Cyberpunk 2077 - 15 minuter ny gameplay
Witcher 3 är verkligen något utav det bästa jag spelat. Men får lite Watch Dogs vibbar utav Cyberpunk och jag tröttnade snabbt på Watch Dogs. Säkert ett bra spel, men denna "hacking" gameplay är inget för mig.
Känns som du själv väljer om du vill vara hacker eller rå fighter.
Får inte Watch dogs-vibbar, mer GTA/Red dead i sådana fall. Watch dogs var så tillrättalagt och lifestyle-töntigt. Då tänker jag på tvåan. Ettan lovade mer än vad det kunde hålla, och brast i att huvudkaraktären var helt apart.
Känns som du själv väljer om du vill vara hacker eller rå fighter.
Får inte Watch dogs-vibbar, mer GTA/Red dead i sådana fall. Watch dogs var så tillrättalagt och lifestyle-töntigt. Då tänker jag på tvåan. Ettan lovade mer än vad det kunde hålla, och brast i att huvudkaraktären var helt apart.
Älskar att det är så mycket frihet. Du kan ju även blanda om du skulle vilja.
Ser bra ut. Motsvarar story och karaktärsinteraktion, möten, upplevelser och aha-ögonblick The Witcher 3 så är jag såld.
Gunplay, inte så intresserad. Kommer nog köra netrunner.
Fattar inte hur de lyckats få gunplay att se tråkigt ut. Deus Ex: Mankind Divided ser bättre ut än detta så jag kör nog också på en hacking build.
Det luktar dålig optimering detta på långa vägar i och med implementationen av raytraycing. Bara att se hur många patchar witcher 3 behövde för att ens optimeras. Men detta är cd projekt red, litar mer på dom än andra större AAA-utvecklare.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Cyberpunk som genre är ju ca 6547 gånger häftigare än fantasy så där har det ju en klar fördel över majoriteten av rollspel. Sedan skall det ju vara ett bra spel också, men det ser ju onekligen lovande ut så här långt.
Men varför spela en mjuk hacker när man kan vara en T-800 som bara mosar allt och alla?
Corporate solo med katana all the way.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Ser bra ut. Motsvarar story och karaktärsinteraktion, möten, upplevelser och aha-ögonblick The Witcher 3 så är jag såld.
Gunplay, inte så intresserad. Kommer nog köra netrunner.
Är också rätt otaggad på gunplay/action. Den biten ser fortsatt.. kantig ut. Nu fick vi bara se extremt lite av bossfighten med, men just den sågade ju jag och Calle ganska rejält efter E3.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Är också rätt otaggad på gunplay/action. Den biten ser fortsatt.. kantig ut. Nu fick vi bara se extremt lite av bossfighten med, men just den sågade ju jag och Calle ganska rejält efter E3.
I rättvisans namn var ju inte striderna i W3 spelet höjdpunkter direkt, snarare något man såsade igenom (om än med problem ibland!). Det är ju allt runt omkring som CDPR är mästare på. Världsbygget.
8 månader kvar till gissade releasedatumet (som troligtvis kommer att bli fördröjt).
Det ser förbaskat lockande ut. Men samtidigt så har jag en känsla av att allt de just nu hypar upp kommer att leda till någon nivå av besvikelse.
Mina föraningar:
* Vapen-gameplay blir en besvikelse
* Världen är mycket mindre än vad man hoppas
* Många kopierade fetch-quests med meningslös outcome
* NPC-grind där man måste skjuta & döda för att "power levla"
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
8 månader kvar till gissade releasedatumet (som troligtvis kommer att bli fördröjt).
Det ser förbaskat lockande ut. Men samtidigt så har jag en känsla av att allt de just nu hypar upp kommer att leda till någon nivå av besvikelse.
Mina föraningar:
* Vapen-gameplay blir en besvikelse
* Världen är mycket mindre än vad man hoppas
* Många kopierade fetch-quests med meningslös outcome
* NPC-grind där man måste skjuta & döda för att "power levla"
Tror på dina två första punkter, men är inte orolig för för många fetch quests eller power-levling.
Sen är en liten men väldesignad värld att föredra, imho. Så trött på stora öppna spel utan content.
Här är klipp direkt från CD Projekt Red, lär vara bästa möjliga kvalitet i alla fall. Till skillnad från alla tusen YT-kanaler som var snabba att rippa Twitch-streamen eller liknande.
https://www.youtube.com/watch?v=FknHjl7eQ6o
Jag väntar nog på att det finns uppe på gamersyde i 4k så jag verkligen kan se det i bästa kvalité
Bara det inte blir för kort. Alla spel är korta nuförtiden.
Jag har all tid i världen, men det släpps för lite bra spel för att jag skall ha att göra mellan släppen.
500 timmar + tack.
Tveksamt att det här spelet blir kort. Kolla bara på Witcher 3, och det här ser större ut på alla sätt (Utom bredden ).
Bara det inte blir för kort. Alla spel är korta nuförtiden.
Jag har all tid i världen, men det släpps för lite bra spel för att jag skall ha att göra mellan släppen.
500 timmar + tack.
haha, hear hear!
Tror på dina två första punkter, men är inte orolig för för många fetch quests eller power-levling.
Sen är en liten men väldesignad värld att föredra, imho. Så trött på stora öppna spel utan content.
Jag är ett stort CDPR-fan, och Witcher 3 ligger bland mina topp-3-alltime spel. Med det sagt så var det många meningslösa side-quests i The Witcher som inte betydde mycket mer än att ta sig mellan olika locations och (typ) döda X antal fiender, hälla olja på lik och sedan bränna kropparna, rinse-repeat.
Jämfört med deras bättre side-quests (t.ex. när man följer ledtrådar efter en mördare, eller försöker utreda ett hemsökt hus) förstår jag inte riktigt varför de lät dem hamna i spelet. Lite som filler-avsnitt i en riktigt bra TV-serie.
Du har dock en poäng med världstorleken. Handen på hjärtat, hur mycket av Witcher 3-världen hade man någon egentlig "nytta" av bortom att njuta av grafiken?
I övrigt, mina andra- och tredje playthroughs av TW3 har jag kört på enklaste svårighetsgraden för att slippa "kötta" mig igenom av ändlösa spams av mobs, spöken och liknande. Jag föredrar alltid meningsfulla strider framför "ösa så många monster på Geralt som möjligt".
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
I övrigt, mina andra- och tredje playthroughs av TW3 har jag kört på enklaste svårighetsgraden för att slippa "kötta" mig igenom av ändlösa spams av mobs, spöken och liknande. Jag föredrar alltid meningsfulla strider framför "ösa så många monster på Geralt som möjligt".
Oj jösses. 3 gånger? Själv orkade jag inte mer än några timmar på grund av det urusla Combat systemet.
MPMG - MultiPlatform MasterGamer
Jag är sold. Friheten det som lockar mig mest. Striderna behöver inte vara jätte spännande för att det här ska bli bra. Så länge gunplay och melee är okay, med lite counter-play och taktik så räcker det gott och väl. Strider var/är nog aldrig fokus i ett sådant här projekt. Det är ett rollspel först och främst.
Hm får lite mixade intryck. Har potential till att bli helt fantastiskt men det som stör mig enormt är att huvudpersonen blir opersonlig om jag inte kan se honom eller henne. Att kunna se sig själv i en spegel eller cutscene är inte tillräckligt. Det här kommer drabba karaktärsbyggandet på ett negativt sätt. Jag kan inte njuta av min karaktär på ett ordentligt sätt om jag t.ex går runt i staden och inte kan se mina coola implantat eller tatueringar.
Förhoppningsvis så hinner dom ändra på det innan release.
Hm får lite mixade intryck. Har potential till att bli helt fantastiskt men det som stör mig enormt är att huvudpersonen blir opersonlig om jag inte kan se honom eller henne. Att kunna se sig själv i en spegel eller cutscene är inte tillräckligt. Det här kommer drabba karaktärsbyggandet på ett negativt sätt. Jag kan inte njuta av min karaktär på ett ordentligt sätt om jag t.ex går runt i staden och inte kan se mina coola implantat eller tatueringar.
Förhoppningsvis så hinner dom ändra på det innan release.
kommer inte ske att det ändrar till third person, du kommer ju fortf kunna se din karaktär i speglar och cut-scenes.
God is dead
Jag får också lite Deus Ex-vibbar som någon skrev, dock känns det som om man får allt man önskat sig och lite till.
kommer inte ske att det ändrar till third person, du kommer ju fortf kunna se din karaktär i speglar och cut-scenes.
Det tar ju död på all motivation till att förändra sin karaktär. I trånga miljöer så är first person att föredra men när man vandrar öppet utomhus så borde det inte vara tekniska begränsningar som sätter stopp för det.
Andra företag har lyckats med konststycket att toggla vy. Så jag förstår inte vad det är som håller dom tillbaka. Men oavsett så är jag övertygad om att det kommer bli ett mycket bra spel.