Se supermatig intervju med John Carmack

Robot
Se supermatig intervju med John Carmack

Över 2,5 timmar snack med kodgurun som snackar VR, dödar Moores Law och hans passion för brottning.

#john-carmack, #oculus


Medlem

Joe Rogans pod är den bästa. Han har haft väldigt många bra gäster

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Haha, en annan skön del är när John ojar sig över att folk ställde ner texturerna när de tävlade. Att de under tidiga tävlingar tvingade folk att köra med hyfsad grafik.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, en annan skön del är när John ojar sig över att folk ställde ner texturerna när de tävlade. Att de under tidiga tävlingar tvingade folk att köra med hyfsad grafik.

Det var mycket vanligt i min krets av Quake-vänner, hela vägen upp tom Quake 3. Alla väggar var platta och beigea, och alla gubbar lyste i neonfärger. Jag förstår varför, men tyckte själv det förtog lite av spelets charm när man mördade grafiken på det viset.

Medlem

Powerful JRE!

Avstängd
Skrivet av 1337Figaro:

Joe Rogans pod är den bästa. Han har haft väldigt många bra gäster

Have you ever tried DMT?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nioreh:

Det var mycket vanligt i min krets av Quake-vänner, hela vägen upp tom Quake 3. Alla väggar var platta och beigea, och alla gubbar lyste i neonfärger. Jag förstår varför, men tyckte själv det förtog lite av spelets charm när man mördade grafiken på det viset.

Så körde de flesta som inte bara lirade på skoj


signatur
Medlem

Carmack tappade tyvärr mycket när han började jobba med VR och på Facebook =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot

Bra tips! Carmack är en av stöttepelarna och grymt kunnig.

Får se när man hinner kolla in videon.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Carmack tappade tyvärr mycket när han började jobba med VR och på Facebook =/

Vet inte riktigt vad han skulle ha gjort på dagens Id, och han verkar ju trivas. Han pratar mycket om hur utvecklingen mot svagare chip är vad han går igång på. Att dagens monsterprestanda har fått kodare att tappa din edge.

Skrivet av Harakiri:

Bra tips! Carmack är en av stöttepelarna och grymt kunnig.

Får se när man hinner kolla in videon.

Lyssnade vidare i podcast-form. Tips!


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Nej, men du har rätt. Jag vet inte vad han skulle göra på id nu heller, dom verkar ju inte ens uppskatta deras egen motor fullt ut Det är snarare så att id ändrades.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar