulle slå upp uttrycket. Det är så det lyder i sin helhet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Du sa att vi skulle slå upp uttrycket. Det är så det lyder i sin helhet.

Nej. Två olika uttryck, varav det längre har sitt ursprung i det kortare. Två olika poänger. Det var inte det längre jag använde mig av.

"Jack of all trades, master of none" is a figure of speech used in reference to a person who has dabbled in many skills, rather than gaining expertise by focusing on one."

Medlem

Casablanca är en filmklassiker som jag inte har sett.
Finns massor av andra som man också har missat men det var den jag kom på.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Slå upp uttrycket "jack of all trades, master of none".

Det är en enkel thread om filmer, det är inte så att de öppnat en undersektion för filmer eller överhuvudtaget utger sig för att vara en filmsite.

Den ligger ju trots allt i subgruppen "Allmänt snack".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Ankh:

Den ligger ju trots allt i subgruppen "Allmänt snack".

Den ligger ju trots allt på förstasidan...

Backloggens befriare

Om vi pratar klassiker har jag nog sett det mesta, dock inte allt, givetvis, men tror alla tyngre titlar är avbockade.
Pratar i moderna klassiker så är det lite värre (2007 ca) och framåt, då har jag nog sett mer än de flesta men långt ifrån allt.
Dock har mitt filmknarkande legat på is de senaste två åren (inte ens sett 100 filmer än i år, 2006-2016 låg jag på ca 500 om året, sysslar dock mycket med omtittar också).


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Den ligger ju trots allt på förstasidan...

...precis som många andra saker från "allmänt snack" gjort. Det är väl inte hela världen? Eller det går inte att se förbi det man inte tycker passar in?

Edit: Om tillräckligt många svarar på ett inlägg hamnar det ju på förstasidan. Uppenbarligen tilltalade detta många.

Edit2: Missförstå mig inte, jag vill också att det ska vara en dedikerad spelsite..men forumdelen spelar mindre roll för min del åtminstone.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Grukk:

Terminator 2, A Clockwork Orange är väl de som jag kommer på såhärpå rak arm. Samt många klassiska skräckfilmer jag inte har plan att kolla på... någonsin.

Fan T2 trode jag alla hade sett. Tom min 8åriga dotter har sett den och tyckte den var helt fantastisk.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av waeress:

Av alla klassiker är det nog Lebowski som är viktigast att se

Yes! Har varit min absoluta favoritfilm sedan jag var tio, för sisådär 19 år sedan.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Inte enda.

En del kollegor på jobbet som är under 30 och aldrig sett filmer som:
2001, deer hunter, star wars, scarface, den stora flykten, bad taste, the warriors, the thing, alien, skyskrapan brinner, återstoden av dagen, ung rebell, fåglarna, studie i brott, bullitt, alien, gökboet, the shining, carrie, gudfadern, borta med vinden, den gode den onde den fule, casablanca, north by north west, agent 007 med rätt att döda, åskbollen, rosemarys baby, omen, psycho, a better tomorrow, flugornas herre, the abyss osv osv...

Man bara näheeee... Okej.. Ja du har lite att ta igen.

"Men jag har sett alla fast and the furious ju... Dem är väl klassiker va?"

Yup.


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av Ankh:

...precis som många andra saker från "allmänt snack" gjort. Det är väl inte hela världen? Eller det går inte att se förbi det man inte tycker passar in?

Edit: Om tillräckligt många svarar på ett inlägg hamnar det ju på förstasidan. Uppenbarligen tilltalade detta många.

Edit2: Missförstå mig inte, jag vill också att det ska vara en dedikerad spelsite..men forumdelen spelar mindre roll för min del åtminstone.

Ja, forumdelen spelar ingen roll alls för mig heller, det är när orelaterade saker dyker upp på förstasidan som jag stör mig. Man vill ju liksom inte vada i skit för att plocka blommor.

123
Skriv svar