Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Legion - en riktigt bra serie, väldigt unik, ett mästerverk när det kommer till det audiovisuella. Skådespeleriet är fenomenalt från dom flesta.

Serien handlar om David Haller(Legion), en av dom mäktigaste mutanterna(X-Men universumet) som finns, vilket han inte vet om ännu. Problemet är bara att han blev diagnostiserad med schizofreni vid en ung ålder vilket kan skapa vissa "dilemman" och en hel del "galenskap".

Säsong 1 - den bästa, skulle nog ge den 9/10.
Säsong 2 - lite svagare men fortfarande underhållande och bra, 8/10
Säsong 3 - den sista och avslutande säsongen var bra, serien kunde dock behövt en till säsong, eller ett par avsnitt till, är inte riktigt nöjd med vissa karaktärers avslut/utveckling. Men, det var ändå ett ok avslut på en riktigt unik, underhållande och galen serie. 8/10 - 8.5/10

Trailer

Skaparen är Noah Hawley som även gjort tv-serien Fargo, rekommenderar att se båda två. Den här snubben kan skapa riktigt bra serier.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Jag är en sån som aldrig kan börja kolla på en serie innan den är helt klar. Game of Thrones var en sådan så jag såg säsong 1-8 under semestern i ett maraton. Ok serie

Låter otroligt segt. Skönt man inte har såna issues 🤣

Skrivet av Fezk:

Legion - en riktigt bra serie, väldigt unik

Håller med. Bara sett s1 änsålänge men har resten i biblioteket. Ser fram emot att se klart:)

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Låter otroligt segt. Skönt man inte har såna issues 🤣

Segt med väntan på att serien ska bli klar eller att jag tog ett maraton?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Better caul saul. Riktigt bra serie, speciellt som man kollat Breaking bad för det hänger ihop.

Jag och sambon njuter av "Mindhunters".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Segt med väntan på att serien ska bli klar eller att jag tog ett maraton?

Att man måste vänta på att en serie är slut. Låter helt olidligt Maraton är inget konstigt. Gör man ju hela tiden!

Medlem

@anon_326725: Jag slängde på avsnitt 1 säsong 1 2011 och stängde av efter 5 minuter. Jag såg direkt att serien kostat pengar och jag verkligen avskyr när jag behöver vänta på ett nytt avsnitt. Jag valde att glömma bort serien och då var väntan inte olidlig

Det jävliga är att jag fått nys på att min favoritbokserie Wheel of time ska bli en långkörare. Jag hinner nog dö av ålderdom innan jag sett första avsnittet hahaha.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skribent

Walking Dead säsong 9
La Casa De Papel säsong 3

Medlem

Final space på Netflix. Väntar på att dom ska bli klara med avsnitten till säsong2 så att man slipper vänta en vecka mellan avsnitt =p.

För övrigt är final space den bästa rymdoperan jag sett.


signatur

I have spoken..

Releasehästryttare

Sett klart första säsongen av Battlestar galactica 2/5

Jag hade nog gillar serien bättre om jag sett den när den va ny, tyvärr missade jag den då.
Den har inte åldrats väl, vansinnigt massa politik, skakig handkamera och helt humorlös.

Medlem

Hm, förvånansvärt svår fråga. Ser nästan aldrig serier från början till slut längre. Vet inte varför, har svårt att finna ro antar jag.

Men för att svara på frågan så tror jag det var Vänner som jag senast såg från början till slut. Håller fortfarande otroligt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gen
Medlem

Stranger Things 3

Lite skönt att det är över faktiskt då säsong 1 var absolut bäst, säsong 2 okej men säsong 3 var verkligen sådär. Får 5,5/10 av mig

Medlem

Condor (miniserie) ... Skitdålig.
En nyversion på en gammal favoritfilm till mig, 3 days of the Condor med Redford i huvudrollen.


signatur

"High life on low budget"

Avstängd

The Boys 4.5/5 bästa superhjälteserien som gjorts
Twin Peaks S3 4.9/5 lika fantastisk andra gången.

Medlem

Lite random nyheter.

Har tappat hoppet gällande allt som heter Star Wars, med det sagt så släpptes en ny trailer för serien The Mandalorian:

Även en ny Obi-Wan serie ska komma och spelas utav Ewan McGregor igen, ska utspelas 8 år efter Revenge of the Sith. Kommer 2021. https://twitter.com/DisneyD23/status/1165058557789687808

Nya detaljer kring den kommande Breaking Bad filmen har även släppts. Det är en uppföljare till serien och ska tydligen handla om Jesse Pinkman(vad man vet just nu).
https://www.slashfilm.com/breaking-bad-movie-jesse-pinkman/


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Chernobyl på HBO såg jag igenom 2 ggr inom loppet av 1 månad. Otroligt bra. Musik/ljud, karaktärsbyggande m.m. 10/10

Inaktiv
Skrivet av JocheNSwe:

Chernobyl på HBO såg jag igenom 2 ggr inom loppet av 1 månad. Otroligt bra. Musik/ljud, karaktärsbyggande m.m. 10/10

Två gånger efter varandra? Känns lite extremt Men antar den är jävligt bra då!

Medlem

Såg precis klart Orange is the New Black S7 och Stranger Things S3.

Orange kommer jag sakna, det var en kul samling karaktärer även om de sista 3 säsongerna lidit lite.
Betyg: 3 av 5 orealistiska fängelsedramor.

Stanger Things S3 blev bara dum, och kändes jävligt krystad. Tror inte jag kommer tillbaka för S4.
Betyg: 2 av 5 dåliga Hollywood klyschor.


signatur

I drank what?

Testpilot

Häromkvällen tittade vi klart på 2a säsongen av DARK på netflix.

Kan sammanfattas med 1 ord: Mindfuck

Skägg.
10 Chambers

Mad Men, vi har plöjt alla sju säsonger under semestern. Närmare 70 timmar högkvalitativt drama. Länge sedan man såg en serie där karaktärsutvecklingen faktiskt sträckte sig över alla säsonger. Rekommenderas varmt men var beredda på ett ganska slött tempo, måste nästan ses 2-3 avsnitt i stöten.


signatur
Skribent

Mindhunter s02
Första var bättre, lite för många storylinjer och för lite fokus på seriemördargrjen i den här säsongen. Ändock sevärd tycker jag.

Inaktiv

The Boys 8/10

Riktigt jävla bra. En annorlunda tagning på superhjälte-temat som är involverande från avsnitt 1.
Ser fram emot säsong två! Rekommenderar skarpt!

Medlem

The haunting on hill house som finns på netflix.

Kanske har de flesta redan sett denna serie och inte längre har intresse för den men för er som, likt mig, inte alltid är på noterna om vad som släpps så måste jag verkligen rekommendera den här NetFlix serien. Tio avsnitt och jag körde igenom dem på några dagar. Jisses så fast jag blev. Drama, thriller, rysare blandas på ett förvånande bra sätt.

https://www.netflix.com/se/title/80189221


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

The haunting on hill house som finns på netflix.

Kanske har de flesta redan sett denna serie och inte längre har intresse för den men för er som, likt mig, inte alltid är på noterna om vad som släpps så måste jag verkligen rekommendera den här NetFlix serien. Tio avsnitt och jag körde igenom dem på några dagar. Jisses så fast jag blev. Drama, thriller, rysare blandas på ett förvånande bra sätt.

https://www.netflix.com/se/title/80189221

Riktigt mysig serie. Bra rekommendation!

Releasehästryttare

Carnival row 3/5

Det går bra för Amazon nu, en kanon serie som jag rekommenderar, förmodligen den bästa cgi som går på Tv nu, det som gör att jag inte ger serien högre betyg är att serien hamrar alldeles för hårt på rasist masten vilket jag har svårt för.

Medlem

Another Life på Netflix.
Scifi med "Starbuck" från rebooten av Battlestar Galactica lät bra på papper, men...

En svag 2/5. Handlingen är blaha idiotscifi, de ska göra en enkel resa från punkt A till B men såklart råkat de ut för allt från mördarlavavågor, rymdbakterier, stora rymdkryp, knarkblommor, små rymdkryp som käkar elektronik, hjärnparasiter, AI som gör saker AI brukar i sci-fi osv osv. Typ checkar av alla boxar som en scifiserie brukar göra, med världens sämsta musik till. 90tals technoliknande drum 'n bass eller vad fan det ska klassas som, nåt som låter som en dålig kopia av Justin Bieber ibland. Antar de ville vara hippa och edgy och köra med riktiga låtar, men det mesta i scifi är bättre med instrumentalt pampigt istället för nåt skit med nån b-artist som försöker sjunga.

Karaktärerna är så standard det går. En mamma som saknar sitt barn, en karlakarl som ogillar den kvinnliga kaptenen, en latinabrud som är överdrivet kaxig HELA tiden och ska säga f**k 7ggr i varje mening, en trekant som slängs in bara för att, en nördig tjock kille som riskerar allas liv osv osv.

Det enda som fick mig lida igenom alla 8 eller 10 avsnitt var att jag ändå var lite nyfiken på vad aliens de letade efter skulle visa sig vara. Ingen överraskning där kan jag säga utan att spoila.
Avsnitt 4 med kakkalashallucinationer var nära att få mig att stänga av helt.

Men men, såg klart det iaf så var inte världens sämsta serie. Men definitivt inte bra heller.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Another Life på Netflix.
Scifi med "Starbuck" från rebooten av Battlestar Galactica lät bra på papper, men...

En svag 2/5. Handlingen är blaha idiotscifi, de ska göra en enkel resa från punkt A till B men såklart råkat de ut för allt från mördarlavavågor, rymdbakterier, stora rymdkryp, knarkblommor, små rymdkryp som käkar elektronik, hjärnparasiter, AI som gör saker AI brukar i sci-fi osv osv. Typ checkar av alla boxar som en scifiserie brukar göra, med världens sämsta musik till. 90tals technoliknande drum 'n bass eller vad fan det ska klassas som, nåt som låter som en dålig kopia av Justin Bieber ibland. Antar de ville vara hippa och edgy och köra med riktiga låtar, men det mesta i scifi är bättre med instrumentalt pampigt istället för nåt skit med nån b-artist som försöker sjunga.

Karaktärerna är så standard det går. En mamma som saknar sitt barn, en karlakarl som ogillar den kvinnliga kaptenen, en latinabrud som är överdrivet kaxig HELA tiden och ska säga f**k 7ggr i varje mening, en trekant som slängs in bara för att, en nördig tjock kille som riskerar allas liv osv osv.

Det enda som fick mig lida igenom alla 8 eller 10 avsnitt var att jag ändå var lite nyfiken på vad aliens de letade efter skulle visa sig vara. Ingen överraskning där kan jag säga utan att spoila.
Avsnitt 4 med kakkalashallucinationer var nära att få mig att stänga av helt.

Men men, såg klart det iaf så var inte världens sämsta serie. Men definitivt inte bra heller.

Också nyligt lidit mig igenom denna serie efter många om och men...Håller med dig till fullo, förutom att jag inte ger serien ens 2/5, snarare 1/5 endast för att 0 inte finns. Jag avråder alla att se den, såvida ni inte vill ha ett exempel på hur man INTE ska skriva/producera en serie.

Någonstans hoppades jag nog att slutet skulle bjuda på något intressant men precis som resten av serien var det helt meningslöst och dåligt.
Tyvärr kan jag inte komma på en enda upprättande sak med hela serien, inte ens Sackoff som jag såklart älskar sedan Starbuck gör en enda bra scen här.

Håll er borta från det här skräpet. Jag är för tillfället mitt i Nightflyers, inte en bra serie på många sätt men långt LÅNGT bättre än Another Life.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Devan:

Sett klart första säsongen av Battlestar galactica 2/5

Jag hade nog gillar serien bättre om jag sett den när den va ny, tyvärr missade jag den då.
Den har inte åldrats väl, vansinnigt massa politik, skakig handkamera och helt humorlös.

Jag vill helst inte se om den själv då jag tror jag kommer känna samma sak.
Men ser det positivt att de inte slänger in humor när det inte passar, BSG är inte en glad och positiv serie.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

A certain magical index

Lagom lättsmält. Sett de två säsonger som finns på Netflix.

Tre av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Terror säsong 2 känns så här efter första avsnittet som en oerhörd besvikelse jämfört med den första, fantastiska säsongen. Tveksamt om jag alls tittar vidare. Tror jag ger mig på The Boys i stället.

Skriv svar