Återblick – No Man's Sky lever äntligen upp till hypen!

Robot
Återblick – No Man's Sky lever äntligen upp till hypen!

FZ återvänder till vad som kan vara spelbranschens häftigaste revansch.

#no-mans-sky


Medlem

Retard har inte jag träffat på, synd, han verkade trevlig.

Medlem

Började spela i och med Beyond-uppdateringen. Faktiskt riktigt kul.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag köpte spelet på rea (250 kr) nu inför Beyond och tycker det är riktigt trevligt, köper nästan alla spel långt efter släpp, (spelar nästan endast singleplayer spel nu för tiden), och i detta fall så känns valet att ligga lite efter som ett fullträff. Jag antar att spelet är nu vad folk förväntade sig vid release, och det är ett mycket kompetent spel.

Känner att gameloopen kommer att bli repetitiv snart men helt klart värt både investerad tid och peng.

Bara att man har valt en av quickkeysen till Photomode säger en del om spelet.

Medlem

Den största frågan. Har de fixat inventoryt? Har inte kollat på spelet något sedan det kom och det var mitt största problem.

Medlem

Det är ett "avslappningsspel" för mig. Dock är det ju väldigt repetitivt, vilket gör att jag måste ta pauser i några veckor emellanåt.

Medlem

Jag spelade från start och vad jag vill minnas så lirade man i första person vy, när jag sedan laddade ner det igen var det i 3.e person vilket alls inte var lika nice.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag spelade från start och vad jag vill minnas så lirade man i första person vy, när jag sedan laddade ner det igen var det i 3.e person vilket alls inte var lika nice.

Du kan switcha emellan dom två modes

Pansarknekt

Gilla skribenten orginaliet så finns det ju inte så mycket spännande vändningar i hur mycket bättre spelet blivit. Jag vill läsa en artikel där någon som inte gilla det tycker det har vänt och sen varför. Det är värde.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Dres81:

Du kan switcha emellan dom två modes

Då är jag väl dum i huvudet då, tryckte på varenda knapp på min ps4 handkontroll och kollade varenda inställning i spelet men kunde inte hitta det.

Medlem

@Rydell1986
Om det är som på Xbox-kontrollen så tryck pil neråt, gå åt vänster till kugghjulet och välj då byt vi som borde va längst till höger i form av en karaktär.


signatur

Halo kompis!

Redaktör
Skrivet av deftune:

Gilla skribenten orginaliet så finns det ju inte så mycket spännande vändningar i hur mycket bättre spelet blivit. Jag vill läsa en artikel där någon som inte gilla det tycker det har vänt och sen varför. Det är värde.

Det hade varit önskvärt att kunna göra båda. Men dessvärre kan vi inte välja och vraka bland skribenter, och eftersom Mattias är ytterst kompetent på andra områden än att ogilla NMS kanske det väger upp?


signatur
Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Då är jag väl dum i huvudet då, tryckte på varenda knapp på min ps4 handkontroll och kollade varenda inställning i spelet men kunde inte hitta det.

I pc är det x man trycker på. Men i ps4 så håller man in ned knappen på styrkorset så ska det komma upp. Om man googlar hittar man det med:-) ha en fin dag

Källan är här:
https://www.google.se/amp/s/www.shacknews.com/article/106355/...

Medlem

Spelet är ganska kul. Men bland de sämsta UI som jag sätt. (pc)
byggandet och inventoryt är ju fruktansvärda.
fortfarande massa buggar och glitches.
Men som sagt, ganska kul.

Är dock lite förvånande att man fortfarande bara kan vara 4 i samma grupp.

Medlem

Spelar för första gången och det var länge se jag gillade att bara springa omkring och samla material i ett spel.

Medlem

Har börjat bygga en bas i en grotta under marken. På en planet som har extremt med sentinels och Grav bollar lite här och var. Och även 2 typer av "alien egg". Har döpt planeten till "balls of Steel".

Tråddemonen
Testpilot

I början var det ett riktigt No Man's skoj.

Skribent
Skrivet av Seggallion:

Det är ett "avslappningsspel" för mig. Dock är det ju väldigt repetitivt, vilket gör att jag måste ta pauser i några veckor emellanåt.

Jag spelar det ungefär likadant. Köttade ordentligt i helgen och blev proppmätt. Blir att återvända i mindre doser framöver.

Skrivet av Esri:

Den största frågan. Har de fixat inventoryt? Har inte kollat på spelet något sedan det kom och det var mitt största problem.

På vilket sätt var det ditt största problem? Jag kan tycka att det är irriterande med så få platser för alla uppgraderingar och liknande, men det lossnar lite mer längre fram när man köper större rymdskepp, bättre "vapen", och så vidare.

Skrivet av deftune:

Gilla skribenten orginaliet så finns det ju inte så mycket spännande vändningar i hur mycket bättre spelet blivit. Jag vill läsa en artikel där någon som inte gilla det tycker det har vänt och sen varför. Det är värde.

Håller med dig om att det hade varit intressant att läsa från någon som inte alls gillade originalspelet. Kanske kan någon dela med sig bland kommentarerna?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

På vilket sätt var det ditt största problem? Jag kan tycka att det är irriterande med så få platser för alla uppgraderingar och liknande, men det lossnar lite mer längre fram när man köper större rymdskepp, bättre "vapen", och så vidare.

Om du spelade spelet vid release så vet du att inventoryt var horribelt. Det är nog det sämst designade av något spel jag har spelat, bara saken att fylla på sköld på ditt skepp och är tvungen att ta upp en jävla meny, leta reda på det du behöver och får fylla på manuellt.

Medlem
Skrivet av Esri:

Den största frågan. Har de fixat inventoryt? Har inte kollat på spelet något sedan det kom och det var mitt största problem.

Beror på vad du menar med att de fixat inventoryt.? Nu kan du samla in alla mineral som 10K stackar. Förut kunde du endast ha 250 respektive 500 samt 1000 beroende på om de låg i exo suit eller high / skepp eller freighter. På så vis har de lagt till extra plats.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@Mattias Frost:
"Träffar du en annan spelare ute i universum så ser du nu hela karaktärsmodellen, och inte enbart ett lysande klot som förut."

Vill bara förtydliga. Man kunde se hela karaktärsmodeller första gången vid NEXT, 2018,. De lysande kloten (Joint Exploration) introducerades i Atlas Rises, 2017.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Riktigt kul att det stödjer Valves "knuckes" rätt bra, att man verkligen grabbar tag i stickorna och flyger iväg. Lite töntigare att farma blommorna och att skanna djur och växter fungerar tyvärr rätt dåligt, rätt litet utrymme för hur man ska hålla vänsterhanden för att samtidigt skanna med högerhanden. Hoppas de förenklar det framöver.
Men det är som gjort för VR. Äntligen som herrn i den rosa jumpsuiten sa!

Medlem

Jag var tokhypad när NMS kom hade nog väntat sen första trailern. Efter några timmar insåg man ju att "nämen jaha!?" Skitball teknik att dom lyckats bygga denna gigantiska värld, men den är ju helt tom. Kan ju säga att jag var besviken. Har följt NMS lite på håll sett uppdateringarna men inte plockat upp kontrollen. Sen kom beyond å nu hade jag ju även skaffat PSVR. Kan bara säga wow!! Nu finna det ju massor att göra å i VR! Barndoms drömmen att vara astronaut har aldrig känts så verklig. Jag är helt såld på detta. Kan inte förstå att det inte skrivits mer om NMS beyond. Visst det finns lite buggar och jag hade önskat mer av rymdstriderna. Men som spelet är i dag så är det mitt goto spel. Känns som jag kommer spela NMS länge. (Även bokstavligt då NMS är ett ganska långsamt spel.)

Medlem

Vad kul att ni gjort en återblick så här och ser hur spelet utvecklats och kan bara hålla med. Jag var så jäkla besviken när det kom och brydde mig inte att spela klart det alls och sålde det även. Plockade sedan upp det igen för ngt år sedan, det var när Atlas patchen precis släpptes, och jävlar så kul jag hade. Och nu med senaste patchen och VR stödet så besöker jag spelet igen
Har plöjt ner många timmar nu o spelat med en polare och byggt bas o haft oss.
Super kul.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

eld
Medlem
Skrivet av DitroX:

@Mattias Frost:
"Träffar du en annan spelare ute i universum så ser du nu hela karaktärsmodellen, och inte enbart ett lysande klot som förut."

Vill bara förtydliga. Man kunde se hela karaktärsmodeller första gången vid NEXT, 2018,. De lysande kloten (Joint Exploration) introducerades i Atlas Rises, 2017.

Karaktärsmodeller var begränsade till de 3 andra personer som du spelade med. Han pratade om folk du mötte ute i universumet som alltid var lysande klot, tills nu.

Medlem

Jag köpte det billigt på nån psn-rea och gillar det som ett avslappningsspel som flera andra verkar göra. Jag har dock endast spelat explore-delen om det nu är så den heter, där man bara glider runt med oändligt antal allt och inte har något speciellt mål. Sjukt kul att leta reda på häftiga planeter. Hittade en som åtminstone såg lite ut som jorden, på håll iaf.

Medlem

Spelat ca 100h nu.
Och spelet är i princip enbart grinding.
Känns som ett early access spel. Massor med buggar och glitches.
Fast de är inte gamebreaking.
Men alla idiotiska designbeslut och menyer gör att jag nu tröttnat.
Det är en dålig porting från PS4 och det märks!

1
Skriv svar