Cyberpunk 2077 - 15 minuter ny gameplay

Medlem

jag undrar fortfarande hur bilkörningen funkar. är det som i GTA att man kan köra upp på trotoarer och torg och plöja ner folk och allt annat i sin väg hur man vill (vilket imo skulle göra att spelet känns mindre "seriöst"), eller är det något som hindrar en från att göra så? typ osynliga väggar eller att bilen auto-styr tillbaka in på vägbanan (vilket i sin tur skulle kunna få det att kännas begränsat).

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag undrar fortfarande hur bilkörningen funkar. är det som i GTA att man kan köra upp på trotoarer och torg och plöja ner folk och allt annat i sin väg hur man vill (vilket imo skulle göra att spelet känns mindre "seriöst"), eller är det något som hindrar en från att göra så? typ osynliga väggar eller att bilen auto-styr tillbaka in på vägbanan (vilket i sin tur skulle kunna få det att kännas begränsat).

Samma här. Bilkörningen blir en viktig pusselbit då man ska färdas runt i staden. Den måste bli skön och jag personligen hoppas på att man kan köra den vart man vill likt GTA. Friheten jag vill ha.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är jag dum om jag tänker på Deus EX hela tiden?

påminner om det

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha fyfan vad Pawel snackar. Inte ens Holly- jag måste kommentera allt med ett skratt- får en syl i vädret.

Han kan prata han.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Om ni tycker 2020 kommer vara coolt, vänta bara tills 2021...
https://www.youtube.com/watch?v=Uwl5MBzTCRQ

inspiration ?

Medlem

Ser och verkar mycket bra. CD projekt red kommer leverera. Men jag föredrar "w3 världen" och dess fantasy. Sen är vi ju alla olika och många föredrar säkert cyberpunk, MEN jag tror inte detta kommer locka fler spelare än w3.

Witcher 3 <3

Medlem
Skrivet av Aggur:

inspiration ?

Utspelas filmen "Johnny Mnemonic" 2021 mån tro.

Sedan har CD Project Red tagit massor av inspiration från rullen också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av quadratis:

jag undrar fortfarande hur bilkörningen funkar. är det som i GTA att man kan köra upp på trotoarer och torg och plöja ner folk och allt annat i sin väg hur man vill (vilket imo skulle göra att spelet känns mindre "seriöst"), eller är det något som hindrar en från att göra så? typ osynliga väggar eller att bilen auto-styr tillbaka in på vägbanan (vilket i sin tur skulle kunna få det att kännas begränsat).

Från vad jag kommer ihåg (intervju) du blir ganska snabbt interceptad av gänget för just det området eller, antar jag, av Polis ("Cyber-Police" - menar jag såklart )

Osynliga väggar hoppas jag vi slipper öht, har inget att göra i open-world spel..

Medlem

Jag tycker CD Project Red har gjort ett bra jobb med detta än så länge. Tyckte mycket om Witcher 3 men har försökt att inte jämföra dessa två spel alltför mycket. De är så olika både i gameplay och setting. Ett helt annat spel med andra förutsättningar. Blir garanterat ett köp för mig när det är dags.

Medlem

Köper det dag 1 utan ayt titta på allt för mycket innan. Jag känner att jag måste uppleva det själv. Hur dåligt el bra det en är. För det kan inte bli lika dåligt som vanilj destiny 1&2 fallout 76 el vanilj no mans sky! Kör förresten No man sky för fullt nu!

Medlem

Ja när man sköt så såg det lite trist ut, ingen rekyl och 30 skott i sekunden, där varje kula tar typ 0.1 % av fiendens HP. Frågan är då vilken spelstil man ska välja, om gunplayet är sisådär och jag inte är mannen som gillar hacking-moment i spel. Det hade varit så fruktansvärt kul om melee var gångbart i sig! Och att det var som att slåss i Dark Souls

Det som skulle kunna rädda det här med hacking är om systemet känns - ja nu kanske jag inte ska överdriva men - typ som något D&D-likt system i Baldur's Gate att det är samma förutsättningar hela tiden och det liksom blir vad man gör det till. Så att inte precis vareviga hackning är helt situationell och varenda gång ska visa: "Kolla vilken cool grej du kunde göra HÄR då, va?" "Du fick den där unika balken i taket att ramla ner på fienden som stod vakt just under den och inte flyttade sig en meter på hela dygnet!"

Skriv svar