Homeworld 3 har utannonserats av Gearbox

Robot
Homeworld 3 har utannonserats av Gearbox

Men innan det blir verklighet ska det gräsrotsfinansieras.

#Blackbird-Interactive, #Gearbox, #Homeworld-3


Medlem

Sweet! Nostalgin sköljer över mig så här på morgonkvisten!

Medlem

lustigt, köpte bara timmar innan denna nyhet alla homeworld, det är rea på steam! kostar bara 8 euro lr nåt sånt för hela skiten! rekommenderat. måste också kasta in att witcher 3 wild hunt goty kostar 15 dollar på gog just nu.


signatur

//monster

Medlem

YES YES YES!!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

Äntligen alla de andra homeworld spelen är fortfarande på min topplista över bästa spel som gjorts. Blir ev någon slant till deras fig.

Testpilot

Testade de äldre spelen i remaster form men tyvärr gillade jag inte att man bar med sig sin progression i varje uppdrag, väldigt svårt för en nybörjare. Dock gillar jag estetiken och det var rätt coolt upplägg.

Medlem

Äntligeeeeen!

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

Medlem

JAAAAAAAA! Jäklar vad man spelade de tidigare spelen. Så otroligt mysigt spel

Medlem

Äntligen, ett riktigt Homeworld.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Testade de äldre spelen i remaster form men tyvärr gillade jag inte att man bar med sig sin progression i varje uppdrag, väldigt svårt för en nybörjare. Dock gillar jag estetiken och det var rätt coolt upplägg.

Märkligt, det är det jag älskar med spelet!!

Synd bara att behöva vänta till 2022 :/


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

YES!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Som jag hoppats och längtat.

Testpilot
Skrivet av Xeran:

Märkligt, det är det jag älskar med spelet!!

Synd bara att behöva vänta till 2022 :/

Säkert roligt om man är bra på spelet men som nybörjare är det i princip omöjligt att komma in i på ett bra sätt.

Medlem

Efterlängtat besked. Och väntat efter Gearbox köpte relic och deras IPs.

Förbokade spelet via FIG omedelbart.

Releasehästryttare

"Dont you guys have phones?"

Missa inte att jag postade i nyhets tråden att Homeworld också kommer till mobil!!!

#3921717

Medlem

@Mutumba: Jag är verkligen inget strategiskt geni men jag lyckades klara ut ettan när det kom då jag var runt 13 år, var inte särskilt omöjligt förutom att jag fick starta om de svåraste banorna 3-4 gånger.

Sen när man är äldre så har man kanske inte tid och ork för spel som är trial and error!

Medlem
Skrivet av Xenofon:

@Mutumba: Jag är verkligen inget strategiskt geni men jag lyckades klara ut ettan när det kom då jag var runt 13 år, var inte särskilt omöjligt förutom att jag fick starta om de svåraste banorna 3-4 gånger.

Sen när man är äldre så har man kanske inte tid och ork för spel som är trial and error!

Ålder har inget med det att göra. Det är en felaktig fördom.

Homeworld är inte trial and error.

Det är ganska individuellt vilka sort spel man gillar. Jag själv spelade homeworld 1 första gången när jag var 14 år gammal eller liknande och jag hade inga problem att köra igenom kampanjen och hade inga behov av att starta om konstant.

Homeworld 1 hade inte ett instant resource gather efter ett mission som introducerades till homeworld 2. Så om du vill ha med dig alla resurser på kartan till nästa nivå så var du tvungen att utforska kartan och farma det du hittade själv innan du flög vidare. Många som klagat på homeworld hade/har inte tålamod att göra detta, trots att man kunde skruva upp game speed. Och då blir det naturligtvis svårare om man har mindre resurser längre in i spelet. Det har då gått att läsa att när dessa människor har varit mer konstruktiva i sin kritik så har de listat spel som är mer fast paced och kräver mindre strategiskt tänkande som sina favorit alternativ till Homeworld.

Personligen gillar jag exploration i spel som detta även om det tar lite extra tid. Jag gillar även att man måste vårda sina units och inte bara kör zerg rush som i traditionella RTS så som C&C, starcraft osv. Ställer högre krav på strategiskt tänkande. Och homeworld skulle inte vara homeworld utan att kampanjen hänger ihop med resurser, enheter och teknologi som överförs mellan uppdragen.

Medlem

Jävlar va rysningar man fick av den videon!!

Medlem

Zerg rush? Meh... Tacka vet jag Engineer rush i C&C... That's the spirit!
Gillade spelet, men kom aldrig direkt in i det. Blev glad när remaster kom, men blev aldrig att jag spelade det. Alltid för mycket annat att välja på. Oh, the mighty backlog.
Men bara 21 år kvar till pensionen, sen ska det spelas!

Medlem

Låter intressant, men eftersom Gearbox <3 EGS, så skiter jag i det.

Synd, HW1 och 2 är bland de bästa rymdspelen någonsin.


signatur

I drank what?

Medlem

HW 2. Ett spel som spelats nästan varje år de senaste två decennierna.
Återskapar de känslan så är det ett garanterat köp. Håller mig dock lite reserverad, det kan bli mos om de fuckar upp storyn.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Säkert roligt om man är bra på spelet men som nybörjare är det i princip omöjligt att komma in i på ett bra sätt.

Spelat anpassar vad fienden har beroende på vad du har med dig in i uppdraget. Så om du inte överlevt med mycket så kommer de inte ha en massa vid starten heller.

1
Skriv svar